Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Catherine the Grape

Publicerad 2008-01-11 23:25:38 i Naglar i lila,

Idag fick jag Catherine the Grape på posten. Ett byte med Rouaa som i mina ögon blev mycket lyckat!

Catherine the Grape är ett av lacken från OPI Russian Collection. Det är en lila färg som jag tycker är väldigt trevlig. Den här färgen kan man ha både sommar och vinter. Diskret men samtidigt inte mjäkig.
De första två bilderna är tagna i lampljus och de sista två med blixt. Överlacket är China Glaze Fast Forward.

hoppas nu att Rouaa blir lika nöjd med sin UDPP som jag blev med nagellacket!

Kommentarer

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-01-12 02:02:04

wow! det blev mycket mer framträdande till din hudton och på dina naglar! Skitsnyggt på dig. och jag tycker också att det var ett lyckat byte! Just nu så känns det som om jag älskar min UDPP! :) TACK! :*

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-12 08:20:58

Rouaa! Det låter bra det! Hoppas din kärlek till UDPP håller i sig!

Postat av: MakeUpMyLack- Sanna
Publicerad 2008-01-12 09:37:38

Åh, jag älskar ju catherine.
håller verkligen med- det funkar jämt och är skitsnyggt!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-01-12 12:44:06

Jättefin färg!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-01-12 17:27:42

Var inne på Fyrinnaes sida. har för mig att du skrivit 18 burkar för $25 nånstans. Stämmer det? När jag kollar hittar jag bara prisuppgiften $2 per burk. Då blir det ju $38 för 18 stycken...

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-01-12 18:06:33

MUML-Sanna! Ja! En fantastiskt fin färg!

Sminkjante! Tycker jag med!

Kajalpennan! Jag menade provburkarna. Man behöver ju inte en fullsize. Du vet, som den Dragon's Wing jag skickade dig, den storleken på burk. Då får man 18-19 för $25. Beror lite på vilken skugga. Archane Magic-skuggorna kostar mer per styck och då blir även sample-burkarna dyrare.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-12 18:09:39

Jag hatar att det inte alltid fylls i namn automatgiskt. Det är jag i inlägget ovan.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-01-12 18:16:53

Alla provburkar jag kollade på kostade $2

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-12 20:58:43

Kajalpennan och Sminkan: Jag tror att fyrinnae har höjt sina priser, iaf på sampleskuggor, har för mig att Rocketqueen har nämt det i något inlägg...

Himla snyggt nagellack, OPI är verkligen suveräna! det här lacket är jag faktiskt lite sugen på, men jag vet inte, kanske väntar tills de släpper vårkollektionen ist...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-13 00:16:54

Kajalpennan! Jag har grävt fram mina gamla packsedlar från Fyrinnae och där står det $1.5 på de första och $1.75 på senaste leveransen. Kanske de ändrat priserna?

Emma P! Och där kom svaret och lösningen på mysteriet!

OPI är bäst! Älskar deras lack! Det här är fint men jag skulle också avvakta och kolla om det är något annat från den nya som ska prioriteras. Men har du råd med flera är det ju en annan sak! Har du beställt från Head2Toe? Billigt och bra med snabb och säker leverans!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-13 01:22:02

Jadå, jag har beställt från dem, det har gått superbra. Har dessutom drygt 5 dollar innestående där att handla för, fick en läckande flaska opi drip dry sist. Det är så himla många lack jag vill ha ju... måste begränsa mig lite. Men ska nog skicka en beställning när jag har fått pengar. Problemet är delivis att jag har så många lack som jag inte hinner använda, jag orkar inte lacka om fler ggr i veckan ju:) Så jag avvaktar lite, men en OPI-beställning ska det helt klart bli snart ...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-13 09:05:53

Emma! Förstår vad du menar. Har mer lack i kylen än vad jag har mat. Men de håller ju länge.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-13 14:03:09

Mmm, om man har dem i kylen, tror inte att min sambo skulle godkänna om jag ville ha all mina lack där:(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-13 17:13:05

Emma! Dyrgriparna kan väl få plats där? Sen vet inte jag om det verkligen ökar hållbarheten att ha dem i kylen eller om det bara är en myt.

Postat av: kattis
Publicerad 2008-01-13 18:40:59

åh, jag älskar lila! det där var verkligen en perfekt färg.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-13 21:19:49

Jo det kan de väl, fast jag tycker att det ser finare ut om alla står ihop ... hjälp vad fånigt:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-13 21:32:34

Kattis! ja, det är en jättefin färg!

Emma! Har aldrig sett nagellacken som inredningsdetaljer ;-)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela