Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze It's My Turn

Publicerad 2008-12-09 14:36:58 i Naglar - holografiska lack,

Okej, sista guldlacket, och då får ni inte bara guld utan holografiskt glitter också! Nu ska jag strax ta tag i matlagningsdetaljen men vi kanske ses igen. Jag ve dock inte om jag vågar spamma mer med nagellack... ;D
Fast guld passar väl bra till jul? Och det här lacket, till skillnad från de två föregående, är ju faktiskt fint!

Som ni ser i texten är det en notd från i september...

Om det hade varit sol idag ändå... Men nej, det är ett ihållande septemberregn som vräker ner. Jag bestämde mig för att ändå testa gyllene kaleidoscopekollektionslacket it's My Turn från China Glaze.


Det är ett lack som både lyckas bli tok-blingigt och lite blekt på samma gång. Ena stunden känns det som att det smälter ihop helt med fingrarna men i nästa är det bara holoskimmer och regnbågar som gnistrar. inte så tokigt, egentligen.

Det är helt och hållet Scangies fel att jag beställde det här lacket. Men jag tror jag är glad för det. Det är ju roligt med lite guld i nagellackssamlingen. Det är inte min största favorit men det kommer nog ändå användas flitigt. Jag tror det blir otroligt snyggt att använda under stämplar, eller jag vet det, och även til llayering. Och för sig själv en solig dag! Jag är för It's my turn!

Det ni ser på bilderna är tre tunna lager av lacket. Det torkar snabb så det är inte jättejobbigt att lacka med. Gnistret är fint men som sagt, en aningens blekt är det ju.

Vad tycker ni?

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-09 15:40:39

Kunde ha varit lite mer.. inte så blekt, men jag älskar det ändå! Inte lika mycket som silvervarianten Lets do it in 3D, men det är helt klart det bästa guldlacket jag testat och sett! Förutom kanske Richelle förstås? Hmm.

Postat av: Ida
Publicerad 2008-12-09 15:57:12

det här var helt klart finast av de tre guldiga lacken idag tycker jag! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-09 16:12:34

Chaosophia! Nej, håller med. Let's do it är åtskilliga snäpp vassare!



Ida! Ja, tycker jag med!

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-09 16:16:07

Oh, pretty. :)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-09 17:01:22

Älskar nagelspammet!!

Det ser ut att vara ungefär samma sorts bling på detta och Extravagance? Jag föredrar större kontrast mot huden men snyggt är det!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-12-09 17:06:26

Åh, det är ju så snyggt!

Postat av: Therese
Publicerad 2008-12-09 17:50:22

Alla dessa fina nagellack du har man vill ju bara bryta sig in och ta dom... Men ja lovar de skall jag inte :) Fån vilket företag och vilken sida är det du beställer och köper alla dessa underbara nagellack ifrån??

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-09 18:26:32

adrasteiah! Mer holo i detta, utan tvekan.



Sanna! Ja, faktiskt ganska.



Therese! 8ty8 och H2T är mina favoriter men det finns många fler jag frekventerar. Kolla mitt gamla inlägg om nätsjopping under kategorin Veckans bloggtema så hittar du alla företag jag handlar hos regelbundet.

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-12-09 18:41:15

Njea jag gillar det inte...eller snarare så tycker jag det är helt ok, men på mig skulle det bli fel. Det brukar bli nikotin känsla på mig med blekt gula lack. Men jag är mer gul i hudtonen än vad du är. Men jag älskar gnistret:)

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-12-09 19:38:32

Jag har Octa gone wild från samma kollektion, det blir verkligen skitsnyggt att layera över vilket lack som helst. Hoppas det är likadant med detta!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-09 20:27:35

Med risk för att bli lynchad så föredrar jag faktiskt de andra två du har visat idag... Jag tycker att det här är för gult...

Postat av: Tina
Publicerad 2008-12-09 22:56:28

Absolut det snyggaste av guldlacken!

Det vill jag ha! :0)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-10 00:19:57

C-N! Jag vet vad du menar. Nikotnfingrar vill man ju inte ha.



Kajsa! Ja, man kanske skulle använda på något mörkare...



Emma! Härligt att vi inte alltid är överens! :D



Tina! Ja, det är rätt snyggt!

Postat av: Marybeth
Publicerad 2008-12-10 13:10:58

Spamma på! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-10 15:12:38

Marybeth! Okej!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela