Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Alix till jul

Publicerad 2008-12-23 20:58:27 i NailArt,

Ännu en gammal notd med julkänsla. Jag vet, jag dränker er i dem, men jag har några stycken i arkivet. Den här gillar jag skarpt och hade som kandidat för morgondagen. Men jag fick ett litet set med fyra jullack från Color Club som jag också är så sugen på att testa. Vi får se vad det blir alltså. Och om ni får se det eftersom jag är så seg på att redigera bilder och spara på USB och springa hem till mina föräldrar och bla bla bla. Men, den här får ni alla fall som en tidig julklapp. Härligaste röda lacket! Vad har ni på naglarna imorgon?

Zoyas krämlack Alix i klarrött är ett av mina favoritlack i rött. Ett lager räcker för full täckning och glansen är superb! Här ser ni henne med lite juliga dekorationer. Alix är det överlägset bästa krämlacket i rött som överhuvudtaget finns! Täcker direkt, lättapplicerat, torkar snabbt, fin glans. Perfekt!

Dekorationen är gjord med ett Art Clublack i limeglitter och så några strasstenar i färgen peridot. En sorts mellanting mellan grönt och guld nästan. Jag tycker det gav en trevlig brytning till det röda. Jag måste säga att den här tiden på året fullständigt skriker Nail Art och kitch till mig, och jag älskar det! Frågan är om jag kommer kunna sluta när helgerna är över? Jag har alltid haft en tendens åt att överdriva saker och ting... Men jag har kul! Sen kommer perioder av avhållsamhet igen, ska ni se, då ni kommer tigga om en liten strasspärla för att glamma upp saker lite. ;D

God Jul på er allihop! Stor kram till er allihop från Sminkan! *kram*

Kommentarer

Postat av: moonstruck
Publicerad 2008-12-23 21:37:48

Så fint och juligt:)Älskar glitter och bling, särskilt nu! Jag har ett grönt Rimmellack som jag bytt till mig av rara Sanna och i morgon drar jag nog på lite guldglitter på tipparna så Tomten blir lite impad;)

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-23 22:39:14

Rawr, härlig röd färg!

Postat av: DF
Publicerad 2008-12-23 23:32:36

Fantastisk färg. :D Det får mitt skogsgröna lack från collection 2000 att blekna.

Postat av: Ardeth
Publicerad 2008-12-24 00:11:54

Härlig röd lack du har idag. Min Bordeaux + Red Glitter från Malava bleknar lite.... ;o)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-24 00:28:31

Megajuligt och riktigt snyggt! denna skulle definitivt platsa på julafton;)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-24 01:02:27

God jul! :D



Jag önskar mig Alix i julklapp, men tvivlar starkt på att jag kommer få något. ;) Har OPIs Charge it in Milan på naglarna just nu, men kommer pimpa det med Twinkle Toes imorgon!

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2008-12-24 08:48:11

God jul underbara Sminkan! God jul!!!



Och Alix är så vackert!

Postat av: LipGloss Bitch
Publicerad 2008-12-24 08:57:52

God jul sminkan!

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-12-24 09:46:39

Jättesnyggt! Är så avis på dina fina naglar! En riktigt God Jul till dig min favvo-Sminkan!

Postat av: Malin
Publicerad 2008-12-24 10:13:18

Naaw, vaf fint:) Hihi God Jul! Kram Malin

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2008-12-24 11:47:09

Vilket juligt lack! Själv kör jag med Bastille my heart, inte så julrött kanske men snyggt. ;)



Hoppas du får en fin julhelg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-24 11:59:56

Moonstruck! Ja, det är den perfekta årstiden för glitter på naglar och annars med!



RM! Ja, det är fint!



DF! Ja, jag gillar det! Bästa röda någonsin!



Ardeth! Äsch, det låter ju jättefin med dina röda också!



Emma! Ja, det skulle det! Med det är Cadillac Red som pryder naglarna idag!



Chaosophia! Alix är verkligen något att önska sig! Underbart!



RQ! God Jul på dig med!



LGB! God Jul själv!



Santa C! Tack! Och God Jul!



Malin! Tack! Och God Jul!



Kajsa! åh, Bastille är underbar! Den passar väl utmärkt till julen!

Postat av: MyyZz
Publicerad 2008-12-24 13:58:56

God Jul och tack för all inspiration:-):-)

Ruby pumps + Silver (Caroll non stop neptune, asgammalt) på vänster ringfinger härmapa:-) med en sten i form av ett rött hjärta och sen vld 72 multiglitter. Hö ringfinger fick tre silverstjärnor i trekant.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2008-12-25 11:03:26

Åh, så passande med rött och guld på julen! Jag körde också med den kombon. =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-25 12:26:34

MyyZz! Låter tjusigt! Man hade gärna sett bilder. ska kolla om du publicerat några...



Alexyndra! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela