Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Royal Rajah Ruby II

Publicerad 2008-08-05 12:03:40 i Naglar, vampy,

Dagens notd fick kombineras med en notd från början av juni som inte publicerats. Och även den var på ett lack som repriserades. En favorit som heter OPI Royal Rajah Ruby. Galet vackert! Green&Curly fick mig att längta efter den och nu kommer den alltså dubbelt upp. Ni märker säkert att det är två inlägg i ett när ni läser, men jag kör så här nu.

Idag, under en mulen, mulen himmel ser mina naglar ut så här. Vackraste brunröda skimmerlacket i världen! Nagelbanden har tagit lite stryk av stäandet i byggdammet, men lacket är så vackert att man knappt tänker på det. Djupt, rikt, varmt, underbart!
Se på skimret i flaskan, se på skimret på naglarna, trots att det inte är någon sol över Stockholm, bara regntunga skyar:

Vilken färg! Kan man annat än älska det?

Naglarna ser långa och vackra ut, lacket är lättmålat och ger perfekt yta utan bubblor, penseldrag eller andra konstigheter. Här har jag två lager lack, något jag tycker är ganska lagom. På dessa bilder har jag Seche Vite som överlack och naglarna lackades igårkväll. På bilderna nedan, från i juni, hade jag inget överlack. Jag vdet inte om det syns någon skillnad på bilderna, men det är roligt att variera sig. 
En bild från min hall, bara för att det blev så fina mönster av hallampan som är från Marocko:

Och så lite badrumsbelysta bilder:

Där ser man tydligt det varma skimret i färgen.
Och härifrån kommer det gamla bilder från i juni:

Nyligen visade jag en notd med Midnight in Moscow. Jag skrev då att jag undrar om inte Royal Rajah Ruby är snäppet snyggare ändå. När jag fick det här lacket var jag lite tveksam till det. Jag tyckte det var fint men jag såg det som ganska tråkigt. Redan andra gången jag provade det hade jag ändrat mig och det här lacket är idag en bubblare på favoritlistan.

Färgen är en djup rödbrun färg späckad med glitter i gyllene och kopparröda toner. Det är fantastiskt vackert i solsken då färgen verkligen får djup och värme! På bilderna ser ni två lager lack utan överlack. På avstånd ger det en lite kaffebrun känsla, modell mellanrost, men nära ser man hela det gnistrande spektrat i färgen. Och om jag första gången inte tyckte att det satte igång min fantasi, ja, förlåt mig för de orden. Jag kan visst se den röda glöden i karbunklar som legat gömda i århundraden, vaktade av vita kobror i en gammal rajahs skattkammare. Jag kan se  sköna kvinnor med hennamålade händer och långa, flätade hår sitta och fingra på sina guldbroderade shalwar kameez i en blå skymning. Jag har alltid önskat att jag vore en mer exotisk skönhet (ur skandinavisk synvinkel sett då, förstås) med arabiska eller indiska drag. Dessvärre, eller dessbättre beroende på vilken policy man har, får vi inte bestämma hur vi ska se ut. Men vi får välja nagellack helt fritt och jag väljer Royal Rajah Ruby! Det är verkligen snyggt!

Och som liten avslutning en jämfrelse mellan RRR och China Glaze Vampy och Zoya Anastasia, som faktiskt är rätt lika:

Royal Rajah Ruby            China Glaze Vampy      Zoya Anastasia
Och så ytterligare en ganska lik:

OPI Midnight in Moscow

Kommentarer

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-08-05 13:16:35

Heja RRR! Men du hade många liknande lack som också var snygga. Gillar lampan!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-05 15:41:00

V! Ja, jag har en förkärlek för den färgen! Lampan är läcker, tyckeer jag med!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-05 17:11:08

RRR är underbar! det är ett speciellt djup i lacket som är så vackert!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-05 19:45:53

Lampan ser grymt snygg ut! Jag är avundsjuk. Igen! :P



Tycker personligen mycket bättre om Vampy än RRR. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-05 23:02:40

Sanna! Det är det verkligen!



Chaosophia! Vampy är inte så dum ,det håller jag med om! Älskar den med! Lampan är fin! Köpt för fem år sedan när jag var i Marocko. Har en annan i vardagsrummet. Är galet svag för den typen av lampor.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela