Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI-Grisen och nya lack

Publicerad 2008-02-05 20:19:51 i Nytt till lacklådan!,

Jag får nog döpa om bloggen till "lackarn" istället, för det blir mycket nagellack nu känner jag.
Idag kom paket från H2T, och de anser antingen att jag är deras bästa kund någonsin och vill uppmuntra det, eller tvärtom. I paketet fanns nämligen en lite OPI-Gris. Hmmmm....
image3376
Nej, jag har INTE beställt henne, men hon får mig definitivt helt full i fniss, så något sorts värde har hon ju. Föreställ er följandescenario: Sminkan är trött efter en lång arbetsdag. Hon är lite nedstämd och har huvudvärk och tycker att livet är så där måttligt inspirerande. Väl hemma väntar en avi. Sminkan går till den lokala paketutlämningen men är så låg att paketet får ligga oöppnat medan hon äter müsli till middag och tar en huvudvärkstablett. Efter att ha klarat av några samtal och öppnat några räkningar beslutar sig Sminkan för att se vilka nagellack som kommit och välja ett som ersättare för det flagande DS Royal. När paketet öppnas tittar det ut en gris. En gris med pillerburkshatt i röd satin. En gris med fluffig fuskpälsjacka utan något under. En gris i satinpumps som det står OPI under... Vem skulle inte skratta då? Tro mig, jag skrattar än. Vilken befängd present! Men jag blir lite rörd! Tack H2T!
Fast jag fattar fortfarande inte riktigt hur de tänkt?

Lacken var följande:

China Glaze Ruby Pumps och Lubu Heels.

Orlys Close your Eyes. Min kollega på jobbet har det lacket och det är så himla fiiiiint!!!

OPI Koala-Bear-y och Suzi loves Sydney. Mitt andra rosa lack. Har ju Zoyas Lola innan. Och jag som egentligen inte gillar rosa....
Tror jag ska testa Lubu Heels senare ikväll. Eller vad tycker ni?

Kommentarer

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-02-05 20:24:35

Men va gulligt! Roligt att du fick henne i present.
Lubu Heels ser tjusig ut.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-05 20:30:22

Hahahahaaaaaaaaaa! Jag dör! Tillsammans med din beskrivning blev det bara för bra! Inte varje dag man får sådana goodies... ;)

Jag vill gärna se Close your Eyes! Fast den kommer väl förr eller senare! Kul med så många nya. Tror mina favoriter blir det rosa och så Lubu!

Postat av: LipGloss Bitch
Publicerad 2008-02-05 20:35:57

Åh vad jag hade velat ha grisen :D
I mitt senaste paket från 8ty8 fick jag nån obskyr choklad/müsli-bar. Den var rain forest friendly och allt vad det var, men chansen är väl inte så stor att jag kommer sätta tänderna i den direkt :)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-05 20:57:28

Hehehe! Jag var bara tvungen att kika in igen! Vad grisen ser nöjd ut! När jag först såg rubriken tänkte jag mig att du fått hem något grått lack, men grisen var ju så mycket bättre!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-02-05 21:14:23

Tycker den har likheter med min favoritgris http://mite.blogg.se/1186860041_uppdatering_grisprese.html
Har två ankor i samma stil också nu håller jag tummarna för en ko nästa gång :)

Postat av: Ika
Publicerad 2008-02-05 21:14:31

Ooooh, grisen var ju himla söt! :) Och skojig! Vilken tur att det paketet kom just idag när du behövde lite uppmuntring :) Jag skulle gärna se Lubu Heels, eftersom jag har själv funderat på att köpa det lacket.

Postat av: Peter
Publicerad 2008-02-05 21:21:53

Testa det rosa på tårna, kan bli hur snyggt som helst!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-05 21:33:11

Hehe, jag tror att head2toe vill slå ett slag för att du ska döpa om bloggen till lackarn:) Eller så hade de dåligt samvete för usla ds royal och tyckte att du behövde en glad gris som plåster på såren...Gulligt och kul av dem att skicka en gris!

Lubu Heels ser fint ut, men jag är nog också mest nyfiken på close your eyes, den ser lite annorlunda ut... Vill även tillägga att jag absolut inte tycker att det gör ngt att det blir så mkt lack. Jag älskar nagellack, men har inte alls lika mkt tid till att lacka om som du, så jag lever lite på dina lack ...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-05 21:51:33

Nasse! Ja, det är ju alltid kul att få en present. Och jag ler fortfarande när jag tittar på henne. Det mest bisarra är att hon har pälskappa men inget under...

RQ! Jag borde fota Lindas naglar. Hon har Close your Eyes just nu och det är grymt vackert. Hon är min kollega alltså. Men jag har ju ingen kamera med till jobbet. Så ambitiös är jag inte. Den kommer definitivt, förmodligen rätt snart. Lubu Heels såg bara för lockande ut just nu.

Grisen är helt sjukt rolig! Du anar inte hur snopen jag blev när jag river upp kartongen och hittar något rosa klätt i fluff...

LGB! Hon är bedårande, men vad har man henne till? Just nu sitter hon här på datorn och ser, som RQ konstaterat, vansinnigt nöjd ut. Kanske de skickas ut med alla order från H2T nu?
Jag föredrar nog också en gris i fuskpälsjacka och pillerburk framför en müsli-bar...

Kajalpennan! Men dina har ju underkläder. Min har bara pälsjacka, pillerburk och pumps i rött. Kanske är därför hon ser så nöjd ut?

Ika! Ja, jag har skrattat mig tårögd. Du anar inte hur snopen jag blev. Och hade jag trott att det skulle vara med en present hade jag inte i min vildaste fantasi föreställt mig något som detta!

Peter! Jag sparar den rosa lite. Tror det blir ett perekt sommarlack! Men vi får se om det hamnar på tårna. Jag har ju inte kommit igång med tå-lackning än. Men det är en härlig färg och du har rätt i att det skulle lysa upp!

Emma! Ja, så är det nog. Kompensation för att DS Royal suger... Men fortfarande är den helt absurd, den lilla grisen. Men jag börjar gilla henne mer och mer. Bara det att det står OPI under sulorna på hennes röda satinpumps. :-)

Det är ju bra att du inte ledsnat på lacken. Det finns risk för att det kommer flera... Close you Eyes får vänta för Lubu Heels ropade mitt namn!
Och det här med tid för att lacka, det är väl en fördel med lärarjobbet. man sitter och rättar lite, och lackar lite, rättar lite igen, lackar lite till. Ja, du förstår hur jag menar. Men rättandet går dåligt när jag dessutom ska hålla koll på alla er. Det är ju så kul att se vad som händer på sminkblogg- och forumfronten!

Postat av: Aila
Publicerad 2008-02-05 22:00:45

En GRIS...hahahaha, sorry men jag var tvungen å skratta lite;-)!!

Läckra nagellack, själv är jag ute efter en korallfärgad lack?? Har du hittat en sån måntro?!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-05 22:08:43

Hehe, ja grisen ser lite crazy ut:)
Det låter som om du har ett passande jobb som lämnar utrymme för din hobby, grattis:) själv har jag varit i stallet och det funkar tyvärr inte så bra att borsta lite, lacka lite, rida lite osv... ska lacka om till helgen... antagligen med who are you wearing, vill suga lite till på de mörka lacken... var så länga sen jag köpte nagellack, så det känns inte så jättespännande.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-05 22:11:32

Emma! Nej, i stallet funkar det inte... inte i trädgården heller när den säsongen startar. Men just nu! Och det är det enda som är bra med att rätta uppsatser dessutom! ;-)

Postat av: Aila
Publicerad 2008-02-05 22:35:51

Gjisen är sååå söt...ccc...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-06 06:26:07

Aila! Jo, den är väl det...

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-02-06 08:35:03

Hahahaha vilken söt gris! OPI-grisen...jag håller med dig,hur tänkte de då? haha...men söt är hon!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-02-06 09:24:58

Tack! Nu sitter jag och skrattar. Detta kommer jag skratta åt länge.

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-02-06 10:55:02

Så skoj med mer lack! Jag har också blivit helt såld sen du började visa roliga lack!

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-02-06 11:43:23

Åh, mina lack från H2T kom äntligen igår! Efter drygt en månad och med tullpåslag. Sitter här med mitt första china glaze: orange pacific. Riktigt coolt lack :)

Haha, jag undrar mer vad OPI tänkte när de gjorde grisen än varför h2t skickade den.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-06 15:16:55

Santa C! Jag skrattar fortfarande när jag tittar på henne. Men vad ska göra med henne? Ska hon sitta här som ett monument över min nagellacksfrossa?

Sminkjante! Härligt att sprida lite glädje! Snart skriver jag ett tackmail till H2T för alla glada skratt den här grisen givit sminkanläsare! Och Sminkan!!

Veronica! idag fick jag L8R G8R! Och Ett guldglttrande holo-överlack. Men jag tänker inte visa dem på bloggen än. Jag törs inte. Man skäms ju lite för att gå in i totalmaniska perioder. Men nu är det slutbeställt. Vet inget jag vill ha just nu. Måste hinna använda alla lack också.

Emelie! Vad trist att behöva vänta så länge...Jag har haft tur med mina paket. De kommer snabbt! Hittills har jag sluppit tull också, förutom på ett paket från EM. Men man får ju räkna med tullens avgifter.
Ja, jag undrar också hur OPI tänkte. Det känns inte som att grisen är så classy direkt, och OPI är väl ett lite classy märke?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela