Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Holografiska utmaningen

Publicerad 2008-02-17 15:30:53 i Eotd i rosa och rött, Sminkans EotD,

Rocketqueens önskevecka här på min blogg avslutas med att jag ska försöka återskapa effekten av mina holo-lack på ögonlocken. Inte helt lätt.
Jag valde två olika lack att försöka mig på. OPI DS Chiffon och ChG L8R G8R.

Ögonskuggorna jag använde var samtliga från MAD utom basskuggan som är en Stila Shadow Pot i färgen Taupe.
image3661
Jag började med att lägga Taupe på båda ögonlocken upp till ögonbrynet. Därefter började jag med ögat som skulle påminna om DS Chiffon. 
Över basskuggan som är pärligt beige svepte jag sedan i olika omgångar den rosa, gnistrande Love. den aprikosa, lika gnistrande Delirious och den gröna, gnistrande Lime. Jag använde Lime minst och Delirious och Love i ungefär lika hög grad. Längs fransarna drog jag sedan en eyeliner i grönt från Fyrinnae och under ögat och innanför fransarna en grön penna från Isadora, Frost bamboo. Mascara i svart, Masterpiece Max från Max Factor.
image3662
Det andra ögat fick samma skuggor och eyeliner samt penna, fast i omvända proportioner. Mest Lime alltså, därefter Love och Delirious samt en aningens av blågröna Foam. Här valde jag att inte gå utanför ögats kontur med eyeliner och penna och linjen är heller inte ihoplagd i ögonvrån. Jag ville se hur det påverkade formen på ögat. Det hände ju inte så mycket, men man måste ju prova alla fall. ;-) Eyelinern är dessutom betydligt tjockare.

Det hela ser så blekt ut på bild att man knappt ser någon skillnad, men jag tycker ändå det blev ganska bra tolkningar av lacken. Vad säger du Rocketqueen?
image3667image3668

Kommentarer

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-02-17 15:44:53

Vilken rolig idé! Och minsann inte så lätt att utföra kan jag tro, själv skulle jag gå bet! Men du har gjort det jättebra! Man ser verkligen skillnad på ögonen och det är lite lätt holo-effekt på dem! Snyggt! Gillar eyelinern från Fyrinnae!

Postat av: dami
Publicerad 2008-02-17 15:50:25

Vad vårligt och fräscht, jättesnygg combo!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-02-17 15:56:09

ah vad nice! jag ser holo framför mig!

Postat av: Amanda
Publicerad 2008-02-17 16:25:09

Tuff sminkning

Postat av: Peter
Publicerad 2008-02-17 16:35:34

Jag är djupt imponerad av dina grymma sminkningar, tack för en kanonblogg!!! /Peter

Postat av: Matilda
Publicerad 2008-02-17 16:46:27

Snyggt!

Postat av: Elina
Publicerad 2008-02-17 16:52:28

grymt fin sminkning! ;O

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-17 17:11:06

Bra jobbat tycker jag iaf! Häftigt att du valde olika lack på olika öga, blev lite mer spännande så...

Postat av: Aila
Publicerad 2008-02-17 17:20:21

Shysst, det vänstra ögat är nog min favorit!!

Postat av: jenny
Publicerad 2008-02-17 17:22:13

du verkar duktig du =)

Postat av: leonie
Publicerad 2008-02-17 17:32:13

Vad kul med alla dessa utmaningar.Det kan verkligen ge fantasin en skjuts om man känner att man fastnat i gamla invanda spår.
Du har lyckats bra med att få fram någon slags holoeffekt: djupet, färgskifningarna och 3d-aktig.Coolt, jag är imponerad!

Postat av: Amanda
Publicerad 2008-02-17 17:41:09

Det blev ju jättebra!

Postat av: Lisa-Lynn
Publicerad 2008-02-17 18:23:24

va snyggt :D

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-17 19:03:32

Åh, du är bara så bäst! Jag hoppades att L8R skulle komma, och båda är otroligt snygga! Kan precis tänka mig hur det ser ut i verkligheten också, eftersom du beskrivit så bra. En svår uppgift men du har tagit dig an och klarat den med beröm godkänt! Kanonsnyggt!

Idag är jag lite piggare, men jag tror nästan att jag håller på att bli lite förkyld eftersom jag är väldigt hängig och har ont i halsen. Igår var en lugn kväll med sällskapsspel här hemma bara...

Postat av: Emilia
Publicerad 2008-02-17 19:09:32

Damn, that's hot!

Postat av: Sabina
Publicerad 2008-02-17 19:22:53

ååh, du sminkar dig typ perfekt! det vill jag också kunna ;P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-17 19:30:02

Veronica! Jag blev faktiskt lite nervös, men jag hade det på känn. Att hon skulle välja en sådan utmaning alltså... Det gick bättre än jag hade trott. Fyrinnaelinern är lite kul. Den skktar sig nämligen så man måste skaka ut pigmentet i den varje gång den ska användas...

Dami! Ja, det blev vårigt. hela veckan har varit vårig här, känns det som. Undrar vad jag ska hitta på imorgon när jag måse fantisera själv... ast det ska bli ganska skönt att kunna välja beige om jag känner för det! ;-)

Rouaa! Ja, visst gör man! Lite i alla fall, om man har fantasi!

Amanda! Jag skulle kalla den vän eller söt...

Peter! Tack så mycket! Vilket värmande beröm!

Matilda! Elina! Tack!

Emma P! Ja, jag visste inte om det skulle funka så jag beslöt att inte lägga alla ägg i en korg... ;-)

Gabriela! Tack!

Aila! Det vänstra på skärmen eller mitt vänstra? Jag gillade det gröna bäst ur holo-synpunkt. Det är det du menar också, eler hur?

Jenny! Det får man hoppas efter alla år av träning. Tack!

Leonie! Jag har inte glömt mitt löfte till dig. Det kommer en turkos och brons. Snart. Den är klar att visa! ;-)
Tack! Jag tycker själv att jag lyckades över förväntan!

Amanda! Lisa-Lynn! Tack!

Rocketqueen! Vad tråkigt med förkylning på gång. Hoppas det vändeer om du vilar ordentligt och dricker avkok på ingefära. Det jälper mot nästan allt.

Skönt att du tycker jag klarade mig med godkänt! Tror faktiskt den svåraste var den i guld. Den glimmade mer än vad som syntes på bild, men var inte så blingig som den silvriga. Hade det inte varit en torsdag utan en fredagkväll så hade den kunnat bli betydligt mer glammig.

Emilia! Tack!

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-02-17 19:55:28

Spännande och fräscht! Du är så duktig! Chiffonlacket är förtjusande, antagligen upprepar jag mig:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-17 20:31:12

Nasse! Tack! Vad glad jag blir över alla dina kommentarer! Kram!!

Postat av: Nina
Publicerad 2008-02-17 20:37:26

Skit snyggt!!

Postat av: beauty by me
Publicerad 2008-02-17 20:54:33

gillart:D

Postat av: Madeleine
Publicerad 2008-02-17 22:18:24

Det är så roligt att kolla in här då och då! Jag gillar smink jättemycket och varje gång jag går in här får jag lite inspriation! :) Är du utbildad till makeupartist eller är det bara en hobby? :)

Postat av: Ameli&Emelie
Publicerad 2008-02-17 22:46:50

snyggt sminkat

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-18 06:09:47

Ah, att du tyckte guldet var svårast! Men visst har veckan varit kul!

Jag tycker det är så himla häftigt att du här tagit samma skuggor fast omvänt. Och vad fint med stora bilder också! Som du vet gillar jag ju dem även fast man kan klicka upp de andra. ;)

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-02-18 08:54:12

å vad fint! verkligen!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-02-18 10:01:46

Det var en svår utmaning som du klarade galant. Eyelinern är kanonsnygg.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-18 18:19:37

Nina! Tack!

Beauty by Me! Tack!

Madeleine! Tack! Kul att du gillar bloggen!

Amelie&Emelie! Tack!

Rocketqueen! Vansinnigt rolig! Jag hade verkligen kul med dina önskemål, även om en del fick mig att bli lite nervös... ;-)
Din vecka med gröna sminkningar var helt enastående rolig också. Mer temaveckor på sminkbloggarna! Det är min utmaning till alla våra smink-systrar!

MUML-Sanna! Tack!

Sminkjante! Tack! Ja, lite knepig var den. Oc den blev mer holografisk IRL. Den blev aningens platt på bild.

Postat av: Sandra
Publicerad 2008-02-19 18:10:30

Å vad jag vill ha det rosa nagellacket jättefint! Sminkningen är också jättefin!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-19 18:33:53

Sandra! Ja, det är sött. tack!

Postat av: malin
Publicerad 2008-02-20 21:29:16

jättefin sminkning!

Postat av: Felicia
Publicerad 2008-02-22 22:41:37

Den här sminkningen ver mycket fin!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela