Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Veckans bloggtema av Emma- Mina tre favoritlack

Publicerad 2008-12-03 17:10:05 i Veckans bloggtema,

Veckans, eller om det är förra veckans bloggtema i bloggnätverket går ut på att lista sina tre favoritlack. En inte helt enkel uppgift om ni frågar mig, och fullständigt omöjligt om ni frågar Sminkan. Jag har valt att lista tre nya favoriter, samt att lista tre äldra favoriter. Jag fuskar alltså, men det blev helt enkelt för svårt annars. Bilderna har jag snott ifrån Sminkan, då jag inte själv orkar swatcha lack som jag så smidigt har tillgång till bilder på ändå. Undantaget är Pretty At the Premiere och Richelle, som är mina egna bilder.

Nya favoriter

San Fransisco från Sinful Colors- Det här lacket fick jag för några veckor sedan från Cherry Culture och det valsade rätt in i mitt hjärta med bestämda steg. Det här är, som jag anser, det ultimata gröna lacket, och eftersom grönt är den ultimata färgen, så är det även det ultimata nagellacket. Fantastiskt vacker färg och underbart skimmer gör San Fransisco till en riktig vinnare i min bok! Jag brukar aldrig måla om mina naglar i samma färg, men när jag tog bort San Fransisco hade jag så svårt att skiljas från det att det fick flytta ner till mina tånaglar, och där sitter det än.


Peacock Feathers från Nubar- Okej, att säga Peacock Feathers är egentligen fusk, för i skrivande stund äger jag inte lacket. Imorgon, onsdag ska jag dock gå och hämta det, vilket innebär att jag när inlägget publiceras troligtvis har hunnit lägga beslag på denna läckerbit och jag har trånat efter det så otroligt länge att jag faktiskt listar det som favorit ändå. Jag köper grisen i säcken helt enkelt.


Richelle från Zoya- Ett riktigt vacker metalliskt guldlack som verkligen lyser upp manikyren! Inte ett lack jag kommer bära på egen hand särskilt ofta, jag längtar så sällan efter helt metalliska naglar. Däremot så är Richelle verkligen toppen att pigga upp en manikyr med, här ovanpå Liquid Leather från China Glaze, min favorit bland svarta lack.



Äldre favoriter

Pretty at the premiere
från OPI- Inget snack om saken, det här lacket är en av mina all times-favoriter! Fantastiskt rött skimmerlack som fick göra mig sällskap förra julen, och det är inte alls omöjligt att det får pryda mina naglar till jul i år igen, en riktig fempoängare och den klara favoriten bland mina OPI-lack!


Yoga-ta Get This Blue från OPI- Ja om du älskar blåa lack och inte redan har det så tycker jag verkligen att du måste köpa detta! Fantastiskt snyggt blått skimmerlack som lyckas med bedriften att vara mörkt blått utan att se svart ut. Av just denna anledning så vinner det över Russian Navy, ett annat fantastiskt blått lack, vars enda fel egentligen är att det är en liten aning för mörkt. Det här är ett ursnyggt mörkblått skimmerlack som inte ser svart ut i skuggan. Helt enkelt fab!


Cowgirl Up från China Glaze- Nu måste jag erkänna att jag har oerhört svårt att välja en tredje favorit, men efter moget övervägande väljer jag Cowgirl Up. Det här är min nuvarande favorit bland lila lack, och jag är som ni kanske vet tämligen förtjust i lila. Det här är det enda lacket jag köpt i höstas som jag redan har burit två gånger på händerna, och dessutom det lack jag valde att bära på min födelsedag, så det måste faktiskt klassas som en favorit! Dessutom så får man ofta komplimanger för detta lack, ytterligare ett plus alltså.



 

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-03 17:52:24

Några är jag helt överens med! Du har bra smak!

Postat av: Emma
Publicerad 2008-12-03 18:42:44

När du har två färgade naglar använder du dej då av tejp för att få de raka linjerna. Har hört att det finns speciell tejp för sånt men vet inte riktigt e iaf grymt intresserad av att fixa sånt då ja älskar att hålla på med naglarna.



I övrigt så hade du riktigt snygga nagellack upplagda

Kram

Postat av: Mika
Publicerad 2008-12-03 19:14:40

Riktigt fina lack! Cowgirl up vill jag också ha!! :)

Postat av: Gråpyre
Publicerad 2008-12-03 20:51:48

Peacock feathers var nog det snyggaste lack jag har skådat :D

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-12-03 21:02:58

Jag har brottats med det här inlägget för egen del...3 favvo lack?? Kan man välja 20 favvo lack? Hihi nä jag skall nog lista ut några nån gång.

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-12-03 21:04:22

Åh förlåt glömde säga att Peacock skulle nog också kunna bli en favorit hos mig om jag hade det;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-03 22:25:18

Sminkan: Ja visst har jag:) 4 av 6 kommer ju direkt från din topp 20, så du kan knappast klaga:)



Emma: Jag använder vanlig tejp till att göra såna linjer. När jag ska måla tipparna, som i fransk manifyr, så använder jag såna speciella tejpbitar som är avsedda för det, men annars kör jag med vanlig tejp. Testa det vet jag, det funkar bra för mig.



Mika: Ja cowgirl up är en riktigt pärla, jag tror inte att du blir besviken...



Gråpyre: ja visst ser det suveränt snyggt ut! Tyvärr så hade salongen jag skulle köpa det hos fått in fel lack, så det blir till att vänta lite till.



Crazy nails: Nej det kan man inte, därför jag fuskar;) Äh, kör på 20 vet jag, det är ju bara kul med fler. Annars kan man ju försöka nischa sig väldigt och säga de finaste nya lacken eller de finaste juliga lacken eller nåt. Svårt om man inte avgränsar sig... Ja peacock feathers är så snygg! Tyvärr gick mitt planerade inköp inte så bra, ska få det på posten ist.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-12-04 06:47:34

Fina lack. Det första gröna måste jag ha.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-04 07:52:35

jag misstänker att min nagellacks-20 i topp ser lite annorlunda ut nu än när jag gjorde den, men samtidigt måste jag säga att jag älskar alla lack på den... ;D

Det är svårt att välja. Ett favoritlack just nu är annars SH-lacket. Den är ju otrolig!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-04 08:45:16

En omöjlig uppgift för mig med. :|



Richelle, Richelle, Richelle!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-04 10:43:20

Sminkjante: ja det tycker jag verkligen att du ska, du är ju också galen i grönt! Och nu när de finns hos cherry culture är det ju oändligt mkt enklare att få tag på dem.



Sminkan: Det hade den säkert gjort, men några lack hade väl fått vara kvar? Ja den är fin! Lade du den ovanpå svart sen? Måste jag också testa nån gång...



Chaosophia: Jag vet inte lätt... Men ganska kul uppgift samtidigt:) Har du lagt beslag på Richelle nu?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela