Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sminkan testar: Define-a-Lash Volym

Publicerad 2008-12-14 09:34:15 i ,


Maybellines rosa mascaatub med Define-a-Lash Volymmascara är en ny favorit i mitt bedrumsskåp!
Den är riktigt bra och, vilket är bra för mig, borsten är stor men inte gigantisk!
Låt oss se på mina fransar helt utan smink och sedan med mascaran på.

Av naturen har jag fått ganska tunna, glesa och korta fransar med ljusa toppar. Inte mycket att hänga i julgranen kan tyckas, men jag gillar dem ändå. De är ju mina! ;D
Jag hatar att greja med dem dock. Jag böjer dem aldrig och jag ger dem sällan mer än ett snabbt drag med mascaraborsten. Vill jag ha voluminösa festfransar limmar jag på en rad lösfrallor och kan då gå helt överstyr med plymer och strass och dockfransar som snuddar ögonbrynen när jag har ögat öppet.
När jag målar fransarna har jag inga speciella preferenser vad gäller längd vs volym. En borste som inte är för stor och en mascara som inte fäller eller kladdar är mina kriterier på en bra mascara. Define-a-LAsh Volym kan klara båda de kraven och är alltså en av de mascaror jag kommer köpa igen!

Så här se mina fransar ut efter ett drag med sick-sackande rörelse över fransarna. Mina fransar blir inte längre men de ser definitivt tätare ut och färgen är riktigt svart. Mycket snyggt!
Borsten är lite för stor för att jag ska komma åt längst in vid fransrötterna, när jag försöker kan jag antingen missa målet och peta borsten i ögat eller kladda mascara på huden, men ibland lyckas jag också utan problem. Det blir inga klumpar, och jag vill påpeka att dessa bilder togs efter att jag ägt och provat mascaran i tre månader.
Den fungerar alltså utmärkt och jag kan rekomendera den utan att tveka. Dessutom är den billig! 89 kronor betalade jag på Åhléns. Detta är min nya favoritmascara!

Kommentarer

Postat av: Elena
Publicerad 2008-12-14 10:08:35

Bra att du testat, har funderat på att köpa presentförpackningen med mascaran och eyelinern. Då vet jag vad jag ska ta med mig hem från mellandagsrean :D

Postat av: Marina
Publicerad 2008-12-14 11:17:16

Gomorron! Jag gillar också den. I början tyckte jag den var värdelös, men sen så fortsatte jag att testa och då tycket jag den blev bättre och bättre, och nu är den en favorit. Har också tunna glesa och färglösa fransar, men det går att få till hyggligt täta och långa ändå med denna!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-14 15:21:59

Elena! Bästa mascaran jag köpt!



Marina! Ja, den här är riktigt bra tycker jag!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-12-14 15:54:48

Vad bra att du skriver om den. Jag älskar (som du vet) min. Attans bra. Jag tycker tom att den är bättre än Diors Show.

Postat av: Purity
Publicerad 2008-12-14 16:39:02

Den här är jag sugen på att testa med, finns ett set ute nu med denna + deras eyelinerpenna med filttopp... Kanske får ta och slå till ;)

Postat av: Erika
Publicerad 2008-12-14 16:41:25

Ska kolla in mascaran! Btw, vad är det för snyggt lack som skymtas på bilderna? Är det det du skriver om i nästa inlägg?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-14 17:28:40

Jag har faktsikt övervägt den här mascaran lite till och från. Jag gillar plastborstar, men orginalet gick bort för mig p g a den hemska förpackningen. Den här verkar iaf himla bra. Ska kanske köpa nån gång. Fast iofs är jag sugen på Too faced lash injection eller lancome Oscillation nu. Jag är så dålig på att vara fattig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-14 18:13:19

Sminkjante! Den är jättebra!



Purity! Slå till! absolut!



Erika! Japp, det är det! Före blingifieringen!



Emma! Ja, den här är grym! Jag rekomenderar varmt!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-12-14 19:57:45

Det där blir då nästa att prova när min nuvarande är slut/gammal! Kul att den var bra:D

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-14 21:17:48

Den verkar väldigt bra. Får ta och köpa den. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-14 21:54:52

Sanna! Ja, den är riktigt bra till och med! ;D



RM! Ja, gör så!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela