Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Tigi BedHead Perfect Red

Publicerad 2008-12-20 17:45:23 i Läppar,


Adrasteiah, och alla ni andra som blev sugna. Så här ser den ut, min Lip Crayon från tigi. Uppskruvbar i en lång smal hylsa. Jag har den irött och i rosa och de är grymma! hållbarheten är enorm!

Färgen är rent röd med kanske en aningens liten kall ton, den kan ibland se aningens rosa ut på mig men i hylsan är den alltså rent röd. Färgen är matt. Den är lätt att måla på och den blir jämn och snygg på läpparna. Den försvinner inte så attraktivt dock då den är så pass hållbar. Det innebär ofta att det blir avskavt på mitten av läppen först, men även det tar tid. man kan behöva kolla till sina läppar lite om man äter en trerättersmiddag eller slickar mycket på läpparna. Det gör jag när jag blir nervös till exempel. inte ett bra läppstift för läskiga besök hos doktorn eller viktiga jobbintervjun...
Med ett gloss på håller det inte lika länge men det kan ju vara värt att fixa lite oftare om man är sugen på glans!


Röda länkar för vår röda lördag hittar du här nedan, och imorgon har vi färgen brunt på schemat. Faktiskt en av mina stora favoritfärger på ögonkugga.
Rött, rött, rött för hela slanten idag alltså!
Kajalpennan visar en eotd som kanske inte är röd vid första ögonkastet. Eller andra. Men den har röd anknytning. ;D
Linslusen Sanna ger oss en diskret look i rött. Snyggt!
Adrasteiah ger oss snyggaste julnaglarna i glitterrött med misteldekoration!
Chaosophia ger oss naglar i Cherry! Men, hon slutar inte där! Nej, hon ger oss också glitterrött från Viva la Diva och en helt underbar höstlövsröd eotd som ni inte får missa!
Karusells makeuper har ni väl inte missat? Kolla in den här läckra i svart och rött! Och missa inte den här heller! Härligt metalliskt svartröd!
Makeupoholic ger oss röda läppar och en riktigt vacker kopparskimrande röd eotd!
Rocketqueen antar fredagens och lördagens utmaning i en enda look! Läckert!
Marina gör en knallröd look som får mig att tänka på superhjältar i Marvelserier!
Emma visar juligaste naglarna med RUby Pumps och Tinsel.
BettieLi visar en helt fantastiskt snygg röd och lila makeup som jag verkligen gillar!
Lina på MakeitFab ger oss röda läppar!

Kommentarer

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-20 18:05:15

Härlig färg. :)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-20 18:23:36

Aha, det är så den ser ut! Tack för att du visade =) Måste hålla utkik efter de där...

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2008-12-20 18:24:27

Jag älskar rött så tack för inläggen med alla härliga röda färger!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-20 19:08:16

Tack för närmare beskrivning! :D



Jag har mer rött att bjuda på förresten!

Naglar:

http://chaosophia.blogg.se/2008/december/vld-nr-10.html

Ögon:

http://chaosophia.blogg.se/2008/december/lordagsoga.html

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-20 19:51:44

Vilken härlig röd färg!!

Här är ett rött bidrag: http://bettieli.blogg.se/2008/december/a-little-bit-of-red.html

Postat av: Lina
Publicerad 2008-12-21 08:33:24

Rött var ett svårt tema tycker jag, äger nog ingen röd skugga....Ska åtgärdas men men...Nu blev det istället röda läppar och röda naglar.

http://makeitfab.blogspot.com/2008/12/rd-lrdag.html

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-12-21 09:05:42

Så jädra läckert! Jag älskar att se bilder på rödaläppstift men jag vågar inte använda det själv.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-21 09:06:26

Adrasteiah! Ja, ingen orsak, den låg färdig i arkivet. ;D



Alexyndra! Jag gillar också rött! Det är en härlig färg!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela