Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Natten före nyårsafton eller sammanfattning av beautyåret

Publicerad 2008-12-31 10:33:00 i Veckans bloggtema,

Det är efter midnatt så vi har officiellt passerat gränsen till 31/1 2008. Om ett dygn står jag med champagneglaset i handen och ser fyrverkerierna mot en svart vinterhimmel. Inte mina fyrverkerier, så klart, jag är inte speciellt förtjust i fyrverkerier. Det är inte snällt mot djuren. Men det bränns av en massa raketer i husen runt omkring som man inte kan undgå att se. Tack och lov är inte katterna speciellt oroade av smällarna.


Vi har passerat den kortaste dagen på året men själva vintern ligger framför oss. I alla fall tycker jag att det brukar vara januari, februari och mars som verkligen är kylslagna och långdragna. Men hösten kändes onekligen både tung och lång i år. Hoppas att 2009 blir ett mer muntert år än 2008. Trots att jag låter lite klagande i tonen måste jag säga att jag faktiskt inte har något att klaga på. Livet har varit gott mot mig. Generöst. Jag är tacksam. Nya vänner kom in i mitt liv, både genom jobbet och genom bloggen. Om vi koncentrerar oss på bloggen så hittade jag en bra medelväg med "lagom" många läsare som jag känner att jag har en god relation till, om man nu kan ha relationer på nätet. Emma, min kära Emma, började medblogga från att "bara" vara min främsta kommentarsskrivare. Och vilka inlägg hon gjort! Fantastiska! Jag är så glad att inte längre vara ensam om bloggen. Och visst har hon tillfört mycket!

Naglarna började ta mer och mer plats hos mig och idag är jag väl lika mycket nagelblogg som ögonskuggeblogg, men det är jag nöjd med själv. Nagellack är väl bland det roligaste som finns. Mycket har jag upptäckt det här året. Konadstämplar, strasstenar, Art Club och nu fransk manikyr!

Annars har året varit ganska lugnt på sminkfronten, tycker jag. Inget dramatiskt. Men jag har haft kul med er alla och hade ni inte skrivit alla era härliga kommetarer hade sminkåret varit betydligt tråkigare. Jag undrar om jag ens kommit upp ur sängen om jag inte haft ett inlägg att lägga ut på morgonen med dagens ögon. Fortsätt alltså med alla era härliga kommetarer! Jag uppskattar dem!

Så här sitter jag nu, vid vedspisen, julen är över, det nya året väntar runt hörnet. Ny termin, nya tag. Det kommer förändringar i både stort och smått. Jag ser dem närma sig och jag vet inte om jag är så himla entusiastisk just nu. Kanske kommer entusiasmen med våren? När jag ser ut genom fönstret är rutan är svart, speglar bara det blå ljuset från datorskärmen och en flackande låga från några levande ljus. Jag vet att det är en kylslagen natt där ute. Att snön ligger som en kristallfilt över grenarna på träden.
 
Men i denna kalla decembernatt finns hoppet om våren i de sista knopparna på rosorna, överraskade av frosten innan de hunnit slå ut. De kommer aldrig slå ut, men nya knoppar kommer svälla och brista och blomma.  Anlagen för de nya blad som kommer öppna sig i solen i maj finns redan där.  Visst är det härligt att veta att våren snart är här!

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-12-31 11:37:41

Jadå, kära Sminkan, vi fortsätter med våra kommentarer! Man kan inte låta bli att beundra alla dina härliga konstverk både på naglar och ögonlock! Önskar dig en härlig nyårafton med mycket god mat och fina vänner och familj. Nyårskramar från Ninni

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-12-31 11:47:10

Gott nytt år Bästa sminkan :)

Postat av: Frida
Publicerad 2008-12-31 12:26:30

Länken till inlägget med nyårsnaglarna är trasig, men de va fina ändå.



Kommer garanterat att fortsätta att folja dig nästa år. Du är den bästa sminkinspirationen på nätet!



Gott nytt år!

Frida

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-31 12:29:25

Ja du tiden går ruskigt fort! Alltid när det är nytt år så känner jag mig nästan lite lurad, jag har ju precis lärt mig att det är 2008, ska vi nu ändra på det?! Sen ger hela nyårskonceptet mig lite ångest, allt ska vara perfekt under en sabla kväll, och efter den kvällen ska allt vara mycket bättre än innan och jag förväntas bli en bättre människa... Jojo, det funkar säkert. Men nu ska vi inte deppa. Jag har också haft ett bra år, och det känns väldigt kul att få göra dig sällskap här på bloggen. Förresten så var det ett fint inlägg, och mycket vackra bilder! Gott nytt år på dig!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-31 13:08:02

Underbart inlägg! Jag är så glad att jag hittade till din blogg tidigare detta år, och så glad att du alltid skriver och visar upp saker som jag vill läsa och titta på! Jag kommer givetvis hänga kvar här bland kommentarerna i din blogg under 2009 och förhoppningsvis flera år framåt också. Hoppas att du kommer ha en jättefin nyårsafton och ett gott nytt år!



(Nu är det ditt inlägg som är trasigt i kommentarerna.. Så jag skriver här istället att dina nyårsnaglar är apläckra! Någon gång under 2009 måste jag minsann skaffa mig den där konad-plattan och de andra tillbehören för att jag ska kunna stämpla lite jag med.)

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-12-31 13:35:50

stor kram på dig Sminkan och tack för alla inlägg och alla kommentarsvar!och alla mer personliga skriverier om allt runtomkring! du förgyller verkligen tillvaron med all inspiration och alla dina färger! jag kommer förstås hänga kvar och spamma dig. dina nyårsnaglar är jättesnygga!ha en jätteskön kväll och ett gott 2009!

Postat av: badis
Publicerad 2008-12-31 13:52:42

Du är en inspiration! Alla gunkisars graal!



Kramis från Finland!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-31 14:17:43

Ninni! Stor nyårskram på dig med! Du är verligen en härlig läsare, ska du veta! Tack!



Sanna! Gott Nytt År till dig med!



Frida! Tack! Vad härliga ord! Gott Nytt År!



Emma! Vad bra att inlägget var bra. Jag tvekade innan jag publicerade nämligen. Jag är verkligen glad att ha fått dig! Bästa julklappen! Eller födelsedagspresenten! ;D



Chaosophia! Du anar inte vad glad jag är att jag hittade dig då! Tack Rocketqueen säger jag bara! Och vi får väl följa varandra så länge vi båda orkar och kan! ;D



GQ! Tack! Och ja, gör det! Spamma mig! :D



Badis! Tack! Kram på Finland! :D



Postat av: Anonym
Publicerad 2008-12-31 15:14:46

Jag har läst här hos dig i snart ett halvår men tror inte jag har kommenterat en endast gång faktiskt. Så vilken dag är bättre än idag? Jag, som är en riktigt ögonskuggenybörjare, har fått så mycket inspiration från dig och dina skriverier! Jag gillar verkligen din ton i dina inlägg också, enkelt och rakt på sak. Och inte är du rädd för att lägga ut grejer som du inte är helnöjd med heller. Det tycker jag är toppen! DU är toppen helt enkelt, och jag hoppas du får en riktigt fin nyårsafton och ett gott nytt år. Och så en nyårsönskning också kanske: lite mer FOTD vore kul! :)

Postat av: Sara
Publicerad 2008-12-31 15:15:34

Hmm mitt namn försvann i kommentaren här ovanför... det var jag iallafall! :)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-31 15:35:08

Ett Gott nytt år på dig! kära Sminkan! Gillar inte heller fyrverkerier, tycker synd om djuren. Men vad gör man..här har det pangats två dagar redan :P

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-12-31 15:47:59

Gott nytt år min kära lilla sminka! Och oj vad det kändes i hjärtat av att läsa texten! Puss på dig!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-12-31 16:31:06

Gott nytt år från mej och småkissorna (pubertetslejonen just nu)! :) Ser fram emot ett nytt år med din underbara blogg! Kram!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-01 10:14:01

Sara! Välkommen som kommentatör! Vad roligt att du tagit steget! Och kul att du följer bloggen!

Man vet aldrig om det dyker upp en fotd. Troligen inte så ofta i alla fall, för jag är inte helt bekväm med det. Men vi kan ju njuta av bilder på Emma istället. ;D



Linda! Ja, visst är folk som galna när det kommer till raketer och skit. Nå, det var ovanligt lugnt här ute inatt. Tack och lov.



Rouaa! Du är en av de bästa saker som hänt mig förra året!



Ika! Gott Nytt till dig och katterna! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela