Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Fire Opal

Publicerad 2008-02-10 14:30:54 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,


Gissa vilken bas jag använt! Ja, självklart, Dignity från Face! En krämig highlighter som ger perfekt fäste för alla ögonskuggor!
över den har jag lagt Fire Opal från Fyrinnae på hela ögonlocket och även under ögat. Därefter lade jag pärliga Shinkirou, också från Fyrinnae, ganska tjockt som highlighter under brynet. I skarven mellan skuggorna svepte jag Kung Pao, en gnistrande brun skugga, även den från Fyrinnae.  Slutligen tog jag Isadoras kajalpenna i Petrol green och målade innaför fransarna och så svart mascara.

Jag ser lite sliten ut idag. Trött.... Men jag har jobbat på med bloggen. Allt för att slippa rätta. Så här många inlägg har jag aldrig lagt ut på en dag förut! Missa inte den rödsvarta sotningen från igår. Den är jag nöjd med själv!!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-10 15:18:43

Snyggt! Fire Opal var hinla snygg tillsammans petrol green. jag tror att jag måste spana in isadoras kajalpennor. jag har tidigare inte varit så jätteförtjust i dem jag har haft, mne måste kanske omvärdera då så många gillar dem. dessutom så är de ju billiga!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-10 15:20:43

Emma! Jag gillar dem ju jättemycket, så jag säger go for it! Men vissa upplever att de är för mjuka. Vad var din åsikt?

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-02-10 15:24:21

Väntar på spänning på Dignity. Min systerkommer på besök på onsdag och hon har lovat att köpa med en till mig:)Snyggt med den blå kajalen innanför Fire Opal. Måste komma ihåg att det är snyggt att använda två färger under ögat:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-10 15:25:54

Sminkjante! Jag har fortfarande inte kommit över hur snyggt ditt blå under ögat var! Underbart att kunna få och ge inspiration! Hoppas du kommer gilla Dignity!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-10 15:32:10

haha, tvärtemot snarare, alltså för hårda... eller ja, jag tyckte att det var svårt att få mkt färg med dem,, så då måste de väl vara för hårda? Skulle iofs vilja testa UDs pennset, ska kolla runt lite, men isadora har ju rätt bra med fäger och så väl..?

Postat av: natta
Publicerad 2008-02-10 15:34:54

Sheet vart lär du dig allt, riktigt snyggt ! :)

Postat av: HELENASCITY
Publicerad 2008-02-10 16:05:04

snyggt!

Postat av: Clara
Publicerad 2008-02-10 16:06:45

va snyggt!! önskar att jag hade röd med så mkt smink=D

Postat av: Amanda
Publicerad 2008-02-10 16:08:35

Riktigt snygga färger!

Postat av: Emelina
Publicerad 2008-02-10 16:08:58

Snyggt hörru! Jobbar du som sminkös?

Postat av: Lexie
Publicerad 2008-02-10 16:10:10

sjukt snyggt :D

Postat av: jenny
Publicerad 2008-02-10 16:10:58

fett!

Postat av: Silver
Publicerad 2008-02-10 16:15:40

Väldigt vackert!

Postat av: Fia
Publicerad 2008-02-10 16:20:32

Aaas snygga ögonbryn du har =O

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-02-10 16:44:11

Åhhh så jag ångrar nu att jag inte beställt Kung Pao. Den var med i beställningen men jag plockade bort den... Mistake... Oh well, nästa gång. Och den där Petrol green... Ujuj. Inte lätt att lägga band på sig... Jättesnyggt!

Postat av: Evelina
Publicerad 2008-02-10 16:44:31

vad fint! duktig du är!

Postat av: Sara
Publicerad 2008-02-10 16:45:53

Det vore jätte roligt om du kollade in min blogg och lämnade en fin kommentar :)

Postat av: Madeleine
Publicerad 2008-02-10 16:58:13

Du är verkligen jätteduktig! Skulle älska att sminka mina ögon så men tkr det verkar lite väl svårt...

Postat av: Maria
Publicerad 2008-02-10 17:33:29

SÅ snyggt! =)

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-02-10 17:36:06

oj vad fint, du är sjukt duktig ju!

Postat av: josefine
Publicerad 2008-02-10 17:46:41

Vilken härlig tips (:

Postat av: Marie
Publicerad 2008-02-10 17:56:28

häftig blogg du har!
Har du sminktips här?
Jag somär så kass på att sminka mig, har du några bra tips, hur man lägger en fin sminkning, från botten till klar!

ha det gott!
Kram marie

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-10 18:41:28

Emma! Ja, UD-pennorna är ju mjukare... Köp det lilla setet med fem färger om det finns kvar. UD's pennor är ju faktiskt bra!

Natta! Helena! Clara!
Amanda! Tack. :-)

Emelina! Tack! Nej det gör jag inte.

Lexie! Jenny! Silver! Fia! Tack! :-)

Veeronica! Jag har nog en dublett på den. Ska jag kolla? I så fall kan vi ju tänka oss att du får den i present om du köper lite Rimmelnagellack till mig...:-)

Evelina! Madeleine! Maria! Tack!

Anonym! Tack så mycket!

Josefine! Tack!

Marie! Nej, jag har inte sminktips på det sättet. Jag har en sminkdagbok för min egen skull och delar med mig av mina huvudintressen med likasinnade. Det är alltså ögonskuggor och nagellack. ajg driver en hobbyblogg, inte en tipsblogg i egentlig mening. Det finns ögonskuggetutorials, men för kompletta makeuper hänvisar jag dig gärna till YouTube där det finns en uppsjö tutorials eller till mer allmänt hållna sminkbloggar som tar upp smink ur fler synvinklar än jag. www.rocketqueens.blogg.se är en bra länk med mängder av pålästa och bra inlägg om smink ur alla möjliga perspektiv. Min favoritblogg!

Postat av: MATILDA
Publicerad 2008-02-10 18:53:21

superfint ! du är ju hur duktig som helst ! !:)

Postat av: celina
Publicerad 2008-02-10 18:59:31

blir det inte tråkigt att blogga om samma sak heeeela tiden?

Postat av: N
Publicerad 2008-02-10 19:01:08

Jag är grymt avundsjuk på dina ögonbryn! Skit snygga :D Hur fixade du dom?:O

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-10 19:09:52

Ja jag skulle vilja ha det, men dte verkar svårt att få tag på i Sverige just nu. nåja, dte kanske kommer in... får väl bli isadora så länge.

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-02-10 19:12:01

Det är något arktiskt över dina ögon idag, snyggt!:) Jag tycker inte du ser alls sliten ut, tvärtom, hur fräsch som helst.

Postat av: sophie
Publicerad 2008-02-10 19:15:50

fina bilder! :)
psst, smygreklam: http://baehrendtz.blogg.se ;)

Postat av: twices
Publicerad 2008-02-10 19:20:57

gud va snyggt! är du make-up artist eller något?

du och jag har typ samma ögonfärg (:

Postat av: E. Riley Page
Publicerad 2008-02-10 19:30:47

Grymt snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-10 19:47:44

Matilda! Tack!

Celina! Det är ju en blogg om en hobby. Det blir inte tråkigare för mig än vad det blir för akvarie-fantaster att blogga om akvariefiskar. Jag riktar mig inte till "allmänheten" utan är supernischad just för att bloggens målgrupp är andra människor med intresse för smink. Är man inte intresserad av smink behöver man inte läsa. Meningen är att man ska kunna byta erfarenheter och diskutera skuggor och tekniker, inte att jag ska få tjugofem kommentarer som säger "vad fint" eller att människor droppar förbi som
inte delar detta intresse.

N! Jag klipper dem ibland med sax. ibland drar jag med rakbladet mellan dem för att få isär dem. Det händer att jag noppar något enstaka strå. Men mest är det nog bara att jag är född med dem. Och så brynskugga på det.

Emma! Ja, du får väl testa igen och känna efter!

Nasse! Raring! Tack!

Twices! Jag har redan svarat på det lite högre upp. Nej. Jag jobbar inte med smink. Nu är det en hobby.

Ja, melerade ögon är rätt vanligt. Jag har böjat gilla färgen mer och mer. Den är trevlig.

E.Riley Page! Tack.

Postat av: Malin
Publicerad 2008-02-10 19:59:41

Snygg sminkning!

Postat av: Louise
Publicerad 2008-02-10 20:10:32

Du är väldigt duktig på att sminka, jobbar du med det? :)

Postat av: Aila
Publicerad 2008-02-10 20:11:34

Jäklar vad snyggt!!

Petrol green har visst utgått*snyfft,snyfft*

Postat av: Ann
Publicerad 2008-02-10 20:17:11

Du har väl inte missat dagens tips i min blogg?:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-10 20:30:47

Malin! Tack!

Louise! Nej. Om du läser kommentarerna här ovan så så har jag redan svarat på det två gånger. :-)

Aila! Tack! Har den? Men jag fick den ju före jul? Vad tråkigt... Men jag såg den på Lindex av alla ställen. På Globen City tror jag. Ska jag spana efter den?

Ann! Jo, det har jag. Är det sminkrelaterat?

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-10 20:37:26

WOW! Kanonsnyggt! En fantastisk sminkning och som nämnts, lite arktisk. Jag gillar att du tog så mycket highlighter!

Vad gäller Celina, så undrar jag om det inte blir trist att gå in på en blogg och skriva tråkande kommentarer heeela tiden, som hon fördriver tiden med...

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-10 20:38:18

Åååh, Kung Pao! Jag måste nog lägga till den i Fyrinnae-korgen... Fast jag undrar om jag ska beställa hos Fyrinnae eller hos MAD! Åh, dessa val... ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-10 20:42:14

RQ! Tack! Och det här med Celina, ja, vad ska jag säga. Det händer så fort jag hamnar på mest aktiva listan, vilket jag inte vill göra... Jag bockade runt i en massa rutor för att få tillbaka sökfunktionen, som för övrigt funkar nu, men då syns jag på listan. Nu har jag bockat runt igen, och hoppas ha söket kvar men slippa aktiva-listan.

Fyrinnae så klart! Då har man något att längta efter lääääänge! :D

Postat av: CATTIS BERGSJÖ
Publicerad 2008-02-10 20:48:18

Snyggt sminkat! Säg, är du MUA? brukar du sminka för fotosessioner?

Postat av: theplace - Jennifer,
Publicerad 2008-02-10 20:49:21

Wow, härlig blogg. Verkligen!
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) http://THEPLACE.BLOGG.SE .

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-10 21:13:28

Cattis! Om du tittar lite högre upp i kommentarältet så ser du att frågan redan förkommit flera gånger. :-) Nej. Jag har slutat. Smink är en hobby.

Jennifer! Tack.

Postat av: emelie
Publicerad 2008-02-10 21:23:17

ojoj va fint!

Postat av: Aila
Publicerad 2008-02-10 21:33:05

Lindex????

Jag kollade efter den på Åhléns City och HM på Drottningsg. där fanns den inte!! Ska nog till Lindex imorrn då!!

Hittar jag inte hojtar jag till så får du väl köpa en, du får pengarna tillbaka så klart;-)))

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-10 21:37:58

Emelie! Tack!

Aila! Säg till om du inte hittar den så kan jag ta svängen förbi Globen på onsdag! :-)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-02-11 13:51:22

Åh, ja du kan väl kika om du har dubblett! Och säg till angående nagellacket =)

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-02-11 17:03:58

Du borde vara nöjd med denna make up - för den är kanonsnygg!! Helt perfekt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-11 19:00:38

Veronica! Japp, jag kollar! Ska kolla efter Rimmel på onsdag. Om jag inte hittar det så ber jag dig! Kung Pao letar jag efter ikväll1 ;-)

Fåfängan! Tack! Jag gllar i och för sig brytningen mellan varm kopparton och silver!

Postat av: Akrogirl
Publicerad 2008-02-12 00:45:18

Underbart!! Den här gillade jag verkligen!
Du gör alltid så otroligt fina mejker, bäst!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-12 08:58:26

Sminkan! Tack! Vad roligt att du tycker det! :-)

Postat av: Catrine
Publicerad 2008-02-13 16:45:10

Jättefint!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-13 17:02:26

Catrine! Tack!

Postat av: Elin
Publicerad 2008-02-13 17:47:14

så jävla läckert ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-13 18:03:12

Elin! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela