Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Jag älskar Leif

Publicerad 2008-02-25 09:26:41 i Eotd i grönt, Sminkans EotD,

Hej allihop! Jag sitter hemma hos mina föräldrar med feber, hosta och ont i halsen. Inget smink alls, men tillgång till dator. Orkar inte vara uppe så långa stunder i taget, men tänkte utnyttja en bättre period till att kasta in ett gammalt inlägg i grönt! Ja, jag vet, det blir bara grönt, grönt, grönt här nu. Tråkigt kanske, men just nu kan jag inte bjuda på annat än sådant som ligger i mitt lilla arkiv av opublicerade men färdiga inlägg. Glöm inte kasta ett öga på veckans bloggtema, någon som inspirerat dig, och skriv en kommentar om vad du fått dina influenser ifrån, eller vilka som gett dig inspiration på ett eller annat sätt. Jag är jättenyfiken på vad som inspirerat er och vill ni se vad som inspirerat mig finns det där för er att se!
Här kommer nu ett inlägg från tidigare i månaden. Minns inte varför just detta blev ratat. Kanske ljuset eftersom jag klagade på det i texten.

Jag älskar Leif! Leif från Fyrinnae alltså! En underbar, grön skugga med massor av skimmer! Bilderna gör inte make-upen rättvisa eftersom ljuset är så dåligt, men jag hoppas ni kan ana er till hur underbar Leif faktiskt är!
Innan jag lade Leif på min ögonlock hade jag grundat med en krämig highlighter från Face, Dignity. Därefter lade jag en annan favorit från Fyrinnae på hela ögonlocket upp till brynet. Underbara Little Red's Pet Wolf som är en guldig skugga som jag verkligen rekomenderar!
Därefter blev det Leifs tur. Jag lade Leif i globlinjen och på yttre tredjedelen av ögonlocket samt in under ögat. Lite svart kajal innanför nedre fransraden och svart mascara. Enkelt men färgglatt!

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-02-25 09:32:36

Jag älskar Leif på sminkan ;) Och grönt är skönt så det tröttnar vi aldrig på!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-02-25 09:48:00

Jag glömer ofta svart kajal vid de nedre fransarna, måste komma ihåg det för det är så snygg.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-02-25 09:59:05

Läste precis vad du skrivit på min blogg. Svart kajal under ögat. Va konstigt det kan bli:)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-02-25 11:30:54

Håller med, Leif och du matchar varandra bra! Hoppas du kryar på dig snart!

Postat av: MLY
Publicerad 2008-02-25 11:54:16

Nu tror jag med att jag älskar Leif, varför beställde jag inte den för???
Inte roligt att bli sjuk, särskilt inte när man är ledig :/ Krya på dig!

Postat av: Danni
Publicerad 2008-02-25 12:03:59

Otroligt snyggt! Jag gillar hur du skuggat även under ögat.. :)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-02-25 17:37:24

Trist att vara sjuk på ledigheten. Kan du sjukanmäla dig och spara till annan gång?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-25 20:16:34

Leif ser toppen ut! jag gillar verkligen starkt gröna färger, det är så snyggt! Själv hade jag tänkt mig elven dagger tillsamans med teal idag. Det var äntligen dags att prova teal. Trodde jag ända tills jag upptäckte att alla penslar blivit kvar hemma... Blev istället väldigt diskret, i det närmaste osynligt:( får kanske bli ett nytt försök imorgon...

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-02-25 20:21:19

Så snyggt med kajalen innanför fransraden! Klar och söt färg denna Leif!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-26 08:44:48

Emelie! Vad bra! Jag tröttnar heller aldrig på grönt!

Sminkjante! Haha, du ser! Svart kajal gör väldigt mycket för blickens intensitet.

Veronica! Ja, Leif och jag hör ihop. Så är det bara!
Frisk verkar vara långt borta. Men jag hoppas på att få några dagar ute i trädgården. Feber och hosta fortfarande.

MLY! Leif är väl värd att älska! Beställ honom i nästa omgång!;-)

Danni! Tack! Ja, jag minns inte själv varför jag var missnöjd, men nu tycker jag också att det är rätt fint. Ögat fick fin form. Nåja, det var ju bra att ha en reserv.:-)

Kajalpennan! Nej, jag är ju lärare så det går inte att ta ut semester när man vill. Men det känns surt. Jag jobbar 45 timmar i veckan för att få ha ferierna, och så blir man sjuk... :-(

Emma! Vad trist att glömma penslarna. Speciellt om man laddat för något speciellt. Elven Dagger är också grymt snygg. Den borde bli underbar med Teal!

Nasse! Ja, Leif är väldigt klar i sin färg. En ren grön. Fyrinnae har många underbara gröna skuggor.

Postat av: MLY
Publicerad 2008-02-26 21:36:08

Oja, jag borde verkligen införskaffa en Leif. Han skulle nog passa fint i min samling.
Sitter ju här nu med min Envy BlackCherry version två ( Envy ligger mig riktigt varmt om hjärtat nu, tätt följt av Cat´s Eye)
Tyvärr har mitt ena ögonlock förmåga att lägga skuggan i veck, medan det andra håller hela dagen. Lite mysko det där :/
Har du något tips på vad man kan göra? Jag tycker ändå att jag tar exakt samma mängd Dignity som grund samt arbetar in skuggan med samma tryck på båda ögonen.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-26 23:03:41

mmm, det var lite antiklimax. men jag halade mig upp en tjugo minuter tidigare idag för att hinnaq sminka mig ordentligt och dra plattången genom håret... tog elven dagger och teal idag istället och det blev faktiskt riktigt bra. om möjligt kanske de smälte samman lite väl mkt, var svårt att urskilja var den ena slutade och den andra började...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-27 12:51:39

MLY! Ja, Envy är en riktigt fin skugga!

Har ingen aning. Prova att pudra lite lätt på det ögonlocket där det vill creasa. Har aldrig upplevt det fenomenet. Eller prova en Paint Pot som ska vara torrare, enligt RQ. Jag ska själv köpa mig en Bare Study på hennes rekomendation. Även om jag älskar Dignity!

Emma! Måste testa den kombinationen själv när jag blir frisk! Låter underbart! Men Teal är väl ganska mycket blåare än Elven Dagger? Fast det är klart, i blendingen glider de väl ihop. Båda är i alla fall fantastiska!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela