Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Veckan bloggtema v 50 av Emma

Publicerad 2008-12-14 23:19:40 i Veckans bloggtema,

Veckans bloggtema är det Aska som har hittat på, och frågan är vad vi själva önskar oss i julklapp. Jag önskar mig hur mycket som helst, hela MACs sminksortiment bara för att nämna något, men eftersom jag knappast kommer få det, så nämner jag några önskningar som jag faktiskt har  möjlightet att få uppfyllda. Jag ska väl börja med att säga att min bekantskapskrets inte tycker att jag borde önska min skönhetsrelaterade klappar över huvud taget. De antingen suckar eller skrattar när jag kommer med önskningar om nya ögonskuggor och nagellack. Några små diskreta önskemål har jag dock kommit med, och förhoppningsvis kommer åtminstone någon smink eller skönhetspryl att ligga under julgranen.

1. En vågtång! Jag har alltid haft rakt hår, men nu är jag sugen på lite mjuka lockar, i alla fall som ombyte, och de verkar denna från Toni & Guy perfekt. Bilden lånade jag från Eleven och där kan ni självklart även köpa denna ifall ni också skulle vara sugna på vågor.  


2. Facial Toner White Willow från Suki. Förra året köpte jag ett testkit från Suki och märket blev omedelbart en favorit. Det här ansiktsvattnet blev en klar vinnare och då mitt nuvarande ansiktsvatten är så gott som slut så tycker jag att denna vore en fullgod ersättare. Det här är dessutom den klappen på önskelistan som jag har störst chans att få, då min mamma mer eller mindre har lovat mig det. Detta eminenta ansiktsvatten hittar ni bland annat hos Accessoara, där jag även har lånat bilden.



3. Nagellack! Mitt mål är egentligen att ha hundra nagellack innan årskiftet och jag är inte så långt ifrån, men på grund av lite svag julekonomi har jag halvt om halvt gett upp. Det hindrar mig dock inte från att önska mig nagellack i julklapp, till exempel H&Ms holografiska som jag tycker verkar riktigt fina. Jag har inte hittat några bilder av dessa på H&Ms hemsida, så jag lånade en bild hos Drenched in Colors, är ni intresserade så spana in hennes bilder av lacket vet jag!


Sådär, det var min tämligen realistiska skönhetsönskelista. Nu är det bara att hålla tummarna för att tomten tycker att jag har varit tillräckligt snäll under det gångna året.  

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-14 23:23:40

Jag vill med ha guldlacket!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-14 23:49:08

Och jag vill att de ska släppa fler färger av lacken! =) Inga problem att du lånade bilden för övrigt!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-12-14 23:52:53

Jag var inne i ett H&M idag (finns inte på min usla ort) men där fanns inget sånt där lack :/ Hoppas det finns där när jag nästa gång befinner mej på en ort som har H&M! Det ser så fint ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-14 23:55:26

Sminkan: ja det är klart att du vill!



Adrasteiah: jag med:) har inte sett dem IRL än, men vill det ändå:)Vad bra! tack så jättemkt...



Ika: Ja jag har inte sett dem på riktigt ännu, bara hos drenched in colors, men jag har önskat mig av en kompis, så jag håller tummarna...

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-12-15 11:04:56

Hej!

Du som är tokig i lack, har du läst om Loreáls nya nagellack som är magnetiska. Stryk på lacket och håll sedan fingret mot en tillhörande magnet så bildas ett coolt mönster på nageln!

Vet ej om lacken är släppta än, men den som väntar på något gott!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-15 12:24:23

Emelie: Hej. jo då, de har släppts. jag har faktiskt ett hemma, men har inte kommit mig för att testa än. får bli efter jul och nyår, för nu vill jag ha juliga naglar... Men sen ska jag testa. ska bli spännnande! tack för tipset:)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-15 14:47:21

Åh en vågtång skulle inte sitta fel här heller :o)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-15 19:44:59

Linda: nej precis! det vore kul med lite lockar som omväxling:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela