Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Annandagen i grönt- FOTD av Emma

Publicerad 2008-12-29 16:08:52 i Emmas FOTD 2008,

Jag tycker att vi kör vidare med julsminket, eller vad säger ni? Här kommer min allra sista, från julen, alltså annandagens smink. I julklapp fick jag en grön och svart sidenklänning som jag blev otroligt förtjust i! Från början hade jag tänkt mig att den skulle få ha premiär på nyårsafton, men sen tyckte jag att en så fin klänning borde få komma ut i svängen ofta, och därför bestämde jag mig för att ha lite smygpremiär på annandagen. En grön och svart klänning borde såklart innebära en grön och svart sminkning! Denna variant är övervägande grön, men den innehåller såklart svarta inslag i form av kajal och mascara.


Hyn

Foundation: Everyday Minerals Intensive Foundation Fairly Light
Concealer under ögonen: Maybelline Dream Mousse Concealer 04

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair Concealer
Puder: Everyday Minerals Finishing Dust

Rouge: MAC Mineralize Gentle
Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: MAC Paint Pot Bare Study
Ögonskuggor: MUS Cybershadow Green och Fyrinnae Elven Dagger

Highlighter: MUS Cybershadow warlock

Eyeliner: MAC Fluidline Shade
Mascara: Mirenesse Secret Weapon Mascara

Kajal: Mac Factor Khol Pencil Black

Inliner: Mac Factor Khol Pencil Black

Lösögonfransar: H&M Medium, lim från Ardell

Läppar

Läppstift: Givenchy 715


Eftersom det här är en kvällssminkning tyckte jag att det kunde vara kul med en sotad, men ändå ganska färgglad look. Bare Study applicerade jag som bas hela vägen från ögonlocket till brynbenet. Därefter tog jag den mörkgröna skuggan Green och applicerade över hela ögonlocket, samt en bra bit upp på brynbenet. Därefter fyllde jag i den mörkgröna konturen med klargröna Elven Dagger, detta för att dels mjuka upp linjen, men även för att ge en grönare soting. Därefter suddades linjerna ytterliga med en highlighter. För att skapa lite partykänsla tog jag en rad med H&M Medium-fransar och limmade fast ovanför mina egna. För att inte förlora den gröna känslan tog jag en grön eyeliner och drog en linje med längs med övre fransraden. Därefter målade jag med kajal under ögat och följde sedan efter med Green även där. Mascara, rouge och läppstift avslutade min look.Som ni kanske ser så har jag bara inliner på vissa bilder. Kom på mitt i fotosessionen att jag hade glömt inliner, men orkade inte ta om alla bilder, så ni får nöja er med att det blev lite mixat. Däremot hade jag såklart kajal när jag gick ut.


Som ni ser så har jag en liten mouche bredvid läppen. Det är inte som jag har glömt att torka mig om munnen efter julens alla chokladkartonger, utan jag som inte kunde låta bli att kladda över ett litet sår med brun kajal, från sår till mouche alltså.

Kommentarer

Postat av: Marina
Publicerad 2008-12-29 16:26:48

Skiitsnygg grön sminkning! Grönt är ju himla snyggt, det har vi redan konstaterat! Smart sätt att dölja såret ;-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-29 16:38:24

Marina: Tack så mycket!) ja visst har vi, grönt är fantastiskt:) Haha, ja jag tycker att det är väldigt bra ibland;)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-29 18:06:41

Du är supersnygg i grönt! Vacker make, Elven Dagger är fantastisk, både till färgen och att jobba med!!

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-12-29 19:27:30

Grönt tillsammans med lite ljusare läppar var ju hur fint som helst! Älskar den här looken. Och jag känner igen det där med täcka ett sår eller en finne med en mouche, det är ett trick jag ofta brukar använda mig av :)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2008-12-29 21:04:34

Åh, nästan så där skogsgrönt! Jag gillar det! Räddningen med såret till en mouche var smart, för det är väl alltid snyggt med en mouche? ;)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-30 00:35:24

Åh vad fint! Grönt är verkligen snyggt på locken =)

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-12-30 00:44:40

å vad snyggt med en skogsgrön sotning! jag är så avis på alla som kan bära upp sotningar!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-30 01:54:13

Linda: tack så mycket! Och jag håller helt med dig om elven dagger, den är underbar, en av mina absoluta favoriter och den enda skuggan från fyrinnae som jag har köpt i fullstorlek.



Johanna: Tack så jättemkt! ja jag tycker att det blev fint faktiskt... Och att dölja med kajal är hur bra som helst;)



Alexlyndra: Tack tack! ja det är nog ungefär skogsgrönt, och skogsgrönt är fint! haha, ja precis så resonerade jag med, hellre en mouche än en gammal finne:)



Adrasteiah: Tack, det tycker jag med!



Glamqueen: tack så mkt! Ja sotningar är fantastiska, synd att du inte gillar det på dig...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-12-30 06:10:27

Mjukt, fint och mycket färg. Härligt. Elven Dagger har jag faktiskt inte. Nu måste jag ta en titt hos Fyrinnae, det var ett tag sedan jag handlade där:)

Postat av: malin
Publicerad 2008-12-30 11:09:57

Det där var ju jätte fint:):) Kram Malin

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-30 11:51:25

Sminkjante: Tack! ja spana in Elven Dagger, den är suverän, en av mina absoluta favoriter!



Malin: tack så mkt:) kram

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-30 12:57:49

Sååååå snyggt! Sååååå snyggt! Min nya favorit! JAg äslakr dig i grönt och du ser så pillemarisk ut på bilderna! Otroligt läckert, Emma! Fem av fem tomteluvor!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-30 14:01:11

Sminkan: tack så mkt, vad glad jag blir! grönt är helt klart finast, jag trivs väldigt bra i grönt! Och tack igen! Fem av fem tomteluvor är inte illa;)Jobbar på förra veckans bloggtema förresten, är lite seg bara. sammanfattningen får du göra själv, men rougetemat fixar jag...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela