Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Utmanad!

Publicerad 2008-08-04 20:02:40 i Allmänt,


Jag har blivit utmanad av Maya och det ska bli riktigt kul att svara på de frågor som just nu cirkulerar i bloggvärlden.

Några filmer du rekommenderar:  Jag gillar allt möjigt i filmväg förutom romantiska historier, oavsett om det är komedi eller drama, jag fixar inte romantik bara. Så förutsägbart. Och så avskyr jag sådana där jobbiga filmer med Jim Carrey. Rekomendatíoner... Ja, jag gillar verkligen The Crow. En film som är romantisk och som jag ändå gillar är Hana Bi. Det finns så många favoritfilmer att det inte går att lista dem. Blood in Blood Out, Terminator I och II, Herzogs Nosferatu, Bram Stokers Dracula, Conan Barbaren.... :D

5 band/artister som du gillar: Sisters of Mercy, Tori Amos, Leonard Cohen, The White Stipes, Natasha Atlas. Och mycket mer.

En lite udda maträtt som du rekommenderar:  Grillad Halloumi med honung ringlad över och så rödlök och tomat på sidan av! Fast det är inte udda...

Favoritfärg: Svart, rött, grått om det är kläder. Grönt om det är smycken, smink och naglar.

Några manliga skådisar/artister/modeller som du tycker har skön utstrålning:  Åh, vad svårt... Jag skulle vilja gå på date med Indiana Jones så som han var 1985 typ... Skäggstubb, hatt och piska. ;D
Skön utstrålning kan betyda så mycket. Peter Falk i Columbo har ju "skön utstrålning" han med...

Några kvinnliga skådisar/artister/modeller som du tycker har skön utstrålning: Ännu svårare. Kommer inte på någon. Michelle Pfeiffer är underbar både i Scarface och i Batman filmen som Catwoman. Angelica Huston är fantastisk ofta. Jag säger Angelica!

En bok som du rekommenderar: Mästaren och Margarita av Bulgakov. Och så en rundvandring i Moskva på de platser som nämns i boken. Fantastiskt!

3 parfymer du gillar: Dolce&Gabbana Woman (tror den heter så), Bvlgari Blvu, Jean-Paul Gaultiers Classique.

Hur ser din morgonrutin ut i badrummet: Olika. Ibland duschar jag på morgonen, ibland på kvällen innan så det kan variera. Tvätta ansiktet. Smink på. Tandborstning. Ingen speciell rutin som alltid är lika. Inte i badrummet. Men vissa saker måste man ju göra där...

Vad äter du oftast till frukost: Ingenting före 9. Sen går det bra med nästan vad som helst.

Tatuering, hiss eller diss? Jag tycker en fin tatuering på en person som har en genomtänkt plan och personlig stil på det är snyggt som sjutton. På mig? Nej. På Bjooti och RQ? Ja!!!

Favoritljud? När katterna svarar när jag pratar med dem.

Något annat som du vill tipsa eller berätta om: Det som är perekt blir snabbt ontressant och tråkigt. Våga omfamna även dina brister. Utan fel och skavanker vore du en mycket tråkigare person.

Jag taggar Ika  på Ikas Ego Hörna och Sofia på One Inch Nails. Och Sanna på Make Up My Lack!  Ha! Om de inte redan är taggade förstås...

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela