Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ålen

Publicerad 2008-02-16 20:33:33 i Eotd i svart, Sminkans EotD,

En väldigt spännande utmaning hittar man här: http://pret-ty.se/index.php?option=com_fireboard&Itemid=27&func=view&id=27460&catid=21
Min tolkning av den blev en väldigt neutral och stillsam make-up där jag tagit fasta på hästens ål, färgerna och den åtskillnad som är mellan färgfälten. Inte så blendat med andra ord.

Grunden är Stila Shadow Pot i färgen Taupe. Ovanpå den ligger en gråbeige skugga, Frolic, från MAD Minerals. I globlinjen har hästens ål hamnat i form av en linje med Paula Dorfs Twilight. I yttre ögonvrån och innanför fransarna samt precis i fransroten längs halva nedre ögonfransraden har jag använt svart kajal från urban decay. Under ögat har jag försökt få med det isigt blå skenet från fönstret i övre vänstra hörnet på bilden. Det blev kanske lite väl isigt och ljust, men det är i alla fall en ljust vitblå skugga ur en Isadorakvartett. Mascara. Klart.

Ja, vad säger du Efwa. Känner du igen din bild? Knappast, va... 

Hur som helst var det vansinnigt roligt att leka lite i utmaningstråden! Nu har jag svarat på två utmaningar idag, tre om man räknar med Rocketqueens önskemakeup i silver. Nu ska jag klura ut en utmaning att ge er andra! ;-)

Kommentarer

Postat av: Efwa
Publicerad 2008-02-16 21:17:57

Jamen det är ju det som är så kul. Det är med säkerhet helt olika mot vad någon annan skulle tolka bilden som. Jag kommer in med min om någon dag också.
Åååhhh, vad roligt!

Postat av: Aila
Publicerad 2008-02-16 21:18:02

Koolt, riktigt koolt!!

Postat av: EyeOnBeauty
Publicerad 2008-02-17 09:19:30

Å så coolt, riktigt snyggt:)

Postat av: Starista
Publicerad 2008-02-17 09:49:44

Väldigt fint, men hur orkar du sminka och sen ta kort på det, i syfte att lägga upp det din blogg?

Postat av: Emilia
Publicerad 2008-02-17 10:07:19

Hur snyggt som helst!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-17 10:27:33

Efwa! Ser fram emot din tolkning! Och du får gärna göra ett försök med min utmaning också! ;-)

Aila! Tack! Den blev helt okej!

Kristina! Ja, det blev kanske inte så tokigt...

Starista! Det här är en hobbyblogg. Den handlar om sminkningar. Vad menar du att jag annars skulle göra? När jag startade bloggen läste jag att blogg.se erbjöd gratis bloggar för att man skulle kunna
* uttrycka dina synpunkter och åsikter
* kommentera inlägg och händelser
* utbyta kunskap och erfarenheter
* skapa kontakter och bygga nätverk
Det jag gör är de två nedre punkterna. Jag ingår i ett nätverk och jag vill utbyta kunskap och erfarenheter med andra som är intresserade av SMINKNING. Jag vill alltså inte ha kommentaren "Jättefint" av människor som bara tittar på bilderna. Det är inte syftet. Jag vänder mig till dem som också är intressearde av hantverket.
Att jag orkar göra det jag gör är väl inte konstigare än att tusentals människor orkar skriva om sina mer eller mindre intressanta liv eller lägga ut bilder på vad de har på sig. Jag skulle aldrig orka göra det men ifrågasätter inte deras skäl att göra sina bloggar som de vill.
Ursäkta att jag låter lite stött, men helt ärligt så är jag rätt trött på att ständigt bli ifrågasatt på grund av mitt ämne av personer som inte har någon anledning att ens gå in på min blogg. Namnet Sminkan borde väl upplysa om vad det handlar om? Varför kan man inte acceptera att det finns en liten grupp smink-intresserade personer som använder sina bloggar för att kunna nätverka, precis så som syftet med att ha en blogg är?

Återigen, mitt syfte är inte att lägga upp bilder på bloggen, mitt syfte är att nätverka kring ämnet make-up.

Emilia! Tack.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-17 12:56:15

Åh vad kul och annorlunda! Verkilgen en himla spännande sminkning... Och jag tycker faktiskt att du lyckades återge originalet riktigt bra:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-17 15:37:50

Emma P! Tack! Jag tycker också att jag fick med huvudelementen i bilden, så som jag ser dem. :-)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-02-17 15:48:24

Jag ser verkligen hästbilden i din sminkning, du har fångat färgerna på ett jättebra sätt! Häftigt!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-02-17 15:57:05

Love it! blev helt perfekt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-17 19:34:44

Veronica! Tack! Vad kul!Får man se din version snart?

Rouaa! Tack! Jag är själv nöjd! Kan inte du också göra en tolkning?

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-02-18 10:22:08

"Ålen" tekniken i globlinjen är kanon. Den blir snygg även i andra färger, måste testas.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-18 18:20:19

Sminkjante! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela