Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

YR Rose de Indes

Publicerad 2008-08-02 08:53:56 i Läppar,


Det här läppstiftet var min stora favorit under några år. Sedan glömde jag bort det ett tag, men nu har jag återupptäckt det och älskar det! Det är alltså ett stift från yves Rocher. En matt nyans av kall lilarosa. Det håller väldigt bra. Man kan äta och dricka utan att ha läppstiftet till hands hela tiden. Appliceringen går lätt då stiftet är mjukt och krämigt. Det är annars ofta så att matta läppstift är lite torra i konsistensen, men inte det här. I alla fall inte när man målar på det.

Jag upplever att det ibland kan kännas lite torrt efter ett par timmar. Då har man ofta ätit eller druckit något och blivit av med den krämiga ytan. Färgen brukar dock ligga kvar och det går att återuppliva läpparna så de ser nymålade ut med ett vanligt cerat. Det är alltså en väldigt pigmenterad produkt. Det gör att det förutom att vara hållbart även är lätt att måla med då färgen blir jämn. Jag har målat utan penna eller pensel. Bara stift rakt på läppen, som vanligt. Självklart får man ett elegantare resultat vad gäller konturer och så om man är lite mer noga med vad man gör. Mitt slarv ska inte dra ner betyget för det är stiftet. Det är väl värt att prova! Det får högsta betyg av mig!

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-08-02 10:06:03

Fantastiskt vackert, pionmun!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-02 10:20:18

Det är så härligt att du bjuder bilder på läppstift så att en läppstifitsfegis som jag kan njuta av härliga färger:)



Underbar färg!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-08-02 11:56:49

Det var snyggt som attan....;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-02 15:56:02

Badis! Jag gillar verkligen det här stiftet!



Sminkjante! Äh, du är väl ingen fegis? Du har ju ditt Lancomeläppstft som är helt underbart!



ItM! Jo, jag tycker det!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-08-02 16:34:30

jag är så avundsjuk!! Jag vill ju ocks ha sådär perfekta läppar!! :O :O

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-08-02 19:18:51

Rouaa! Det är inget fel på dina läppar. Larva dig inte! ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela