Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ruby&Millie Green

Publicerad 2008-08-10 08:47:41 i Naglar i grönt,

Nu när jag är förkyld så har jag ju det att skylla på när bloggen åter översvämmas med nagellack. Det och  det faktum att jag fick 20 nya nagellack för inte många dagar sedan. Jag har faktiskt provat igenom dem redan, vilket är sjukt, jag vet, men jag var ju tvungen att se hur de var på allihop! Så mina vänner, här kommer ännu ett nagellacksinlägg!
Och så måste jag förresten berätta att elände hopar sig här. Nå, kanske inte så farligt, men lite irriterande. Ni minns att bredbandet inte funkade på flera dagar? Okej, det var ju för att tomten som satt in telefonjacket kopplat det fel. Lägenheten är ju helt nyrenoverad så jacket var sprillans nytt nämligen. Igår lossnade reglaget på blandaren i köket så nu har jag bara varmvatten. En vecka höll vattenkranen från fina märket... Och vi fick inte ens välja blandare utan alla skulle ha samma svindyra designerpryl i sina kök. Juice blandad med varmvatten är inte så gott som man skulle önska. Och egentligen ska man inte använda vatten som är varmt i malagning och så. Jag får väl gå ut i duschen och se om jag kan få till en tillbringare av något att dricka så jag inte får legionärssjukan som grädde på moset. Åh, vad bitter jag lät nu. Ingen större fara med mig. Jag blir glad igen när jag fått mina näsdroppar... Och nu, äntligen, till nagellacket!

En fantastisk present från Sanna på Pret-ty! Vilken färg! Så perfekt! Så underbar!

Det här är ett av de vackraste gröna lack jag sett, och jag har ändå sett en del! Jag äger ca 40 olika gröna nagellack själv och har beundrat hundratals notd:er med olika gröna nagellack på internet. Det här lacket har jag dock aldrig sett förut.

Lacket har en djupgrön färg som ser nästan svart ut efter tre lager. Efter två lager ser det jelly-likt glasaktigt grönt ut, men blir dessvärre inte jämnt. Nu hade jag inte en ridge filler under, men jag gjorde faktiskt två försök. Första misslyckades kapitalt och jag fick börja om. Lacket är svårarbetat... Dels är det den långa, mjuka penseln som inte ger någon riktigt bra kontroll. Jag skvätte lack omkring mig och fick det både utsmetat runt nagelbanden och droppat på bordet. Lacket har nämligen lite samma konsistens som ett China Glaze-lack ur Eco-kollektionen. Rinnigt men inte tunt, kladdigt kanske är ett bra ord. Det kommer droppar rullandes nerför penselskaftet och skvätter runt om man inte drar av penseln noga, och drar man av penseln noga får man inte flöde i färgen på nageln.

Så här ser det ut efter två lager:


Och så här efter tre:


Efter tre lager jämnar färgen ut sig och man får den svartgröna nyansen. Jag skulle gärna kunna välja intensitet i lacket och stanna vid två lager, men då är det alltför strimmigt.

Oavsett de små problemen med pensel och applicering så är det här ett oerhört vackert lack! Jag är kär!  Jag inbillar mig att det kan påminna om NARS Zulu men eftersom jag inte äger det kan jag inte jämföra.

Efter tre lager är det mörkare i tonen än RBL Recycle, men släpper igenom mer ljus, alltså har den en Jelly-känsla. MUML-Sanna, du skulle älska det du med, det vet jag!


En ny favorit på den gröna färgkartan med andra ord!

Kommentarer

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-08-10 09:25:12

Återigen ett riktigt snyggt grönt! Vilken trevlig present! Hoppas det löser sig i lägenheten, det lät lite omständigt att få hämta kallvatten i duschen... =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-10 10:15:36

Veronica! Ja, det får nog bli rörmokare på måndag så kökskranen fungerar igen. Men jag blir ju nervös när nya grejer inte håller en vecka ens. Det kan ju inte vara vettigt...

Ruby&Milli är helt nya för mig, men den här färgen borde finnas i alla grön-älskares nagellackssamling! Så totalt underbar!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-08-10 10:49:17

Vad trist med kranen. Men visst är det kul att få fint! Vi var på IKEA igår och köpte nya vardagsrumsgardiner, nya växter till köket och lite nya sängkläder - underbart! Måste säga att det gröna lacket är underbart! Visade min sambo dina gröna lack-snurror igår och han bara skakade på huvudet - hihi! Själv älskar jag din lack-sjuka! Ös på bara!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-10 11:16:01

Ninni! Du skulle ha sett min pappa när han hämtade mig på stationen för att köra mig till min sommarstuga när semesern började. En hel väska full med nagellack... Han trodde jag var knäpp på riktigt. :D

Ja, de tär roligt att få fint. Det skulle vara ännu roligare om saker funkade. På en vecka har jag haft tre kortslutningar i elen, elefeonjacksgrejen och nu detta. Plus att man hittar fuskgrejer överallt. Listan blir längre och längre på sådant jag måste klaga på och klaga är så tråkigt...

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-08-10 11:36:47

Nä, usch vad trist när de fuskar! På dem bara! Haha, jag förstår att din pappa tyckte du var knäpp. Jag är gärna lite knäpp också när det kommer till smink - hemskt gärna faktist! Det bjuder vi på va?

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-08-10 11:38:10

Varmvatten är väl inte så gott i längden så hoppas att det löser sig! :) Och jag måste hålla med om att det var en väldans fin nyans på lacket! Och 40 gröna lack!? Herregud, hur många har du totalt egentligen? :O

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-10 11:44:49

Åååååååååh! Underbart! Det här var fantastiskt!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-10 11:58:17

HELT J*VLA UNDERBART!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du har så rätt, jag älskar det vill äga det!:)

Postat av: Ika
Publicerad 2008-08-10 12:55:12

Jag skulle också kunna tänka mej detta lack i min samling :) Tror inte jag äger nåt med jelly-finish. Vad uselt att de har fuskat med renoveringen i din lägenhet :( Stryk skulle de ha! 'hytter med näven' Hoppas du får tag i en rörmokare så att du får kallvatten snart. Det skulle vara helt förskräckligt hemskt om du fick legionärssjukan :(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-10 13:32:26

Ninni! Lätt! Jag bjuder gärna på min dårskap! ;D



Johanna! Jag vet inte hur många jag har totalt. Kanske skulle räkna dem. Eller nej, jag tror jag låter bli det. Bättre att inte veta...



RQ! Det är ju det! Helt underbart ljuvligt vackert!



Sanna! Visst det! :D



Ika! Ja, jag vill verkligen inte få legionärssjukan. Vi får se hur det blir med allt.

Tur att man har vatten som funkar i badrummet i alla fall...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-10 14:09:58

Låter ju inte som någon vidare hit med blandaren. :/ Hoppas det blir åtgärdat så snart som möjligt!



Tills dess så kan du ju alltid sitta och vara supernöjd över ditt så jävla vackra nagellack! Har du någon aning om var man kan köpa detta märke? Färgen är ju superb, så jag struntar i att det inte låter som något roligt lack i övrigt. :o

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-10 14:47:13

Chaosophia! Sanna som jag fick ddet av hade köpt det i London. Och jag håller med, färgen förlåter alla dåliga egenskaper vid appliceringen. Det här är ett enastående grönt lack! Jag är kär!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-10 15:31:57

Åh så snyggt! Jag spanade lite extra på detta lack i din sommarkavalkad. Det ser verkligen fantastikst ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-10 16:44:50

Emma! Visst är det fint!!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-08-10 16:56:26

Det här var nog ett av de snyggaste göna lacken jag sett...WOW...har inga ord!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-10 18:00:44

ItM!Ja, håller med!

Postat av: *Sanna*
Publicerad 2008-08-11 08:46:23

Vad roligt att du gillade det!! :D



Jag kan inte annat än att hålla med dig om att Ruby&Millie lacket är väldigt "besvärligt" och jag upplever det precis på samma sätt som du beskriver det.

Jag har ändå fallit som en fura för deras lack i färgerna 'Wine' och 'Red' som är gudomligt snygga när dom väl är på plats!











Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-11 13:01:09

Sanna! Gillar! Jag älskar det! Om jag fick styr på det med penseln skulle jag avguda det och bygga ett litet altare till det! Det är ju den vackraste gröna i hela världen! TACK!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela