Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Brrr Red

Publicerad 2008-12-29 13:23:13 i Naglar i rött,

VI kan ju inte bara ha franska manikyrer. Jag hade ett knappt dygns avbrott från det franska och bar rött en liten stund, men trots att jag älskar lacket så kunde jag inte låta bli att återgå till den franska igen. Hur som helst, här är ett av de bästa röda lacken någonsin, Brrr Red från Color Club!

Ett fantastiskt trevligt rött krämlack! Jag är helt såld på formula och pensel när det gäller Color Clubs lack, i alla fall de som det inte är glitter i. Jag föll inte så där speciellt för Glitter Vixenkollektionen. Det här är förra årets vinterkollektions röda stjärna.

Det påminner lite om Dakota från Zoya. Inte tomterött utan ett par snäpp mörkare men ändå en klar rödfärg. Den har lite blåton så den passar perfekt till min hudton. Jag gillar den verkligen. Dessutom är det lättlackat och det räcker med ett lager! Japp, ni läste rätt! Ett lager! Precis som min favorit Zoya Alix! Tänk om alla lack vore så enkla att ha att göra med!
Penseln är smal och lättmanövrerad, konsistensen perfekt, torktiden bra och det finns inget dåligt att säga om det här lacket. Alls. Högsta betyg och fem tomteluvor till Brrr Red!

Alla bilder tagna i dagsljus vid ett fönster. Det här fönstret:

I fönstret ser ni min katt som begrundar livet. Hon blir 14 nästa år.

Kommentarer

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-29 13:32:57

Härlig röd färg och söt kisse! :)

Postat av: MyyZz
Publicerad 2008-12-29 14:21:11

Vacker flicka:-) Du måste alltså vara en bra människa ... som har katt .. och dessutom med en sådan aktningsvärd ålder:-)



Tjingling

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2008-12-29 14:59:35

Det här var nog ett av de härligaste icke-skimrande och icke-glittriga röda lacket jag sett! Den har verkligen den där perfekta röda jag är ute efter. Många röda, t.ex H&Ms egna eller Maybellene (vilka jag har) blir ganska mörka när dem torkar. =/ Detta var helt åt andra hållet, riktigt snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-29 15:15:42

Fantastiskt vacker röd färg! Vilken tur att du tog ett avbrott från de franska;)Och vad fin kissekatten är! Edit? Hon ser liten ut och jag kan ju inte se ögonen...

Postat av: Elena
Publicerad 2008-12-29 17:08:59

oj, 14 år :o

shit.

Hon ser pytteliten ut, typ som mina två bäbisar som bara är ett halvår

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-12-29 17:27:50

underbart rött lack! helt i min smak!

och kissen är ju för söt:)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-29 18:04:44

Ljuvligt, vilken glans!! Söt kissemiss oxå :D

Postat av: derwent
Publicerad 2008-12-29 19:03:44

Snyggt lack! Vilken skönhet din kisse är, man kan inte se att hon är så gammal.

Postat av: Karin
Publicerad 2008-12-29 19:04:42

Vilken sötnos!!

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2008-12-29 19:08:31

Vad härligt att ett lager täcker så bra! Jag älskar det! Och vilken underbar körsbärsfärg (nästan), eller kanske är det mer klarbär?



Katten ser så otroligt klok ut. Hon ser ut att ha mycket livserfarenhet och vara väldigt trevlig! Hälsa till den vackra damen!

Postat av: Helena
Publicerad 2008-12-29 21:47:06

Lilla (kisse)Gumman!! Var rädd om henne!!

Postat av: CC
Publicerad 2008-12-29 22:51:07

Vilken fin kisse! Hon ser gammal o vis ut :) Det är något väldigt speciellt med gamla katter tycker jag

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-30 00:38:12

Inte dum krämröd det där! Jag gillar den glasaktiga finishen! Funderar på att beställa några av de nya CC-lacken men jag har redan överstigit månadens lackbudget... ;/

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-30 00:41:37

Och höll på att glömma... lillkissegumman... de är verkligen underbara de små liven, vad skulle man göra utan dem?

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-12-30 09:38:53

Fantastiskt snyggt! Och jag gillar när dina kissar får vara med, du har verkligen lyckats fånga hennes funderingar på bilden;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-30 13:07:26

RM! Ja, hon är himla fin! Och lacket med!



MyZzz! Äldsta tjejen är 20+ så det här är en ungdom i jämförelse! Fyra katter har vi i familjen. Två bor med mig i Stockholm men gammelkattan och lillkillen bor hos mina föräldrar.



Alexyndra! Ja, det är ett kalassnyggt rött!



Emma! Ja, Edit. Hon har varit hos farbror doktorn idag och skrapat tandsten. Snuttisen...



Elena! Hon är ganska liten trots sin ålder. Väger runt 2 kilo. Helt klart minst av våra katter.



Sanna! Det här röda borde du faktiskt skaffa! Det har en väldigt snygg finish!



Linda! Ja, det är jättefin glans i det. Ett lack för dig!



Derwent! Ja, hon är vacker. Och pigg och glad. Min lilla älsklingskatt!



Karin! Visst är hon söt! :D



RQ! JA, det är ljuvlig färg! Och min katt är också ljuvlig! En liten primadonna med bestämda åsikter, som en italiensk operadiva på 2 kilo..



Helena! Det är jag. Alltid!



CC! Jag ser henne inte som gammal än. Bella är över 20, vår gammelkatta, och hon leker och far omkring som en tonåring fortfarande. Jämfört med det är min Edit bara en baby!



Adrasteiah! Du får komma ihåg den här! Den är fantastisk! Du skulle älska den! Och ja, katter är det bästa som finns! Bättre än nagellack till och med! ;D



C-N! Visst är det snyggt! Och ja, de är söta missarna, men de vill ju inte så ofta vara med på bild.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-30 13:56:36

Stackars edit! gick det bra då? Tycker hon att doktorn är okej?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-30 14:07:27

Emma! Nej, hon gillar inte doktorn, men allt gick bra!

Postat av: Emilie
Publicerad 2009-01-01 19:53:29

Min kissekatt skulle ha blivit arton i år. Han dog i förrgår. Det var en av de hemskaste sakerna som någonsin hänt mig. Han har funnits hos mig sen jag var två. Usch.





Fin kissemiss i vilket fall som helst. Ta vara på all tid du har med henne :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela