Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Mikka

Publicerad 2008-08-30 16:22:20 i Naglar i lila,


Ännu ett lack från Zoyas hötkollektion Pulse med skimrande nyanser av purpur. Det här lacket påminner en del om Cowgirl Up från China Glaze Rodeo Diva kollektion. I alla fall i solljus då de röda nyanserna föstärks. Det här är dock ett lack som har betydligt mindre tydligt skimmer och som dessutom är lite skiftande i sin lila ton.

I vissa ljus får det en plommonkaraktär med aningens brunt i sig, i andra blir det rödlila och i ytterligare några vinklar får det en lite grålila skiftning. Men i sig är det en rödlila. Skimret är så finmalt och så jämnt fördelat att det bara syns i direkt solljus. Det är lättlackat. Det är täckande. Först tänkte jag stanna vid ett lager, men djupet i färgen tjänade på två lager.


Det här är ett lack som är mycket snyggare än jag trodde det skulle vara. Jag valde mellan detta och Rihana, det andra rödlila i kollektionen, och valdde Mikka för den tilltalade mig minst. Ja, jag kände mig helt enkelt elak som tänkte tråkig om den och bestämde att den inte skulle behöva känna sig styvmoderligt behandlad utan istället få bli utvald. Tur var det, för nu vet jag ju hur fantastisk hon är, Mikka! Bara plus på applikationssidan och dessutom vacker färg!

Det ni ser på ringfingret är en liten konadstämpel med silverblommor. Om ni undrar alltså. ;D
Och lite jämförelse med systerlacket Rihana:

Mikka till vänster med kallare bas och mindre framträdande skimmer.

Och Mikka i solsken:

Soligt fönster:

Och det var Emma P som önskade sig lite lila så då kunde jag ju inte säga nej. ;D

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-30 16:59:08

Ah, så vackert! Lila kommer nog vara en av mina favoriter nu i höst tror jag... Det här lacket skulle jag vilja ha... Rihanna verkar dock vara ännu snyggare! Eller ja, kanske egentligen inte, men jag är mer inne på blålila än på rödlila just nu... Det ser ju ganska lovande ut dte här. än så länge är dte tre av zoyalacken som jag vill ha... Det är på hanterbar nivå:)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-30 17:42:33

Me loooove! Åh! Den här är en vill-ha!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-30 17:46:23

Emma! Det är Mikka som är mer blå, Emma, men det ser man bara när man har den bredvis rödlila Rihana. Jag tycker Mikka är galet snygg! Rihana med! Jag ä nöjd med allihopa!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-30 17:47:23

RQ! Haha! Ja, jag vet hur det känns! :D

Postat av: Mia
Publicerad 2008-08-30 18:27:11

Wow...otroligt snyggt!! Gillar Konads stämplar...kanske ngt att fnula på. :-)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-08-30 18:59:09

Verkar vara en väldigt fin lila färg

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-30 19:15:22

Aha, men då är det den jag vill ha helst! fast jag vill ha båda:)

Postat av: Englainnan
Publicerad 2008-08-30 19:15:41

Hej!



Var hittar man sånt där som du sätter på naglarna i form av blommor??

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-30 19:36:22

Fåfängan! Ja, klart du ska ha lite konad!



Kajalpennan! Jo, den är riktigt fin! Lila känns mer och mer rätt på mina naglar också!



Emma! Haha! Men vännen, du har väl Cowgirl Up? Då behöver du ingen av de här. ;-)



Engainnan! Man kan köpa stämplar på flera ställen. jag köpte mina här: http://www.nagelshop.se/catalog/index.php?cPath=21

Det är iktigt roligt att stämpla sina motiv på naglarna! Och lätt!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-08-30 20:48:21

wow vad snyggt! Åh! Skulle glo på mina naglar hela tiden:)

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-08-30 21:01:54

Tycker det var riktigt snyggt men kanske inte köper det ändå eftersom jag Yasmeen.

Har fortfarande inte orkad ta tag i stämpel övningarna

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-08-30 22:03:26

Var köper du Zoya nånstans? Hittar inte Mikka på nått av ställena jag letat på

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-30 22:07:56

Å det ser verkligen jättefint ut på dig. Passar verkligen dina naglar.

Konadstämplen är verkligen pricken övet I't!

Konad rules!

De har släppts 3 nya plattor, jag mailade nagelshop och de skulle inte få in dem förrän typ november:/ Jag minns speciellt en design som jag blev lite småkär i:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-30 22:25:55

Badis! Haha! Ja, det gör jag rätt ofta...



C-N! Åh, det är stoooor skillnad på den här och Yasmeen! frestar lite!

Och stämplarna måste du sätta aigång med så jag får lite inspiration! Rouaa har gjort superläckra stäplingar idag! http://rouaa.blogg.se/beauty/2008/august/konadfun-fun-fun.html

Så vill jag också testa att göra någon dag!



kajalen! Hos Sparkling Nails by Jewel! Länkar:

http://stores.ebay.com/Sparkling-Nails-by-Jewels



Sanna! jag gillade också Mikka! Och Konadstämpeln blev fin!

Vad r det för plattor? Låter spännande!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-31 13:49:06

Nån behöver jag väl? Cowgirl up är ju ganska rödlila, så Mikka behöver jag garanterat:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-31 13:57:32

Emma! Om du är med lila som jag är med grönt är svaret ja. Annars är det nej... :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-31 19:55:55

Nja, dte är jag nog inte, det är nog mer en säsongsgrej... Min älsklingsfärg är faktsikt grönt! men jag måste erkänna att jag har lite svårt att känna mig helt komfortabel med det på galarna... Iaf ljusa gröna, mörkare känns bättre... Gussied up green var inga problem.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-31 20:34:34

Emma! GuG är så himla snygg! Men idag har jag Outta Bounds!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-09-01 11:06:52

Undrar om jag behöver fler lila alltså... Snyggt i alla fall!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela