Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blåskimrande i brunt

Publicerad 2008-01-15 14:24:21 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,

Här är en ur arkivet! Började fundera på om jag aldrig använt Warm Eyes paletten från MAC. Det har jag ju. En gång precis när den köptes. Av någon anledning blev inte inlägget publicerat men efter lite letande långt bak bland inläggen hittades denna EoTD.

Jag inledde med att lägga en tunn bas av cremehighlightern Dignity från Face på ögonlocket upp til brynet. Därefter lade jag den mörkbruna skuggan från paletten längs globlinjen och in mot näsan. Därefter lade jag den lite blåskimrande bruna skuggan bredvid den mörkbruna på hela ögonlocket. Pigmentet Bluebrown lade jag sedan ovanför globlinjen på själva brynbenet och tonade ut i Sunnydaze, också ett MAC-pigment som jag hade direkt under ögonbrynet. Därefter duttade jag försiktigt lite av en aquafärgad eyedust från Barry M på ögonlocket och drog en tunn eyeliner av eyedust Splash från Make Up Store blandad med vatten längs övre fransraden. Därefter målade jag med en guldfärgad ögonpenna från Urban Decay under nedre fransarna och innanför fransarna med en penna från Tigi i färgen Teal. Slutligen mascara och ögonbrynsskugga.   

Så, en bonus till er idag alltså, från hösten 2007! Hoppas ni gillade den. Jag är inte överförtjust, men den kan väl få  bli publicerad i alla fall.

Kommentarer

Postat av: MLY
Publicerad 2008-01-15 14:50:39

Brunt och blått är faktiskt ruskigt fint tillsammans. Ska nog ge mig på en sådan sminkning lite senare idag.

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-01-15 15:33:01

varför är du inte nöjd? den är lovely!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-15 16:57:16

Fin sminkning. är det verkligen den paletten som är på bild som du har använt? jag tycker att den ser lila ut, men det kanske är min dator, eller jag, som har konstig färgåtergivning:)fast det är klart, du hade ju en del andra skuggor också ...

Postat av: MakeUpMyLack- Sanna
Publicerad 2008-01-15 17:08:19

Snyggt, jag har själv brunt och turkost idag.
Kommer senare på bloggen.
Vad tycker du om pure luxe?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-15 17:27:25

MLY! Ja, det är en fin kombination. jag brukar ha de färgerna ihop. Hoppas du år till en riktigt läcker kombination! blir det bilder?

Rouaa! Nja...jag vet inte riktigt. Jag är inget stort fan av blue rown-pigmentet. Tycker det har en röd underton som jag inte gillar.

Emma P! Det är den paletten, men inte alla skuggorna från den. Jag borde ha skrivit vilka, men minns inte nu eftersom det är flera månader sedan. Mest ser man nog den aquafärgade från Barry M och Blue Brown pigmentet.

MUML-Sanna! Pure Luxe är ojämna. Jag gillar inte Bubbelgum, men de grå jag testat är fina och bra.

Vad kul det ska bli att se bilderna sen! Ser fram emot det!

Postat av: Malin
Publicerad 2008-01-15 17:51:53

snygg sminkning och färgen va ju underbar :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-15 18:38:59

Malin! Tack så mycket!

Postat av: Aila
Publicerad 2008-01-15 20:37:51

Guuuuuu, vad snyggt...snyggt, snyggt;-)!!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-15 20:57:49

Aila! Så snyggt? Vad roligt att höra! :-)

Postat av: MLY
Publicerad 2008-01-15 21:57:44

Det blev ingen testsminkning, jag somnade i soffan, så jag får ge färgkombon en ny chans imorgon :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-15 22:18:02

MLY! Det blir i morgon då! Ska hålla utkik!

Postat av: MLY
Publicerad 2008-01-17 13:33:54

Det blev faktiskt igår, men jag hann aldrig fota, men imorgon är jag ledig, så då har jag all tid i världen att mixtra med både färg och foton, så håll utkik då :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-17 18:06:43

MLY! Kul! Då ska jag definitivt titta in!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela