Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

An Affair in Red Square

Publicerad 2008-02-02 13:46:18 i Naglar i rött,

En gång för länge sen bodde jag i en stor, fantastisk stad som heter Moskva. Mitt i den staden finns ett torg som jag ofta gått över och ibland lyfte jag även blicken och njöt av den skönhet som finns runt den platsen. Jag har till och med rastat min tamråtta på en liten gräsplätt inte många steg från Vassilikatedralen.
Flera av lacken i OPIs Russian Collection har nog blivit mina bara för att jag gillar namnen. Midnight in Moscow, Russian Navy och inte minst An Affair in Red Square har i första hand köpts för sina vackra namn som ger mig nostalgiska mysrysningar och längtan efter ryskt, mörkt bröd, blini-mjöl och fester då man lyssnar på popgruppen Kino. Sen råkar lacken vara otroligt vackra också, så det är inga dumma köp jag har gjort. 

An Affair in Red Square är ett klarrött lack med, som jag uppfattar det, väldigt rent röd färg. Den saknar orangeton eller kopparton likväl som den inte stöter i lila eller cerise. Skulle jag vara tvungen att bestämma om färgen har kalla eller varma undertoner lutar jag dock åt att den är kall. Men jag går inte ed på det...
Den är högblank, som lacken på en fabriksny Ferrari, och det räcker med ett lager för att få det täckande och spegelblankt. Färgern får mina fingrar att se lite minde rosa ut de brukar. jag har en ganska tyligt rosa hudton nämligen, och det syns tydligt på fingrarna. Vissa färger får mig att se mer rosatonad ut än andra, och den här tar bort de rosa intrycket nästan helt.
På bilderna har jag använt Revlon Top Speed baslack och överlack. Glansen i lacket var dock väldigt hög även innan överlacket. Det använde jag mest för at få naglarna att torka fortare så jag kunde göra i ordning kaffebryggaren. ;-)

Alla bilderna är tagna i dagsljus från fönstret. Inget lampljus alls har varit inblandat.
Jag gillar fortfarande mitt I've 'red' the Script mest av alla röda lack, men det här är nog god tvåa! Jag gillar det verkligen! Tänk er detta på tårna i sommar när man springer på stan i sina snyggaste sandaler! Eller på fingernaglarna när man sitter i en hotellbar och tänder en cigarill och sippar på en whisky!

Kommentarer

Postat av: sandra
Publicerad 2008-02-02 14:35:50

Tusan vilken läcker rödfärg på nagellacket!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-02-02 14:40:44

Har också den färgen och älskar den! Just nu är jag dock lite för lat för att måla naglarna, det går i perioder...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-02 14:55:41

Sandra! Ja, absolut! Underbar!

Ninni! Jag vet vad du menar. Jag hade nagellacksuppehåll i flera år innan den här manin återkom. Måttlighet är inte mitt mellannamn...

Postat av: Madeleine
Publicerad 2008-02-02 15:17:08

Riktigt underbar färg! =)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-02-02 15:18:04

Vilken fin färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-02 15:26:40

Madeleine! Sanna! Ja, absolut! Jag blir glad när jag ser mina fingrar nu! En ljuvlig färg!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-02 15:36:35

Åh, har du bott i Moskva! Gjorde du något speciellt där? Min lärare från Ryssland suckar alltid nostalgiskt och förtjust när hon ser min ryska sjal, så det är nog något liknande med Russia-kollektionen och dig kanske! Den här färgen är underbar. Men jag gillar också the Script bättre! Fick LOL idag...tack så otroligt mycket! Den är ju kanonsnygg! Har inte lackat än men ska göra det till nästa vecka. Mums!

Postat av: MakeUpMyLack- Sanna
Publicerad 2008-02-02 16:07:09

O my vilken underbar röd!
Min mammas farmor jobbade åt Tsarerna i Ryssland
Anastasia och dom som blev mördade. Hon strök deras kläder. Lite cool släkthistoria :)

Postat av: Andrea
Publicerad 2008-02-02 16:21:36

Härlig färg!

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-02-02 16:32:23

Rött funkar alltid :) Fin färg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-02 16:36:14

Supersnygg färg! Själv sitter jag och knattrar på tangentbordet med naglar målade i st. petersburgandy, en lite mörkare, typ körsbärsröd färg som jag tycker är riktigt snygg! Kul med nostalgi för dig som har bott i Moskva... jag har själv aldrig varit i Ryssland, men det verkar vara ett oerhört intressant land!

Postat av: Gossip
Publicerad 2008-02-02 16:46:02

Du har väl sett Gucci tävlingen på min blogg?

Postat av: bea
Publicerad 2008-02-02 16:52:07

skiit snyggt!

Postat av: Anne von Platen
Publicerad 2008-02-02 16:57:47

färgen ser lite metallisk ut ♥ är den det? ditt smink på profilen var ju cool ♥ är du sminkör? ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-02-02 17:12:01

Så spännande att du bott i Moskva! Nu blir man genast nyfiken på mer! Snyggt lack förresten!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-02-02 17:12:53

Har du råttor nu också förresten? Jag har haft sådana och tycker de är fantastiska djur =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-02 17:37:30

RQ! Ja, ryska sjalar får mig att bli nostalgisk de med! Har en hel drös som jag älskar. Dessvärre har någons sorts mal ochkså fattat tycke för dem, så vissa har fått stora hål i det fina ylletyget...:-(
Kul att LOL kom fram utan problem. Och tack än en gång för hjälpen!

MUML-Sanna! Åh, vad häftig historia! Har du rysk släkt alltså? Min morfar lärde sig ryska när han vaktade krigsfångar under finska vinterkriget. Inte lika glamorös Rysslandskoppling på min sida alltså...

Andrea! Ja! En underbar röd!!

Johanna! Kanske det. Jag har inte varit så svag för rött förut. Det är en nyväckt passion.

Emma! Jag klurar på om jag ska klicka hem just St.Peterburgundy och Vodka&Caviar också. Då har jag i princip hela kollektionen. Känner jag mig rik kan jag slå till på Krem de la Kremlin med, men den färgen är jag tveksam till. Men vem vet, den kanske är jättefin på mig. Men trååååååkig!;-)

Gossip! Nej, det har jag inte sett. Och Gucci är inte min grej. Jag är mer än HM-kvinna.

Bea! Visst är det fint!

Anne! Vet inte om den är metallisk. den är blank och fin.

Tack för komplimangen. Nej, jag har smink som hobby nu.

Veronica! Nej, inga råttor nu mer. Katter istället. Och en hund. Råttor är otroligt smarta djur! Min råtta, Maltjik, kunde lika många kommandon som min hund. Han var fantastisk! Saknar honom fortfarande. Hans syster däremot var en riktig bimbo-råtta. Hon hade inte många poäng på IQ-testet. Men hon var söt.

Postat av: Sara
Publicerad 2008-02-02 17:40:08

Otroligt snygg rödfärg!

Postat av: Duffne
Publicerad 2008-02-02 17:46:39

Jag måste bara kommentera och säga att jag tycker att det är jättekul att du har en sminkblogg. jag älskar smink! Det är så kul när man hittar nya spännande bloggar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-02 17:46:54

Sara! Visst är det! OPI regerar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-02 17:55:56

Duffne! Vad roligt! Tack! Du vet att det finns ett helt nätverk med bara smink- och skönhetsbloggar? Annars hittar du dem på www.pret-ty.se!

Postat av: MakeUpMyLack- Sanna
Publicerad 2008-02-02 19:06:20

Oj då.
Mammas farmor föddes i Polen med sedan flyttade dom till Ryssland och antagligen sen till Estland. Vet inte hur det var riktigt. Både mormor och morfar (han lever tyvärr inte längre) är från Estland. Dom flydde till Sverige under andra världskriget. Och pappa flyttade till Sverige från Finland när han var sju år. Så jag har inget svensk blod i mej. Blandras brukar jag kalla mej haha.

Postat av: Peter
Publicerad 2008-02-02 19:11:17

Den ska absolut inhandlas, säkert skitsnygg i sommar på tårna i flip flopsen. Jag köpte Mavala Las Vegas i dag som är härligt mörkt vinröd, som jag målat naglarna med, på tårna har jag fortfarande mitt mavala klarröda. Ha en trevlig kväll/Peter

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-02 19:41:47

MUML-Sanna! Blandras är alltid bäst! ;-)
Jag är finsk på mammas sida och finlandssvensk på pappas. Inte så exotiskt, men jag är stolt över mitt ursprung!

Peter! Ja, du kommer bli jättefin med det här på tånaglarna! Mavala har jag ingen erfarenhet av men de har många fina färger. Kanske skulle ta och prova. De har visst ett marinblått just nu som jag är sugen på!

Ha en trevlig kväll du med!

Postat av: zina
Publicerad 2008-02-02 20:07:03

Åå va finnt :)

Postat av: emmy
Publicerad 2008-02-02 20:08:51

så läcker färg! jag har precis målat mina knallrosa, bild kommer i
min blogg imorrn!

Postat av: megi
Publicerad 2008-02-02 20:48:54

här
e man halvrysk haha:)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-02-02 22:46:14

Hahaha, ja råttor har mer att erbjuda än man tror, mina älskade att reta katterna och busa med dem. Men jag håller mig till katter, hästar och dammråttor numera =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-03 09:14:16

Zina! Visst är det! Jag gillar det mer och mer!

Emmy! Vad roligt! Ska titta in till dig då!

Megi! Vad roligt! Hoppas du hela språket om du har halva ursprunget, om du förstår hur jag menar! Ryska är ett fantastiskt språk! Jag sörjer att jag förlorat så mycket av det när jag kom tillbaka till Sverige.

Veronica! Dammråttorna är jag bekant med! ;-)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-02-03 17:09:47

Det är så roligt att följa samma bloggar. Trots att det är nischade bloggar så kommer det alltid fram lite mer ibland. Roligt!

Snygg färg och härligt med en historia bakom:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-03 17:33:01

Sminkjante! Ja, lite får man veta! Men det är ju en blogg som ska ha fokus på smink så jag är rätt försiktig med det privata, fast man kan ju inte vara helt opersonlig för då blir det ju trist.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-05-24 17:39:52

Den är såå snygg! Fortfarande tycker jag det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela