Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Yoga-ta get this Blue

Publicerad 2008-08-04 15:07:53 i Naglar i blått,


Återigen en repris. Ni kan läsa min första hyllning till lacket här. Och lugna, det kommer snart nytt, oroa er inte. Yoga-ta förtjänade dock lite mer uppmärksamhet från mig, tyckte jag. En trevlig mörkblå med turkosa microfina skimmerpartiklar i. Snyggare än Russian Navy, tycker jag, men kanske inte så speciell som jag tyckte först. Jag har rätt många blå i samma typ av nyans och det som gör den här lite annorlunda är väl just de turkosa skimmerpartiklarna. De syns i solsken och i lampljus, men om naglarna inte är belysta så är det en helt vanlig blå.

Här ser ni skimret i flaskan.

Det är slarvigt lackat, jag gjorde det igårkväll när jag satt på balkongen med min kompis Christian och drack ett glas vin. Det regnade dessutom, så förhållandena för nagellackning var sisådär... men det ska bytas ut snart, jag ville bara fota det i solljus, något jag aldrig lyckats med förr. Det är ju ganska tjusigt i solen. Eller hur?
Precis när jag köpte det så hade jag inte så många mörkblå som verkligen såg blå ut även i skugga. Det kanske jag fortfarande inte har när jag tänker efter. Det var i alla fall det som gjorde det här lacket till en favorit. Och det är blått, inte blålila. Ett lager är ganska täckande, men jag har två här. Det behövs för att å det jämnt. Den här gången upplevde jag lacket som ganska trögt och lite kladdigt. Kan det ha haft med vädret att göra? Nej... Det kan väl inte påverka? Hur som helst så skulle ett par droppar thinner från Poshe nog ha gjort susen. Kanske var det lika kladdigt när jag hade det sist?

Här ser ni det i dagsljus vid fönstret men inte i direkt sol. Det är blått fortfarande men djupet försvinner. Jag vet inte om jag vågar peta det från tronen ändå, det har ju kvaliteter. Men det finns många snygga blå!

Här kan ni läsa vad Sofia på One inch Nails tyckte om lacket. Det var den recensionen som fick mig att komma ihåg det igen. ;D

Kommentarer

Postat av: Ina
Publicerad 2008-08-04 18:59:12

Va kul, jag har det här lacket på mig just idag. Känns ovant med en blå färg men jag börjar vänja mig. Den är sååååå snygg:)

Postat av: Mayaline
Publicerad 2008-08-04 19:02:29

jag utmanar dig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-04 19:30:40

Ina! Är det ditt första blå lack? Du vänjer dig snabbt ska du se!



Mayaline! Okej! Kul!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-08-04 19:57:07

ojojoj...det här var ett lack för mig ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-04 20:06:42

ItM! Tveklöst ett lack för alla blå-älskare!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-04 20:27:45

Det här lacket är toppensnyggt! men håller med om att det är lite tjockt... har dessutom för mig att min borste är lite spretig:(

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-08-04 21:05:17

Ett som jag skulle kunna tänka mig faktist:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-04 21:08:53

Emma! min pensel är inte spretig, men den är heller inte sammanhållen. Lite solfjäder över den, men det är ju alla de nya Pro.Wide-borstarna... Usch.



C-N! Ja, det är en bra blå!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-04 21:27:12

haha, ja de är inte så jättekul, fast min är just spretig. det är några strån som är på rymmen. irriterande! Nu har jag förresten klickat hem ett gäng borstar från coastal scents... tyckte att jag behövde några nya:) Såg att paletterna var slut igen, det var snabbt jobbat. hann du beställa ngn?

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-08-04 23:15:16

Japp, det är mitt första blåa lack...lite läskigt. Men det är nog som du säger - man vänjer sig. För en månad sen använde jag inte ens lack och du kan jag inte vara utan:)

Postat av: Ina
Publicerad 2008-08-04 23:16:41

glömde skriva mitt namn i förra inlägg:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-05 08:33:46

Emma! Jag har ett lack från OPI med spretiga borst, men vilket är det nu igen? Hm... Men deras penslar borde vara bättre än så tycker man. :(

Jag hann inte, men jag kan vänta till nästa gäng är inne igen. Behöver ju ingen palett just nu. :D



Ina! Bra val i ett fösta blått, tycker jag! Kul att du börjat gilla nagellack. Man blir glad a vackert målade naglar, både egna och andras!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela