Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mina nyårsnaglar ...

Publicerad 2008-12-31 10:33:19 i NailArt,


Mina nyårsnaglar ser ut så här i år. Jag hade en helt annan plan från början eller i alla all lite annorlunda plan. Jag har länge tänkt mig ha Play 'til Midnight från OPI:s Toyland kollektion med konadstämplade stjärnor i guld. Nu blev det konadstämplar men inte stjärnor och inte guld heller. Det blev virvlar i rosa metallic från China Glaze. Play 'til Midnight är det dock. Och så lite strass på det...


Det är ju min favoritstämpel så det kändes kul att använda den. Metalliclacket från China Glaze funkade bra att stämpla med men man får vara extremt snabb. Det torkar så fort och då blir det som en plastfilm som vill krulla sig när man lyfter stämpeln.

Jag tycker det blev en ganska festlig manikyr. Ni får ursäkta acetontorkan, har använt aceton för första gången sen jag upptäckte Ciens remover.  Det här är helt nylackat på bilderna dessutom, ingen städning och ingen smörjning av händerna alltså. Men jag ville fota medan jag hade tid. Det är därför ni får lysrörsbilder också. Hinner jag fixa bilder i dagsljus så kommer det senare.

Så då återstår bara att önska Gott Nytt År till alla mina läsare! Tack för att ni följt Sminkan det gångna året. Hoppas ni vill hänga med i fortsättningen också.
 

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-31 14:12:26

Funkar det?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-31 14:12:56

Japp, nu funkar det! Kommentarsfunktionen är igång igen!

Postat av: Amandahej
Publicerad 2008-12-31 14:44:41

Okej, nu är det så igen. Jag är inget nagellacksfan men... HERREGUD SÅ HIMLA SNYGGT!



Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-12-31 15:18:08

Jag har laddat länge för att kommentera det här inlägget!



Jag är ju inget större fan av konad och pryttlar på naglarna, men de här virvlarna tilltalar tom mig. Så otroligt snygg kombo!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2008-12-31 15:28:46

Jag är stormförtjust i Play 'til midnight! Jag har den inte själv men ÅH så härlig färg! Du har verkligen rätt i att stämpeln är otroligt vacker och riktigt passande. Stenarna var ett stort plus i kanten! Gott nytt år, Sminkan!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-31 15:32:04

oj dettta va verkligen outstanding!!!

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-31 15:35:29

Riktigt snyggt!

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-12-31 16:19:17

Riktigt fin hörru!



Jag längtar verkligen tills LGB skickar mig min vinst med detta blåa fina lack!z



Gott nytt år på dig.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-31 17:53:54

Hurra! Jag var lite bekymrad när det inte funkade att kommentera... Himla snygga nyårsnaglar tycker jag att du fick till iaf! Blått och metall känns som de perfekta nyårsnaglar och det blev väldigt fint med stämplarna! De ultimata nyårsnaglarna alltså!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-01 10:10:09

Amanda! Tack!



Kajalpennan! Du ser, vi hjärntvättar dig sakta men säkert. Nästa steg är en glitterrand på din franska manikyr och sen köper du plötsligt ett nail art-kit på ebay... ;D



Alexyndra! Det är nog mitt favoritblå just nu! Ett av de absolut snyggaste!!



Linda! Tack!



RM! Tack!



Kajsa! Ja! Vad kul att du vann det! Det är så otroligt vackert!



Emma! Ja, jag är riktigt nöjd med mina nyårsnaglar. Blev pepp på konad igen till och med. Har tänkt ut olika kombinationer jag vill testa framöver...

Postat av: Sara
Publicerad 2009-01-01 10:54:16

Jättesnyggt! Gott nytt år!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-01 11:04:25

Sara! Tack! Och Gott Nytt till dig med!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-01 13:16:21

Superfina nyårsnaglar!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-01-01 15:22:13

Glitterranden är redan avverkad :)

Postat av: angeline
Publicerad 2009-01-01 21:05:44

ohh så snyggt! konadstämplarna är en stor favorit hos mig :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-02 09:33:48

Adrasteiah! Tack! JAg var nöjd!



Kajalen! Jag kom på det sen, och så såg jag glittertipparna du har nu på din blogg. Du ser, halvvägs nere i nailartträsket! :D



Angeline! Tack! Ja, jag gillar den här stämpeln riktigt mycket!

Postat av: Sara
Publicerad 2009-04-24 11:23:22

Hej! Vilket fint mönster! Hur gör du mönstret? Likadant med zebramönstret, det är med snyggt. Använder du någon slags mall? Var kan man få tag på sånna? Hoppas allt är bra! //sara

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-25 13:34:14

Sara! JA, jag använder konadstämplar. Samma med zebramönstret.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela