Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Veckans bloggtema V 51- av Emma

Publicerad 2008-12-22 22:41:14 i Veckans bloggtema,

Veckans bloggtema , eller ja om vi ska var ordentliga förra veckan bloggtema, är det Maya som har kommit på och temat lyder: Tipsa om makeup inför helgerna. När jag tänker jul och nyårssmink så tänker jag lösögonfransar, metall, skimmer och glitter. Ja och sen tänker jag mycket! Framför allt till nyår och kanske lite mindre till jul, då det ju känns onödigt att skrämma slag på gamla mostrar och mormödrar. Men det går ju att använda glitter, metall och lösögonfransar på mer diskreta sätt också.


Om vi börjar med fransarna, så har jag ett litet lager hemma, och jag planerar att använda åtminstone tre-fyra olika varianter till de stundande helgerna. H&M gör riktigt bra fransar och jag har både medium- och long-varianten. Till julafton tänker jag köra på en halv rad medium, jag klipper då helt sonika av en rad. Det blir betydligt diskretare och dessutom, anser jag, betydligt bekvämare, julafton är ju trots allt en ganska lång högtid, och jag vill gärna orka hålla gluggarna öppna både till Kalle Anka och Karl Bertil Jonsson, framför allt till den sistnämnda. En halv fransrad är det alltså som gäller då. Jag har dock införskaffat lim från Ardell, som jag tänker använda ihop med H&M-fransarna, då H&M eget lim är ganska crappigt tyvärr. Jaha, de andra fransarna då? Juldagen ska jag ha fransvila eller eventuellt några singelfransar från depend. Till annandagen planerar jag dock att dra på med ordenligt med fransar. Antingen H&M long eller de översta från Ardell hade jag tänkt mig. Till nyår då? Ja då blir det de från Ardell med stenar såklart! Borde vara ett snabbt och idiotsäkert sätt att känna sig nyårsfin!


Skimmer och metall planerar jag att använda kontinuerligt under helgerna, delvis i form av ögonskugga, men såklart även i form av nagellack! Jag är ett stort fan av att piffa upp en manikyr med hjälp av lite diskret nailart, eller en nagel i kontrasterande färg, gärna i metall, och helgerna är såklart inget undantag. Jag har inte riktigt bestämt mig ännu för vilket metallack ja ska ha, men här ser ni de olika kandidaterna. Tinsel är ju egentligen ett glitterlack, men får det vara med så är det i egenskap av silverlack, därför faller det inom denna kategorin. Kandidaterna ni ser på bilden är Zoya Richelle, H&M Silver, H&M Gold, China Glaze Let's Do It In 3D, China Glaze OMG och China Glaze Silver.


Glitter då? Ja jag är ganska dålig på att hantera löst glitter, så glitterskuggan tror jag att jag hoppar över nu till årets helger. Vill man använda glitter utan allt för mycket ansträngning rekommenderar jag annars en glittereyeliner! Mycket enklare än så tror jag faktiskt inte att det blir. H&M har, eller har åtminstone haft riktigt fina, i flera tjusiga färger som ger en omedelbar partykänsla!

Ett annats sätt att använda glitter är förstås på naglarna. Glittriga naglar vill jag gärna ha, för glitternagellack är snyggt och kul! Ruby Pumps och Emerald Sparkle är glitterlacken som jag planerar att använda till jul. Bilden här är världens sämsta, men vid det här laget tror jag att de flesta har sett dem, och har ni inte det så kan ni använda sökfunktionen i bloggen för att få se fler och betydligt bättre bilder på de båda lacken.


Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-12-23 07:29:25

Jag älskar lösfransar, önskar jag kunde har dem. (Jag vet att jag tjatar om det varje gång).

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-23 09:03:28

Precis de tips jag själv skulle ha gett! Lösfrallor är verklgien perfekt för en glammig look!

Jag tror min nuvarande manikyr, fotad men inte redigerad än, kommer få sitta över julen. Den är lite udda för att vara ajg, men jag gilar den. Eller så kastar jag mig över mitt favoritröda, Zoya Alix. Till nyår tänker jag mig Play 'til Midnight. ;D

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2008-12-23 11:07:36

Jag håller med dig! Glitter i mängder på nyårsafton! Det ska bli spännande och se vad ni kommer med för idéer till nyår! =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-23 11:18:31

Sminkjante: ja det är kanonfint! hmm, jag känner inte igen det, så det är helt okej, du kan säga det några gånger till:) Eller ja, jag kanske har hört det förresten, det är för glasögonens skull va?



Sminkan: Haha, vad bra! Åh kul, då ska jag spana! jag ska ha PATP och Richelle... Ska visa bilder imorgon om jag hinner, det är en tvåstegsmanikyr, så jag är inte klar än... PTM låter som en bra idé till nyår! förra året hade jag Russian Navy, så tänkte jag skulle välja ngt annat än blått i år...



Alexlyndra: Vad bra:) Ja du, vi får se vad vi hittar på... Jag är mest nyfiken på Sminkan dock, jag har min egen sminkning ganska klar för mig...

Postat av: CC
Publicerad 2008-12-23 12:11:19

Mmmm, jag älskar ju metall, glitter o glamour hehe. Så visst kommer det att bli mycket av det för mig också på nyår. Utan lösfransar dock för jag tål inte lim :(

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-23 18:50:21

CC: Du kommer säkert att bli toppenfin! usch då, trist att inte kunna ha lösfransar. sist jag hade H&M lim blev jag lite röd och svullen dagen efter, men tror att det funkar bättre med Ardells...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-23 20:45:51

JA, vi får väl se vad det blir. JAg orkar ju inte redigera mina bilder just nu så den söta "franska" kommer ju aldrig upp. Men jag ska lacka om naglarna ikväll i alla fall, bestämde jag nyss. VIll ha knallrött på julafton. Och hjälp, ska jag ha nyårssmink tänkte ni? Oj... Ska fundera på saken, men något extraordinärt blir det inte...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-23 20:51:06

Jaaa!!! Jag vill se ditt nyårssmink, så det är klart att jag tänker:) Knallrött låter fint! fast jag kör mer dovrött, passar så bra till min klänning...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-23 21:00:36

Vi får väl se om och vad det blir då... ;D

Postat av: CC
Publicerad 2008-12-23 23:37:28

Emma: jo Ardells är mkt bra, men som andra lim innehåller det både formaldehyd o latex. Jag tål ingetdera :(



Jag gillar blingiga naglar, så snyggt ni gör! Jag fastnar bara i håret hela tiden när jag har strass o grejs på naglarna

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-25 12:14:53

CC: Okej, då förstår jag. jag brukar vara ganska känslig, men det funkar fint än så länge... Hoppas att det håller i sig!



haha, ja det förstår jag:) det skulle jag nog med göra... Det är mest Sminkan som står för bling i form av stenar och så, jag brukar på sin höjd måla kontraster med ett annat nagellack... Men fint är det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela