Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L8R G8R

Publicerad 2008-02-12 18:46:30 i Naglar - holografiska lack,

Nix nej, jag har inte lackat om naglarna. Istället har jag tjuvhållit på det här inlägget sedan helgen. Men nu kommer det alltså ytterligare ett holo-lack från China Glaze. Och den har förkommit på många bloggar redan, det vet jag, men så här ser den ut hos mig:

China Glaze gröna holo-lack L8R G8R är en ljuvlig lite juvel i min samling. En lindblomsgrön färg med mintiga och guldiga skiftningar och skimmer i hela regnbågen! Det är ett väldigt skimrande lack, mest av alla i OMG! kolektionen, av dem jag testat.
Det är lite tjockt i konsistensen och jag slarvade med att stryka av penseln så jag fick små bubblor när det var halvtorrt på en nagel, men de försvann när lacket hunnit torka igenom helt. Jag hade lite bråttom med kameran.
Bilderna här ovan är tagna i dagsljus. Med blixt framträder färgspektrat ännu mer:

Och i lampljus blir det så här:

Nu är ju jag sådan att jag inte kan nöja mig med lite bling. Jag var tvungen att på detta även lägga ett guldglittrande överlack, Golden Enchantment, också från China Glaze. Bara lite, men det innebar att det blev små glitterkorn som bryter ljuset i olika färger mitt i regnbågen. dessutom fick lacket mer av en guldton.

Dessa båda bilder togs med blixt.

Kommentarer

Postat av: Peter
Publicerad 2008-02-12 19:08:37

ovanlig färg, aldrig sett förut. Den kan bli snygg på fingernaglar. Såg i ett tidigare inlägg en OPI färg som heter "Wine me and dine me" den var skitsnygg, måste ner på stan i morgon o se om jag får tag i den, funderar på att ha detta i helgen på händer o tår.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-02-12 19:38:11

Ser ut som en härlig färg:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-12 20:09:40

Peter! Wine me and dine me är supersnyggt! Men dyrt om man köper det i Sverige. Du har inte funderat på att göra en beställning från www.head2toebeauty.com? Jag beställde precis ett nagellack som ska ändra färg med temperaturen. Ska bli spännande att se hur det blir...

Sminkjante! Ja, det är ju grönt!! ;-)

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-02-12 20:21:28

Otroligt snyggt! Jag blir alltid lika imponerad av dina närbilder.

Postat av: Peter
Publicerad 2008-02-12 20:35:07

SMINKAN! Nu blev jag tokintresserad, vilken färg är den ursprungliga? Vad kostar OPI Lacken Head2toebeauty? Kan du rekommendera något snyggt tålack?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-12 20:42:50

Santa C! Tack! Det är kameran mer än jag som fixar det.

Peter! Mood-lacken som ändrar färg fanns i flera olika nyanser. Jag beställde grön/persika. Vi får se hur det ser ut när det kommer fram!
Det beställde jag från https://www.transdesign.com/default.htm
och det är första beställningen jag gör från dem så jag har ingen aning om hur det funkar med leveranstider etc. Det var skitdyr frakt men billiga nagellack.

Head2Toe har bra fraktkostnader, fyra lack för $11.90 i frakt och OPI kostar 4.75 styck, tror jag. Det ger att ett nagellack från OPI kostar runt 30 svenska kronor. Du får alltså fyra lack till priset av ett. Frakten ger ett påslag på ytterligare 75 kronor, men det kan det ju vara värt!

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-02-12 21:08:15

Snyggt:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-12 22:10:32

Himla snygg färg! Kan nog bli en riktig hit till våren och sommaren tror jag... ska kanske beställa det här, hade tänkt mig två från OMG och så frostbite och outta bound vid nästa beställning.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-12 22:16:09

Nasse! Ja! Den är söt!

Emma! Den här kommer nog vara fantastisk till lite solbränd hus och sommarpasteller. Vilket blir det andra OMG-lacket? har du bestämt dig? Outta Bonds är jättefin! Tänkte ta den nu senast jag lackade om, men så blev det Hyde in the Dark istället. Och jag gillar ju det med. Beställde mer nagellack nu... Jag måste sluta. Det blir ju inte billigt om man ska köpa 10 i månaden...

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-13 08:12:59

Färgen är så ovanlig! Jag vet inte om jag gillar den än! Fast holoeffekten älskar jag på just den här. Det är så fascinerande! Ska bli spännande att se ditt mood-lack senare...

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-02-13 11:40:21

Ja minsann, urläcker färg på den och skiftningarna är häftiga! Till en början tyckte jag inte riktigt om holo-lacken, men de har verkligen vuxit allteftersom man sett alla NOTD med dem. Beställning ska det bli!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-02-13 12:50:53

Så snyggt, älskar färgen. Vart kan man köpa dom?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-13 12:59:42

2NITE ska jag definitivt ha frör den tyckerjag verkar superläcker... Sen vet jag inte om jag ska ta dte här eller ett lila. Var ju sugen på LOL, men dte gick över i och med att du inte var så förtjust... har funderat på wireless. blir den lika holografisk som de andra lacken? Isf kunde det ju vara ett elternativ. Head2toe skickade mina OPIlack igår, så nu är det bara att vänta:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-13 16:50:59

RQ! Jag vet! Jag väntar med spänning! Moodlacket är verkligen något jag vill prova! Idén är så rolig. Sen undrar man ju hur det blir i praktiken. misstänker att det inte händer så mycket...

Veronica! Visst är det roligt! Jag måste dock sluta beställa holo-lack nu. Kan ju inte ha hur många som helst...

Sanna! www.head2toebeauty.com har dem. De finns även på andra nagelshoppar, men jag beställde därifrån.

Emma! Wireless blir inte så holografisk som de ljusa lacken i OMG! kollektionen. ajg skulle nog inte köpa Wireless tror jag. Nu har jag ju i och för sig redan gjort det, men så fantastiskt är det inte.

Kul att de skickat! Bara att vänta nu då!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-13 20:57:45

Jag tror att om man har naglar som når över fingertoppen så blir det olika färger i botten och i toppen på nageln, tonat. Du får gärna göra swatches med kalla och varma fingrar...om du orkar spola vatten på dem och fota förstås! Annars räcker ju en beskrivning långt. Jag längtar redan! ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-13 22:17:45

RQ! Ja, men mina naglar är ju inte riktigt så långa... Klart jag ska fixa bilder med kalla och varma fingrar! Jag ser verkligen fram emot det! På vintern kan de ju bli roligt att ha det också, med en färg ute och en färg inne. Synd att vi går mot vår nu, med andra ord. ;-)

Postat av: emmy
Publicerad 2008-02-17 11:53:17

wow vilken häftig färg!!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela