Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Temavecka i färg: (mörk choklad) brun

Publicerad 2008-12-21 09:22:35 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,

Det är brun söndag i temaveckan och brunt är en jäkligt snygg färg! Den är lätt att kombinera och dessutom smickrande för alla ögonfärger. Ja, brunt är ju så mycket, allt från nästan svart till gyllene, choklad, kaffe, koppar,rödbrunt... Jag visar här en chokladbrun look som jag tycker passar min ögonfärg väldigt väl.

Grunden för makeupen är Artifact, en Paint Pot från MAC. Över den har jag lagt MAC pigmentet Dark Soul över yttre hälften av ögonlocket och Chocolate Brown över den inre delen av ögonlocket. Som highlighter ligger guldfärgade Kismet från Taylor Made Minerals. Eyeliner runt hela ögat är en Stila Smudge Pot i grått. Mascara från Lancome, Virtuose.

Ibland är det verkligen snyggt med brunt, tycker jag. Det här är min typ av brun dessutom!  Det grå håller makeupen lite kall i tonen, vilket jag behöver, medan det chokladfärgade och gyllene ger en liten extra boost åt min ögonfärg som bli lite ljusare och mer blå än grå.

Ni glömmer väl inte att posta era länkar till era bruna söndagsmakeuper? Skriv en kommentar här och klistra in en länk så ska jag sammanställa en lista som vanligt. Det är sista dagen på färgtemaveckan och jag hoppas riktigt många vill vara med på finalen! Och brunt ger så många möjligheter dessutom!

Gårdagens röda makeuper, naglar och läppar finns länkade här:
Kajalpennan visar en eotd som kanske inte är röd vid första ögonkastet. Eller andra. Men den har röd anknytning. ;D
Linslusen Sanna ger oss en diskret look i rött. Snyggt!
Adrasteiah ger oss snyggaste julnaglarna i glitterrött med misteldekoration!
Chaosophia ger oss naglar i Cherry! Men, hon slutar inte där! Nej, hon ger oss också glitterrött från Viva la Diva och en helt underbar höstlövsröd eotd som ni inte får missa!
Karusells makeuper har ni väl inte missat? Kolla in den här läckra i svart och rött! Och missa inte den här heller! Härligt metalliskt svartröd!
Makeupoholic ger oss röda läppar och en riktigt vacker kopparskimrande röd eotd!
Rocketqueen antar fredagens och lördagens utmaning i en enda look! Läckert!
Marina gör en knallröd look som får mig att tänka på superhjältar i Marvelserier!
Emma visar juligaste naglarna med RUby Pumps och Tinsel.
BettieLi visar en helt fantastiskt snygg röd och lila makeup som jag verkligen gillar! Dessutom ger hon oss en kavalkad av röda naglar!
Lina på MakeitFab ger oss röda läppar
!

Och tänk på att jag fyllt på i listan!  Länkarna samlade jag runt person inte i ordning de kommit in, så t.ex Chaosophia på One Inch Nails har tre länkar nu, men de är på samma ställe i listan. Missa inget, alla har gjort ett fantastiskt jobb! Jag är riktigt imponerad av den röda lördagen!

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-12-21 09:31:13

Riktigt kalasbrun makeup.

Jag är på arbetet helt osminkand och glåmig men lovar att lägga upp något brunt när jag kommer hem.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-21 10:43:14

Aaaah fy sjutton vad snyggt! Det märks verkligen att brun är en av dina favoriter. Jag tycker att det här är det snyggaste du åstadkommit den här veckan, och då har det ändå varit mycket fint! Perfektion, kallar jag det här!



Snart ska vi se vad jag ska hitta på med brunt. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-21 11:10:40

riktigt jävla skitsnyggt Smikis! I'm surrendering to brunt... faktiskt, har börjat tycka att brunt smink är riktigt fint! mkt din förtjänst, då du dels visar så många fina, och dels har gett mig både brown smoke och cashmere som har blivit verkliga favoriter...

Postat av: Marina
Publicerad 2008-12-21 11:11:13

Åhhh skiitsnyggt! Brunt och blått är en supersnygg kombo! Precis vad jag hade tänkt mig idag... hmmm, får komma på nåt annat istället ;-) !

Postat av: Ika
Publicerad 2008-12-21 11:16:34

Det här måste nog vara snyggaste bruna sminkningen jag nånsin sett! Brunt blir lätt trist, men inte här! Dödsläckert! :)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-21 11:30:13

Vilken avslutning på temaveckan! Helt otroligt fint!

Postat av: CC
Publicerad 2008-12-21 12:12:35

Den här var riktigt snygg :) Jag hinner inte vara med idag, men jag är ändå en av de få som inte passar i brunt haha



svar: Testa Sickla! Det var riktigt kul... jag brukade också ha 2 svarta katter på sängen, numera bara en..

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2008-12-21 13:59:40

Gosh, så läckert! Fantastiskt! Vilken glöd! Jag älskar också brunt. Perfekt!



Fast min favorit är fortfarande den rödrandiga!

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-21 14:02:49

Oh, this I like! :)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-21 15:03:20

Här kommer också dagens manikyr!

http://drenchedincolor.blogg.se/2008/december/orly-take-him-to-the-cleaners.html

Postat av: Gråpyre
Publicerad 2008-12-21 15:17:23

Ojojoj, detta var en riktigt snygg sminkning! Vilken läcker färgkombination, och utförandet sen då. Perfekt :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-21 15:24:47

Nu är jag tillbaks med både naglar och ögon!



http://chaosophia.blogg.se/2008/december/side-saddle-v2.html

och

http://chaosophia.blogg.se/2008/december/brakigt-brunt-1.html

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-21 15:35:41

Woahh vilken härlig sminkning! Fantastiskt vackert!Färgerna flyter verkligen samman i harmoni.

Min bruna: http://bettieli.blogg.se/2008/december/chokladkaffe-i-guldkopp.html

Och naglar: http://bettieli.blogg.se/2008/december/zoya-nina-depend-45.html

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-12-21 15:37:02

Vacker brun sminkning, brunt är verkligen en höjdarfärg! Jag kunde inte låta bli att haka på idag med och har lagt upp min bruna söndag här:



http://makeupoholic.blogspot.com/2008/12/brun-sndag.html

Postat av: Karusell
Publicerad 2008-12-21 16:22:44

Vad härligt blendat det är, utan att förlora skimret.



Och såklart kunde jag inte hålla tassarna borta från penslarna utan har lite brunt jag med. :)



http://lina.umea.com/?p=2911

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2008-12-21 17:45:21

Det är verklige underhållande att kolla in era tema veckor och tema dagar! Jag funderar på att följa med nu när jag har ledigt! Du och dem andra jag kollat in genom dina inlägg gör så otroligt snygga grejer så jag bara måste ge mig på jag med!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-21 22:05:42

Hallå! Vad ska jag göra imorgon egentligen? Jag önskar mig fler temaveckor! Visst, det är julhelg och många har nog fullt upp med annat än att visa upp sminkningar, men inteee jaaaaag!

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-12-21 22:50:32

Mums, detta gillade jag! Lika mycket som mörk choklad ;)

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-12-21 23:34:03

Skitsnyggt! Gillade det gråa, det ser nästan lite blått ut.



Här är mitt bidrag http://www.pssion.se/?p=1707

Postat av: Marina
Publicerad 2008-12-21 23:43:00

Min bruna är på plats!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-22 08:49:22

Nu blir det återigen ett samlat svar till alla er. Tack för all positiv respons! Tack för att ni ville vara med på färgveckan! Jag är så glad över det!

Jag hoppas vi kan göra om detta snart! En jättestor kram till alla er! KRAM!!!

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2008-12-22 14:14:55

Riktigt elegant, och får dina blå att lysa. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-23 09:51:32

Kajsa! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela