Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Royal Rajah Ruby

Publicerad 2008-02-20 16:00:07 i Naglar, vampy,

Från OPI India kollektionen kommer detta kastanjebruna eller kopparröda lack.
image3704
Täckande och med bra glans. Det är ett lager ni ser på bilden, men med överlack. Det blir jämnt och fint på en gång. Ett riktigt bra lack på så sätt. Färgen är väl inte så himla upphetsande om man har Suzi loves Sydney och Wine me and Dine me. Det här är lite mer mörkrött än WMADM som har en klarare rödton. SLS är mer brun än detta. Men de tillhr tydligt samma färgfamilj. Bilderna är tagna i dagsljus.

Jag har haft ett litet sug efter brunt här nu på sista tiden, så jag gillar färgen. Det är en ganska klassisk färg som återkommer i kollektion efter kollektion, så  det är nog ingen dum ivestering. Men så himla originellt är det inte. Jag får inte en massa bilder i huvudet av det. Det är lite tråkigt. Vissa lack öppnar ju fantasins portar och man kan se sig själv i nya roller eller miljöer. Det här är bara ett lack.  Jag ser inga rajahs komma vandrande emot mig mitt under monsunen. Jag ser inget Taj Mahal. Inga tigrar ryter och inga sägenomspunna rubiner blinkar mot mig med albinokobror ringlande runt sig i dolda skattkammare. Eller så är de så dolda at jag ännu inte upptäckt dem.
Men jag gillar lacket, tro inget annat! Det är fint!

Bilder tagna med blixt visar mer av lackets skimmer. De visar också att jag borde lagt två lager av lacket...

Kommentarer

Postat av: Fia
Publicerad 2008-02-20 16:02:58

Måste säga att den där färgen var riktigt snygg! Har varit sugen på ett lack med den färgen och nu vet jag vilket jag ska köpa! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-20 16:04:18

Fia! Beställer du det från www.head2toebeauty.com så blir priset ca 40 kronor. Plus frakt sen då, men du tjänar lite på det i alla fall!

Postat av: Problembarn
Publicerad 2008-02-20 16:57:25

verkar vara bra, men inte min färg direkt :

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-02-20 17:44:52

Mina tankar förs till dyrt ch polerat exotiskt trä, vacker glans! Du har så rätt i att ibland kan smink ha en härlig, fantasieggande egenskap, den bästa vardagseskapismen är ofta ett underbart läppstift i en vacker hylsa:) (Eller eventuellt ett lack i färgen Mania?)

Postat av: stella
Publicerad 2008-02-20 17:56:08

dramatiskt nagelack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-20 18:08:19

Snyggt nagellack! Det är ett krämlack va? Just nu så gillar jag verkligen skimmerlack, men visst kan krämlack också vara fina... Nu blev jag förvirrad! Man säger väl krämlack när dte är utan skimmer? Jag har pluggat hela dagen och det börjar nog märkas:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-20 18:14:36

Problembarn! Nej, det är nog inte allas färg.

Nasse! Polerat trä, ja, det stämmer! Lite mahogany och intarisa på lackade byrålådor... Det är just den egenskapen, att trigga dagdrömmar och fantasier, som gör att jag älskar smink!

Stella! Ja, kanske. Aningens för brunt tycker jag. Skulle vilja ha en mer vinröd färg.

Emma! Skimmer! Det är små microskimmer i rött. Samma som i Midnight in Moscow, typ. Men extremt pyttiga. Eller det kanske kan vara kräm även om det är yttepytteglitter i? Jag är inget vidare på sådant finlir. Ska kolla på H2T vad det står.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-20 18:16:02

Men visst är kräm när det är utan shimmer väl? Jag känner mig helt snurrig!:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-20 18:22:54

Emma! Kräm är när det inte är skimmer. Nu har jag kollat och Royal Rajah Ruby är ett skimmerlack. Det var där jag blev förvirrad. För om RRR är kräm så innehåller det skimmerpartiklar, men det är ett skimmerlack så det är som det ska! Alltså, RRR har microglitter i rött. Men det syns inte på bilden! Ska ta en med blixt så får vi se om man upptäcker dem!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-20 18:28:12

Emma! Lagt till två bilder nu!

Postat av: kimj
Publicerad 2008-02-20 18:51:13

Snyggt! är du mace up artist?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-20 19:02:52

Nu syns det att det skimrar, finfint! Tack för att du förklarade begreppen för mig, jag är nog inte mitt allra piggast jag tyvärr...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-20 19:09:01

Visst har du beställ från 8ty8beauty?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-20 19:12:27

Kim! Tack!

Emma! Äh, vi hade ju samma idé båda två men luddade till det. Jag tokrättar nationella prov just nu. Har "provbytardag" imorgon med en annan skola.

Jag har aldrig beställt från 8ty8. Head2Toe är mitt ställe! ;-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-20 19:16:09

Haha, det var nog mitt fel, jag är lite snurrig:)
jag vill beställa china glaze lack, men outta bound är out of stock:( vet inte om jag ska beställa från 8ty8 eller om jag ska vänta med outta bound nu ist. skulle vilja ha tag på nån som brukar handla från 8ty8. tror iofs att sanna gör det, ska kolla med henne... Har du sett att china glaze har släppt sin ecollection...

Postat av: Emilia
Publicerad 2008-02-20 19:54:30

Vad fint det var! Ha en trevlig kväll!

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-02-20 20:01:08

gillar mörkt nagellack väldigt mycket!

Postat av: Amanda
Publicerad 2008-02-20 20:15:54

Så sjukt snyggt!

Postat av: Fredrik
Publicerad 2008-02-20 20:26:29

snygga!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-20 20:32:25

Emma! Sanna handlar bestämt på 8ty8! Outta Bounds är en liten godbit, så det är klart du ska ha den!

Emilia! Tack! Detsamma!

Anonym! Jag med! :-)

Amanda! Tack!

Fredrik! Tack!

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-02-22 20:46:55

hur får man att de ska se så glänsigt ut ?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-23 10:00:56

Anonym! Ingenting. Det blir så bara. Här är det i och för sig ett lager överlack också, men glansen var hög redan innan.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela