Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Solitude Silver Fog

Publicerad 2008-02-02 17:48:40 i Eotd i grått och silver, Sminkans EotD,


Dagens ögonskuggor blev dessa blågrå toner. Basen för ögonskuggorna är Dignity. En krämig highlighter från Face. Ovanpå den har jag svept en beige ögonskugga som ska vara skimrande men på mig blir matt, Angel's Tale från Fyrinnae. Allt skimmer flyger iväg och landar på mina kinder. Kvar blir bara en matt, betonggrå-beige skugga som i och för sig kan vara snygg men inte riktigt känns som det jag förväntar mig. I globlinjen valde jag att lägga en brunskimrande skugga från MAD Minerals, Solitude. De båda skuggorna suddas dock ihop så att skarvarna inte syns. På brynbenet upp under ögonbrynet läggar jag ett silverfärgat pigment från MAC, Silver Fog. Runt hela ögat Isadoras kajalpenna i Petrol Green.  Jag ser på bilderna att jag borde ha lagt lite pigment över linjen eller suddat den lite då den är hackig, men med min usla sminkbordsbelysning så såg jag faktiskt inte det. Man får leva med sina misstag... Mascaran är Hypnose från Lancome och ögonbrynsskuggan från HM.

Bilderna är tagna i dagsljus. Här nedan har ni dock en lite softare variant med skak-oskärpa. Tyckte den blev finast...

Och jag har inte violblå ögon, men väl violblå linser!

Kommentarer

Postat av: ameli&emelie
Publicerad 2008-02-02 17:59:35

vad fint sminkat :)

Postat av: Fina
Publicerad 2008-02-02 18:04:21

Så fint så fint :) jättefina linser!

Postat av: twices
Publicerad 2008-02-02 18:08:48

vaddå är det dina ögon/linser?
gud så snyggt! ja har blåa ögon, fast mer isblå (:

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-02 18:12:33

Ameli&Emelie! Tack!

Fina! Tack! Ja, jag gillar dem för färgen blir lite Elizabeth Taylorsk.

Twices! Ja, det är mina ögon och mina kontaktlinser. Kontaktlinserna är färgade, som det står i inlägget. De är lila och blir följdaktligen violblå på mina blågrå ögon. Isblå låter fint.

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-02-02 18:35:07

Denna var verkligen fin! Du vet att jag är så förtjust i de diskreta sminkningarna och idag har du verkligen fått till en riktigt piffig, pigg och annorlunda diskret! Du formar om ögonen så fiffigt också!

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-02-02 18:39:42

är det inte lite fjortis att sminka sig sådär mkt?

och ofta det där var diskret...

Postat av: Karolina
Publicerad 2008-02-02 18:43:21

Härlig färg på linserna!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-02-02 19:25:51

Är du utbildad makeupartist eller har du bara en sådan talang?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-02 19:39:04

Veronica! Tack! Den ögonpennan är rätt fin tycker jag. Bra stuns i dem också!

Anonym! Det är inte så lätt att vara fjortis när man medelålders, tror jag i alla fall, även om ordet inte längreberyder samma sak som det gjorde "på min tid". Jag vet inte hur gammal du är men jag jag misstänker att jag är gammal nog att vara din mamma, och din mamma skulle du väl inte kunna föreställa dig som "fjortis"?

Diskret kan se olika ut i olika människors ögon. Alla tycker inte lika. Tack och lov!

Karolina! Visst är de fina!

Linda! Nej, inte utbildad, om du tänker på skolor i stil med de MUS och andra företag kör med. Har heller ingen maskörutbildning bakom mig.

Postat av: Madeleine
Publicerad 2008-02-02 19:56:04

Jösses, snygga ögon!

Postat av: fanny
Publicerad 2008-02-02 19:56:56

väldigt snygg och stiligt sminkat
kanske lite mkt i vardagen
men till fest m.m, skitsnyggt! :D
kika gärna in min blogg om du har tid och lust :)

Postat av: S A R A
Publicerad 2008-02-02 20:55:30

jättefint =)

Postat av: Aila
Publicerad 2008-02-02 21:08:57

Snyggt, den där pennan mste jag kolla in;-)!!

Postat av: Sara
Publicerad 2008-02-02 21:50:00

Shit vad duktig du är, så himla fint! :D

Postat av: Hampus
Publicerad 2008-02-02 21:50:54

Ha en fin kväll!

Postat av: Leeia
Publicerad 2008-02-02 21:55:50

Sminkar du folk oxå ? =)
Om, hur mkt tar du för en sminkning?
Svar tack !

Postat av: louise
Publicerad 2008-02-02 21:59:53

du är verkligen otroligt bra på att sminka dej!! om jag skulle försöka mej på det där skulle det bara bli en ända kladdgrej på ögonlocket xD

Postat av: Amanda
Publicerad 2008-02-02 22:05:41

Guud, vad du är duktig på att sminka ögonen! Är du meke up artist?

Postat av: Malin
Publicerad 2008-02-02 22:32:08

sjukt snygg makeup!

Postat av: krusee
Publicerad 2008-02-02 22:54:53

häftig blogg!

Postat av: Wysteriia
Publicerad 2008-02-02 22:59:42

Är du utbildad makeupartist? :)

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-02-02 23:15:28

Gud så fint, önskar jag kunde lära mig att sminka så där :O

Postat av: Motownjunk
Publicerad 2008-02-03 00:20:37

du är wunderbar, som alltid!

Postat av: alexandra
Publicerad 2008-02-03 00:28:14

grym blogg, älskar alla dina förslag...

Postat av: Malin
Publicerad 2008-02-03 01:43:06

önskar att jag var lika skicklig som dig på att lägga på make-upen:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-03 09:09:33

Madeleine! Tack!

Fanny! Tack! Vad som är lagom vid vilka tillfällen får nog vara upp till den som bär det såvida det inte är direkt olämpligt på grund av en sepcifik dress code eller liknande. Det är skönt om inte världen är likriktad, tycker jag! :-)

SARA! Tack!

Aila! Ja, gör det! Isadora har jättebra kajalpennor till hyfsade priser. Jag är speciellt fötjust i den här och en som heter Electric Lilac!

Sara! Tack så mycket!

Hampus! Ha en fin kväll du med!

Leeia! Nej, inte nu längre. Det finns många duktiga, unga MUA-utbildade tjejer som är i början av sin karriär och därför inte tar så mycket betalt. Du hittar säkert någon som passar dig.

Louise! Det tror jag inte. Men är man väldigt ovan måste man såklart öva lite. Så är det med allt. ;)

Amanda! Nej, nu har jag smink som hobby.

Malin! Tack!

Krusee! Tack! För att vara så smal har den fått otroligt många läsare. Det är ju kul, men väldigt otippat från min sida sett.

Wysteriia! Inte, som jag skrev en bit uppåt, så att jag har gått någon av de utbildningar som MUS och andra erbjuder eller har en maskörutbildning i bagaget. Sen har inte alla makeupartister det utan många utbildas när de går som assistenter till andra etc. Finns många vägar till att bli MUA.

Emelie! Det är inte så svårt. Prova!

Motownjunk! DU är underbar! :-)

Alexandra! Vad roligt! Kul att du gillar bloggen!

Malin! Öva lite så ska du se att du blir minst lika bra. Allt handlar ju om att öva.

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-02-03 12:38:08

Du ser ut som en isdrottning i denna sminkning!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-03 15:50:30

Fantastiskt! Petrol Green passar verkligen dig och linserna är underbara. Får jag fråga vad det är för slag och var du köper dem? Så vackert på dig och det är ju extra kul till alla ögonskuggor! Mina förra favoriter var limegröna, då hade jag svart hår också och fick alltid höra att jag såg ut som en katt. Nu är jag sugen på något annorlunda men ändå subtilt, typ lila eller isblå. Fast min egen ögonfärg har blivit mer och mer turkos på senaste tiden och det är ju också häftigt!

Isadoras pennor är verkligen bra, både till läppar och ögon. Lätta att måla med framför allt, och läckra färger!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-03 16:38:49

Nasse! Tack! vad rar du är!

RQ! Petrol Green är en favorit helt klart. Det är "rätt" färg för mig. Linserna är månadslinser, Expressions-någonting. Köpta från www.synfel.se. De gröna är samma märke. De ligger i förpackningar om tre eller en.
Förr hade jag alla möjliga färger från svart över aqua till honungsgult, men jag har vant mig vid min egen ögonfärg nu. Fast ibland är jag vansinnigt avundsjuk på sådana som likt Rouaa har mörkbruna eller svarta ögon.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-04 12:45:02

Snygg sminkning! Trist med flygande glitter, men det syns ju inte på bilderna iaf. En pigment som jag tycker är knöligt är silver fog, apropå flygande glitter... Du får ursäkta att jag är lite seg med att kommentera. Jag drog på mig en jätteförkylning igår, så är lite seg...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-04 16:28:56

Emma! Tack! Ja, att glittret far omkring är trist. Ska testa med fuktad pensel nästa gång. Silver Fog har skött sig bra hos mig. Tycker det är väldigt bra och lättarbetat.

Trist med förkylning. Hoppas du kryar på dig! Och du, du behöver inte känna dig tvingad att kommentera. Jag är jätteglad för varje kommentar men sitter inte och surar om du inte skriver på varje inlägg! ;-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-04 16:39:05

ja okej, jag tycker att den känns lite ... tja mjölig:) Det kanske är ett av de macpigment jag ska ge en ny chans då... annars har jag en silverskugga från l'oreal som jag är störtförtjust i...

jag vill kommentera! iaf på nästan varje inlägg:) men men, vi får väl se om jag orkar... känner mig lite bättre idag iaf. Fast jag vill inte sminka mig, det ända jag känner för är att smörja in hela ansiktet med idomin:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-04 16:41:39

Emma! Jag säger ju inte nej till en kommentar på varje inlägg! Fortsätt gärna med det! När du kommer upp i hundra kommentarer ska du få en present! ;-)
Silver Fog brukar jag lägga med en ganska stor, fluffig pensel. Jag tar penseln oc sveper i locket så att allt pigment är absorberat in i penseln, sen lägger jag skuggan på huden. Prova så!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-04 17:17:56

ja okej, det ska jag göra... jag har en kanebopensel som jag tycker är bra till lösa skuggor, den är mjuk och absorberar bra... problemet är att den är lite i största laget till många skuggor, men till silver fog funkar den säkert.

Hehe, håller du räkningen? Du är för söt! Klart att jag vill kommentera i din blogg, du är ju super på att kommentera tillbaka!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-04 18:34:58

Emma! Nej, jag kanske inte håller räkningen precis, men har jag tråkigt någon kväll får jag väl sätta mig och kolla! Eller så får det bli ett grovt överslag. Kan sluta hur som helst, jag hade 1:a i matte... ;-)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-06 11:26:09

Tack för länken, ska in och kolla nu! Du skulle se Rouaa i verkligheten, hennes ögon är jättemörka och hypnotiserande vackra! Ja, ni skulle ju ses så du får se själv sedan! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-06 15:18:48

RQ! Ja, jag kan föreställa mig hur vackra de måste vara. Och varsågod för länken! ;-)

Postat av: celine
Publicerad 2008-02-11 06:33:21

HEJ
JAG HAR LAGT DIG I MINA FAVORITER
KOMMER ATT BESÖKA DIN BLOGG VARJE GÅNG JAG GÖR SMINK JAG SVÄR
HA DET BRA, KRAM

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-11 06:39:12

Celine! Vad roligt att du gillar bloggen! Välkommen!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela