Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Aquolina Body Lotion Citronmaräng

Publicerad 2008-12-05 20:11:59 i Hud och hand,

Idag blir ni verkligen bortskämda! Ni har fått läppar, naglar och ögon, och nu kommer även kroppslotion! Yay! Eller kanske inte. Mina hudvårdande inlägg bukar inte bli så populära direkt. Hur som helst, jag har tråkigt och kan inte göra något vettigt så det blir blogga, blogga, blogga nu... Tänk på att jag inte har någon TV. ;D

Min favorit! Aquolinas citronmarängsdoftande body lotion! Mmmm!
Som alla lotions från Aquolina är den snabb på att tränga in i huden och lämnar ingen klibbig yta efter sig. Konsistensen är lätt som en mjölk och den ger den där lätta känslan som ändå känns återfuktande. Som ett OPI Avojuice fast för kroppen.

Doften är citronmarängig. Inte lika ljuvlig som duschkrämen från Lidl, men helt okej. Jag brukar köra hela kitet. Först duscha med Pool i citron från Lidl, för den luktar mer citronmaräng än Aquolinas duschgel med samma doft. Sedan smörja in mig med den här bodylotionen och ibland avsluta med en liten body splash i samma doft. Bara det att det inte riktigt är samma doft. Krämen är mjukare, mildare och väldigt mycket diskretare... Hur som helst, jag är förtjust i den här. Den passar min näsa och min hud.  Den är inte kvalmigt söt i och med citronnoten. Men den är söt, tro inte annat. På mig blir den bara som den svagaste slöja av doft, men den sitter länge. Den gifter sig bra med min egen doft, helt enkelt. Sådant vet man ju inte alltid innan...

Tro inte att den luktar som hemlagad citronmarängpaj bara. Så väl är det inte. Men den återspeglar doften i viss mån. Det räcker för mig just nu.

Ja, så här ser min hemlagade citronmarängpaj ut, om ni undrar.

Kommentarer

Postat av: Ida
Publicerad 2008-12-05 20:36:28

Låter som en riktigt mumsig doft, och pajen ser inte så dålig ut den heller... ;P

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-12-05 20:58:28

Då är vi två som sitter hemma och muppar

Postat av: Emma
Publicerad 2008-12-05 22:15:25

Alltid trevligt med massa Sminkan inlägg. =) Din paj såg riktigt smaskig ut, tänk att gå runt och dofta paj hela dagarna, mums!

Postat av: badis
Publicerad 2008-12-05 22:21:02

Jag vill ha mer lotioninlägg!:) Pajen ser supersmaskens ut!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-12-05 23:01:52

å! paj+ duschgel+ lotion! vilken kombo!

för 2 veckor sen var jag så otroligt chokladsugen, badade i chokladtryffelbadskum och bakade, huvaligen, en stor, krämig chokladtårta ("för att min son fyllde år") och åt upp minst hälften själv...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-05 23:55:41

Citronpaj är min favorit. Nu dreglar jag. :/



Jag tyckte att Pools citronduschcreme luktade någon konstig variant av en söt Ajax eller något.. Brr. Har inte lyckats hitta någon lagom citrondoft på några hudvårdsprodukter än, som passar min smak. Skitsynd! Fast skitbra.. för orka frestas av doften och tänka på citronpaj hela tiden? Heh.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-06 00:08:30

Den låter trevlig, men jag blev mer sugen på din paj;) jag har som sagt inget tålamod med att smörja in mig, och att lägga pengar på sådana produkter intresserar mig verkligen inte alls.

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-06 00:25:29

åh den där gillar jag :D

Postat av: Marie
Publicerad 2008-12-06 02:33:37

Åhh, glurp... Citronmarängpaj. Hela din duschupplevelse verkar underbar :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-06 08:29:25

Ida! Den är mumsig, doften. Pajen brukar också bli populär!



Kajalen! Ja, skönt att ha sällskap!



Emma! Hurra! vad kul att du gillar mina inläggsspam. tack!



Badis! Det blev en skrubb, men jag tänkte på dig! :D



GQ! Jag minns receptet... Läste det på pret-ty och suktades men kom sedan på bättre tankar. ;D



Chaosophia! Ja, dofter är så individuella hur man upplever dem. JAg har inte hittat någon citrusdoftande parfym som passar mig. Där blir allt till Ajax. Men just dessa produkter som bryter i vanilj funkar i duschen! Mmmm!



Emma! Jag veeeeet! Du och jag är ju helt motsatta där. ;D



Linda! Ja, jag med!



Marie! Ja, ganska faktiskt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-06 12:24:32

Japp jag vet! Fast jag skyller det delvis på min begränsade csnbudget. Hade jag haft mkt pengar hade jag lagt mer på duschkrämer och sånt, men nu får jag ju prioritera;) Fast iofs har jag alltid tyckt att det är trist att smörja in mig...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-06 13:25:51

Emma! Var och en blir salig på sitt sätt! ;D

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-06 16:42:56

Åh, detta måste jag prova. :)

Postat av: frajda
Publicerad 2008-12-07 03:05:51

AHHH! receptet tack!! :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-07 09:06:10

RM! gör det!



Frajda! Det är det klassiska receptet. Inget speciellt med det alls. :D

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-12-08 13:37:12

Ohh va gott det låter, och jag blev hemskt sugen på paj nu!! ;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela