Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

IDK från China Glaze

Publicerad 2008-02-26 08:55:05 i Naglar - holografiska lack,

Hej igen! Här kommer ett annat gammalt inlägg. Jag gjorde det till Make Up My Lack-Sanna för en tid sen för hon ville se hur IDKsåg ut. Sen blev det så att jag publicerade L8R G8R, som jag gjorde samma dag, en färg på var hand, och så glömde jag bort det här.
Jag sitter återigen vid mammas dator. Har blivit hämtad för att få frukost och bli lite allmänt ompysslad. Hostar och har feber fortfarande. Igår var jag mestadels nerbäddad och hade frossa. Hoppas det vänder nu så jag får några dagar som jag kan ta tillvara.
image3438
IDK är ett av de holografiska lacken i OMG! kollektionen från China Glaze. Det är ett ljuslila lack, ungefär i samma ärg som den vanliga bondsyrénen. I dagsljus, som på bilden ovan, får det en kraftig silverglans. Jag tycker det är jättesnyggt! den och 2NITE är mina favoriter i kollektionen. Båda har mycket glans och passar min hudton förträffligt.

På den första bilden här ovan ser ni lacket i dagsljus. Även andra färger än silver kommer fram om man rör händerna så att ljuset faller lite olika på nageln. I solljus kommer hela regnbågen fram i vissa vinklar.. Andra bilden är tagen med blixt och då ser man att det blir disco av det! fantastiskt fina effekter!
image3441
Ytterligare en bild med blixt. Jag vet att det är slarvigt målat, men titta inte på det. Titta på effekterna i lacket istället!
Tråkigt nog är IDK ett ganska tjockt och trögflytande lack. MAn tjänar på att stryka av penseln ordentligt och lägga flera lager för att få det snygg. Det blir lite ojämnt i första lagret då, men det fixar sig med det andra.
En härlig färg med fint skimmer i regnbågens alla färger, med andra ord! 
I arkivet kan ni hitta syskonlacken 2NITE, L8R G8R och LOL om ni är intresserade.

Kommentarer

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-02-26 09:28:00

Åh, jag är sååå glad att jag beställde det, så jag ska testa det i slutet av veckan, just nu får L8R G8R sitta tills det rasar, jag ÄLSKAR det =)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-02-26 09:37:01

Ah, det här var riktigt snyggt. Jag har lyckats hålla mig ifrån lack inköp i 2 veckor. Nu kliar det i fingrarna igen:)

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-02-26 10:10:05

Yay, IDK är redan på väg hem till mig. Hoppas det kommer denna vecka :)

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-02-26 10:13:48

Om jag skulle ha det här lacket så skulle jag måla naglarna med det nu, skulle passa mooden perfekt. Så vackert, som en blåvinge! Vad gullig du är som sköter om oss sminkmissbrukare även under din ledighet:)

Postat av: Greta
Publicerad 2008-02-26 12:33:30

Jag tror att jag har läst att du har Wireless-lacket också, funkar det att lägga som holo-lack över vilka andra lack som helst?
Tack för en väldigt fin blogg :*

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-02-26 12:36:50

snyggt! jag har inte testat mitt än.
Just nu sitter jag med Lubu Heels på naglarna!
jag kan bara tacka dej för det var dina bilder på det som fick mej att kasta mej över det :)
Jag är sååå otroligt kär i det!
Alla som känner mej vet att det är ett typiskt Sanna-lack.
Jag försöker variera mej med ljusare färger och allt men det är sånna lack som detta som verkligen är jag :)

Postat av: Ika
Publicerad 2008-02-26 13:57:00

Jag gillar också IDK. Underbart lack, men det skulle verkligen inte skada om OMG-serien var lite mer lätt att måla på naglarna *suck*
Hoppas du kryar på dej snabbt nu! *kraam*

Postat av: Ems
Publicerad 2008-02-26 17:33:32

Snygg färg!! Hoppas verkligen du kryar på dej nu så du kan njuta lite av att vara ledig! Kramar :)

Postat av: leonie
Publicerad 2008-02-26 19:33:12

Den senaste tiden har jag blivit sugen på ett ljuslila lack.Jag vet inte riktigt varför - suget bara dök upp, jag har inte haft ett liknande lack sedan högstadiet (ca 20 år sedan). Ditt inlägg ökar suget och en holografisk variant lockar eftersom det ger lacket en extra dimension.IDK är väldigt nice!Vi får väl se vad det blir....Krya på dig! Sabla otur att bli sjuk på ledigheten men halva Sverige tycks vara förkylda just nu.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-26 19:37:52

Veronica! Alla OMG! lacken är ljuvliga! Man kan inte annat än älska dem!

Sminkjante! Två veckor! Oj, då måste du få "belöna" dig med en beställning snart då! ;-)

Emelie! Ja, jag hoppas också du får det snart! Det är läckert!

Nasse! Jag sköter om mig, faktiskt. Håller på att bli tokig. Hemma i mitt hus har jag ingen TV, ingen stereo, ingen telfon eller dator. När man inte orkar läsa blir det rätt trist. Så fort jag blir hämtad hem till mina föräldrar för att bli ompysslad så är det otroligt skönt att få kontakt med någon "där ute". Hade jag varit frisk hade jag haft fullt upp. Trädgården skriker efter min uppmärksamhet. Men nu... Hu, vad trist jag får efter ett tag.
Nu har jag precis fått middag och funderar på om jag orkar sitta kvar och se på TV ett tag...

Greta! Det finns bilder på Wireless och Hyde in the Dark. Kolla under kategorin Naglar. Det bir inte jättemycket holo-effekt. Tyvärr. Gillade Golden Enchantment mer, men den har större glitterkorn i sig. För huvudsakligen blir det ett glitterlack.

MUML-Sanna! Lubu Heels är helt och hållet "jag" också! Perfekt lack som jag också missat flera gånger. Det ser ju inte så spännande ut på hemsidan. Vet inte hur det kom sig att jag föll för det och beställde. Men sen var det ju kört! Ett av de bästa lacket någonsin!

Ika! Det funkar rätt bra för mig med att måla. Men två lager behövs nog. Och flödigt med färg på penslen. Men det är ju ett problem i och för sig, som är välkänt. Svårigheten alltså. Men så värt det!

Ems! Tack! Hoppas också att det har vänt nu. Varit lite piggare på eftermiddagen. Håller tummarna!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-26 19:44:19

Leonie! Det här lacket skulle du inte ångra! Det är verkligen holografiskt! Fina efekter i en fin färg!

Ja, alla är sjuka. Känns ändå trist. Men hellre på lovet än när man jobbar. Annars får man jobba trefalt så mcket när man kommer tillbaka för att hinna ikapp. Man får se glaset som halvfullt, med andra ord! Men det är surt...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-26 23:01:00

Ah, superläckrt, fast nu har jag redan beställt... blev 2NITE och OMG från denna kollektion och så några andra då, fast det kanske jag redan har berättat..?

Postat av: elina...
Publicerad 2008-02-27 07:23:21

hittade ingen mail till dig så jag får väl helt enkelt skriva här...
Hej!
Jag är en tjej som är i desperat behov av hjälp.... Jag går nämligen och utbildar mig till
makeupartist och ska ha slutfotografering om 2,5 vecka... panik...
jag har verkligen sveriges sämsta fantasi och kommer inte på nåt...kan tillägga att jag verkligen
är sämst i klassen, så det går ju inte direkt bra för mig.
just nu vill jag bara klara det, spelar ingen roll om jag bara får G men bara jag
klarar allt... känns långt ifrån måste jag säga..... jag har läst din blogg ett tag
och du är ju sååå duktig, och påhittig =)
vi ska göra en fantasi sminkning med temat tecknat och det är helt tomt i huvudet,
kommer inte på nåt... bara blockerar mig... därför tänkte jag fråga dig om du kanske
har en idé eller två.. vi ska även göra en valfri trend/fantasi sminkning till.....
det är jättefräckt av mig att fråga dig, du känner ju liksom inte mig åså men jag vet inte
vad jag ska göra..... så snälla... har du nån idé tips eller liknanade snälla hör av dig!

Hoppas på svar!

Mvh
elina

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-27 09:43:48

Åh, krya på dig Sminkan! Hoppas att du är bättre! Det är så uuurtrist när man inte ens orkar läsa... Skönt att du kan vara hos dina föräldrar en sväng. Skickar kramar och krya på dig-tankar!

Vilken otrolig färg, det är en holofavvo hos mig! Ibland bara älskar jag syrenlila!

Jag har förresten gjort ett eget Yoga-ta get this blue av ett svart Dependlack och en blå eyedust från Face... Nu har jag ju inte Yoga-ta men min mix blev himla snygg!

Kram på dig igen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-27 12:47:50

Emma! 2NITE är faktiskt ännu snyggare! Bra val!

Elina! Tecknat... Ja, Jessica Rabbit? Eller någon av Marvel-hjältinnorna? Storm t.ex? Eller varför inte Poison Ivy? Vore rätt kul!
Fantasi-trend? Ingen aning. Något futristiskt i metallictoner, kanske. Hela huden överpudrad med Kryolans fantastiska silverpuder och ögonbrynen täckta med vax så man får en slät yta. Silver och bronstoner. Och slutligen en metallicskimrande liten mun i brons. Ser det framför mig, men kan inte beskriva.
Lycka till!

RQ! Täpptaste näsan i världshistorien! Men tack för krya-hälsningen. Hoppas den hjälper.
Får man se bilder på ditt blå? Väntar med spänning!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-28 10:43:58

Uh, täppt näsa är inte att leka med!

Bilder kommer, men just nu är jag så uppfylld av Heartbreaker att det får stanna på naglarna lite till! Håll ut!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-28 10:46:36

Här får du en liten teaser!

http://rocketqueens.blogg.se/images/depend_1204191967.jpg

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-28 17:28:36

RQ! Okej, nu är jag om möjligt ännu mer nyfiken och förväntansfull! Såg ju kalas ut! Men Heartbreaker är otroligt fint. Förstår att du vill behålla det på!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela