Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Juldagen i svart och silver - FOTD av Emma

Publicerad 2008-12-27 21:10:55 i Emmas FOTD 2008,

Julen känns nu tämligen utdansad, även om den egentligen inte är slut förrän till tjugondag knut. Idag och imorgon kör jag på mycket osminkad, allt sminkande under julen har sugit musten ur mig. Men även om mina sminkkrafter är slut, så finns ju bilderna av mina julsminkningar kvar, och jag gissar på att en del av er är lite nyfikna. Vi kör såklart i kronologisk ordning, och då julaftonssminket är avklarat så är det alltså min juldagssminkning som följer härnäst. Juldagen firades hemma hos min sambos mamma, i svart och silver tillsammans med röda läppar. I julklapp av Sminkan fick jag en fantastiskt fin fluidline från MAC, Silverstroke, och denna var jag såklart tvungen att testa.


Hyn

Foundation: Elemental Beauty Nude
Concealer under ögonen: Maybelline Dream Mousse Concealer 04

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair Concealer
Puder: Everyday Minerals Finishing Dust

Rouge: Glo Minerals Blush Sunset
Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown + H&M Brow Fix
Ögonskuggsbas: MAC Paint Pot Blackground
Ögonskuggor: L'oreal Color Appel Platinum Real Silver, Collistar Nero Silver

Highlighter: Isadora Gleaming Eyeshadow White Silver

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner och MAC Fluidline Silverstroke
Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Kajal: Mac Factor Khol Pencil Black

Läppar

Läppstift: Kanebo Real red

Läppglans: Avanya Ravishing Red


Ingen knepig teknik här. Jag använde Blackground som bas över hela ögonlocket, samt en bra bit upp på brynbenet. Den inre delen av ögonlocket applicerade jag sedan silverskuggan på och på den yttre delen applicerade jag den svarta glitterskuggan Nero Silver. Lite suddning av skarvarna, samt White Silver som highlighter. Highlightern suddade jag även ihop med de övriga skuggorna för att mjuka upp linjen lite. Svart eyeliner först och därefter en linje med silverstroke ovanför den svarta eyelinern. Kajal under ögat, lite av den svarta skuggan, plus inliner och svart mascara på fransarna. Läpparna målades först röda med Red Red från Kanebo. Resultatet skrämde dock slag på mig då Real Red var så skrikig, så jag applicerade ett lager av Ravishing Red ovanpå, färgen kändes då betydligt bättre!


Över lag tycker jag att denna sminkning blev lite för mörk och lite för spretig. Det hade nog varit finare att använda en ljus bas för skuggorna, för att ge lite mer konstrast mellan silvret och det svarta. Dessutom så blev de svarta eyeliner väldigt krokig och spretig, men det är ju sånt som händer tyvärr... Nåja, den var ingen katastrof, men den hade mått bra av lite modifieringar.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-27 21:13:51

Snygging! Jag tjuvkikade medan du gjorde inlägget... ;D

Otroligt fin silvrig känsla och skitsnygg form!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-27 21:16:18

Sminkan: Så busigt av dig:)

tack så mkt! Tja, jag blev inte helt nöjd, men vissa bitar blev bra. Silverstroke bland annat... tror att jag kommer använda den betydligt mer än Uppity, då färgen passar mig så mkt bättre...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-27 21:17:33

JA, den är toksnygg på dig! Men ja gär mest kär i formen! Du har verkligen en cool form här!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-27 21:19:49

Menar du formen på ögonskuggan eller formen på eyelinern? Formen på eyelinern tyckte jag blev rätt ful, formen på skuggorna gillar jag dock!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-27 21:22:35

Formen på ögonskuggan menar jag. Men jag tyckte även eyelinern var snygg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-27 21:49:31

Du, min lilla pärla, jag är glad att ha dig! OCh jag ser fram emot annandagens look! ;D

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2008-12-27 23:04:08

Det här var nog den snyggaste sminkningen på länge! Jag föll pladask för kajalen och eyelinern. Hur snyggt som helst! Jag älskar verkligen mörka ögon, speciellt sotiga. Riktigt snyggt tycker jag!

Postat av: CC
Publicerad 2008-12-27 23:04:58

Skimret o nyanserna var toksnygga, helt i min smak ;) Fast eyelinern är liite för skum/lång vinkel tycker jag

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-27 23:27:48

Sminkan: Hihi, tack så mkt:)Jag är glad att jag har dig med;)Och annadagens är mkt finare än denna, påminner mkt om den jag visade på pret-ty en gång...



Alexlyndra: tack så mkt, vad glad jag blir! Ja jag gillar också sotigt, även om just denna inte hör till favoriterna...



CC: Haha, ja jag vet, vinklen blev asskum! det var nog inte precis meningen, det bara blev så... Längden tycker jag annars är okej, om den bara inte böjde av så osmakligt...

Postat av: Malin
Publicerad 2008-12-28 14:04:08

Nice..som vanligt:) hehe kram malin

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-28 15:19:50

Svart, silver och röda läppar, sååååå snyggt!!

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-28 15:21:25

Rawr, så snyggt! :--D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-28 18:58:45

Malin: tack så mkt! vad glad jag blir:D



Linda: tack!:)



RM: Tack tack:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela