Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

FOTD av Emma- Temaveckan blå måndag

Publicerad 2008-12-15 21:42:58 i Emmas FOTD 2008,

Temavecka med olika färger låter himla kul tycker jag, så därför hakade även jag på Sminkans och Rouaas idé. Dessutom så gillar jag blått, så det är ett bra tema!

Hyn

Foundation: Everyday Minerals Intensive Foundation Sandy Fair
Concealer under ögonen: MAC Studion Finish Concealer

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair Concealer
Puder: Everyday Minerals Finishing Dust

Rouge: Elisabeth Arden. Kommer från en julpalett ingen aning om namn eller nummer.
Ögon

Ögonbryn: H&M brynskugga + H&M brynfix
Ögonskuggsbas: Nars Eldorado
Ögonskuggor: MAD Minerals Daydreamer och Cobolt

Highlighter: MAC Pigment Frozen White

Eyeliner: MAC Fluidline Royal Wink
Mascara: Mirenesse Secret Weapon Mascara

Läppar

Läppglans: Benefit Didn't Hear It From Me


Basen jag har använt är en krämskugga från Nars, den är guldig och ger ett fint skimmer och ett bra grepp för skuggorna. På den rörliga delen av ögonlocket lade jag MAD Minerals Daydreamer. Ganska komiskt att Sminkan och jag har använt samma skugga, det var inte planerat utan helt och hållet en slump. Därefter Cobolt från MAD från globlinjen och en bit upp på brynbenet. Från Cobolt och upp till brynet applicerade jag Frozen White från MAC, en vit skugga med blåtonat skimmer. En linje längs med övre fransraden med Royal Wink från MAC, min allra första MAC-produkt. Därefter mascara, ifyllning av bryn, läppglans och rouge. Klart!


Jag tycker faktiskt att detta blev rätt fint. Royal Wink är verkligen tokblå och den åt upp en del av färgen från skuggorna, men jag tycker att helheten blev rätt fin ändå. Så otroligt blå som Sminkans variant blev den inte, men jag skulle till universitetet och var därför dels tidspressad och dels så ville jag inte sticka ut allt för mycket. Lägg särskilt märke till hur levande min hy ser ut, jag har pillat med inställningarna på kameran och resultatet blev en hudton som kommer betydligt närmre min egen.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-15 21:50:04

Du ser levande ut hela du! Och vacker! Jag gillar blundbilden alldeles otroligt mycket. Blått är en fantastisk färg!

Hänger du på imorgon? Då är det grönt! ;D

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-15 22:04:53

Vacker blå make-up, och vilken underbar eyeliner, älskar färgen!!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-15 22:23:32

Vilken härlig tolkning! Lite annorlunda och jättefint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-15 22:46:22

Sminkan: Haha, vad bra!:) tack så mkt! Jag har starka planer på att hänga med. Era elakingar som la de bästa färgerna när jag har skola. Hade ni haft brunt och rosa hade jag kunnat softa då... klart att jag vill vara med på grönt!



Linda: Tack så mkt! ja det är verkligen en härlig eyeliner...



Adrasteiah: tack! Vad kul att du tycker det...

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-12-16 00:24:24

Vad du är snygg idag! :D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-12-16 09:01:44

SÅ jädra snyggt. Gillar linern, både färg form och längd. Superduper. Jag har kommit in i en fas där blått skrämmer mig. Jag misslyckas varje gång.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-16 19:33:11

Rouaa: tack så mkt!:)



Sminkjante: Tack tack! Ja jag såg att du skrev om det. Synd, för blått är himla fint. Men du kommer nog snart att lyckas med det igen!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela