Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Calendar girl

Publicerad 2008-08-24 18:59:20 i Naglar i rosa,

Jag vet, sommarens lack är inte aktuella längre, men jag väntar på nya höstlack och funderar på vad jag ska ha innan de kommer och efter en helg på landet, kräftskiva och familj och vänner, så känner jag att det förvisso är en mörkögd augustinatt som sveper sin mantel om oss men ännu inte september med sin krona av lönnlöv i rött och guld. Sommaren är inte slut. Det är några skälvande dagar kvar innan hösten är här.

Hur som helst, jag kom hem till Stockholm och skulle byta från det Misa Persian Carpet, som för övrigt uppdaterats i sin notd med några riktigt bra kvällssolbilder. Frågan var vilket lack som skulle få komma ut och leka. Ja, jag vet, ni har sett det i tusen versioner redan, men lacket jag valde var Calendar Girl från OPI Retro Fun in the Sun.

Ett lager OPI NNS som baslack och ovanpå det ett lager av Viva la Diva nr 1. Och Creme-idiot, det blir inte strimmigt på mig. Det är ett superlack! Men jag vet inte vad jag skulle göra som skiljer i teknik. För er andra kan jag berätta att Viva la Diva nr 1 är ett benvitt lack som nog är tänkt till fransk manikyr. Man kan få det täckande med tre flödiga lager, men med ett kan man jämna ut sin nagelfärg så att man slipper synlig skarv mellan nagelbädd och tipp. Jag borde ha tagit två lager insåg jag här för att Calendar Girl är ännu transparentare än jag mindes, men jag orkar inte lacka om.

Två lager av Calendar Girl över VlD och så Nail Tek Quicken som överlack. Det är ju ett vansinnigt läckert skimmer i det här lacket, det kan jag inte bortse ifrån. Jellykänslan och skimret gör det verkligen till en läckerbit bland de rosa lacken. Två lager VlD och så två lager CG på det borde vara idealiskt, men då kommer man ju upp i så stora lackmängder och tre lager är ändå någon sorts rimlig maxgräns. Eller? Jag vet inte... Det är ju å fiiiiiiint! Som godis! Alldeles rosa som vattenmelon och så skimret. Jag älskar skimret. Varför ska det vara så svårt att slippa synlig tippgräns med det? Om det vore täckande skulle den platsa i basgarderoben för de flesta kvinnors naglar, tror jag. Det är ultrafeminint, sött och charmigt men med tillräckligt mycket rött i sig för att inte bli helt menlöst. Okej, i gulligaste laget, jag vet, men även en tjej som jag med faiblesse för grönt och svart och blått kan ibland få ett sötsug för naglarna. Jellyfinishen gör den dessutom extra lockande, även om det också är det den stupar på. Men jag tror jag förlåter den dess genomskinlighet. Jag tror det. För det ljuvliga skimret. Och om ni undrar var ni sett den förut i min blogg, tja, den har varit med här. Jag trodde jag hade ett inlägg med den ovanpå Koala Bear-y men det hittar jag ingenstans...

Avslutningsvis får ni lite mer trädgårdsbilder. Ni som hade velat se en glammig kräftskivesminkning, sorry, blev ingen sådan. Var så skönt att strunta i sminket hela helgen. ;D

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-24 20:47:52

Åh, jag älskar blombilderna! ÅÅH! Hur uppiggande är det inte! Och jag tyckte att CG var superfint.

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-08-24 21:05:26

Skimret är jätte fint i lacket...men vilka vackra rosor du har! Den gula...hmmm rätta mig om jag har fel nu...dalian(näst sista bilden längst ner), på Liseberg har dom sådana nu som är närmare 40 cm i diameter. Helt vansinningt vackra

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-24 21:09:54

Hoppas du hade kul på skivan förresten!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-24 22:00:43

Bilderna på alla blommor är ju bara helt underbara! Å så vackra de är!

CG är verkligen fint, trots att det är transperent. Godis och sorbet och skimret är ju inte fy skam direkt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-24 22:50:37

RQ! Blommor piggar alltid upp! Det är så fina färger så här års. Aprikos, orange, gul och starka rosa! Som en skål med non stop...

Hade kul igår. Men jag är rött. Att jag aldrig sover ordentligt... Måse koma i säng på kvällarna, men här sitter jag ju nu igen. ;D



C-N! Ja, Dahliorna är fina. Men de är lite stela. men fina.



Sanna! Vad roligt att du gillade blommorna! Och lacket...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-25 00:24:46

Alltså.. skitlack! Eller nej, det är ju hur snyggt som helst! Men jag hatar det ändå.. Hur var torktiden med den här varianten? Inga fula vallar i lacket efter en timme eller så? Jag har ju nog gett upp på det trots att det är så fruktansvärt sött.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-25 08:37:29

Underbart! Får ta en titt på VLD också, kan vara bra att ha en bas. Har Seche ridgefiller men den är inte täckande alls.



Vad roligt! Vi var ute i fredags för att kolla på band, men det var ingen höjdare. Sådär du vet när bandet gör en comeback efter 20 år, fast när de väl kliver ut på scen så inser man att de bytt ut alla utom sångaren, som i sin tur tappat hela gamla gnistan... Nä, vi gick därifrån tidigare.



Haha, jag vet hur det är! Det finns ju så mycket att kolla på på internet, vad är det jämfört med att sova? ;)

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-08-25 09:43:02

Jag älskar texten och rosorna och bilderna allt, så härlig beskrivning på det här ingemanslandtiden mellan sommar och höst och det vackra rosa nagellacket och fina blommor, tjohoo!



Apråpå sömn har jag idag eventuellt tänkt hamstra litet wellness-grejer från body shop, såna där sömnsprayer och annat relaxant lukta-gott som Bjooti berättat om. Kanske nåt för dig också? I och för sig är det ju sant att första steget är att stänga datorn och gå till sängs;)



Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-25 09:46:54

Ljuvligt lack och vilka vackra trädgårdsbilder!

Det gör mig också lite vemodig när jag tänker på att den mörka tiden snart är här men med den kommer tända ljus och mys så den har sin tjusning den med..:o)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-25 17:05:27

Chaosophia! JAg smackade på et tlager till sen, men et är ändå ingte helt täckande. Jag blir galen. Ändå är det så fint och plastigt som bara den... Skitlack, asolt, men jag förmår nte ge upp om den än. Torktiden var timslång om inte mer. Tyvärr. Trots snabbtorkande överlack. Jag fick det att torka, slutligen, med Posje ovanpå NailTek Quicken...



RQ! Två lager VlD nr1 är inte helt täckande, men lagom för ett transparent lack. Tre lager täcker. Men då talar jag om flödigt med färg.



Ikväll ska jag gå och lägga ig i tid. Imorogn är det föräldramöte så jag är inte hemma före nio i alla fall. Om det kommer några föräldrar...



Badis! Tack för responsen! Vad kul att höra! Jag blir jätteglad!

För mig är nog det primära att gå och lägga mig i tid. Skulle jag lyckas komma i säng vid halv elva och soman då skulle det vara toppen. Eller elva i alla fall. Men jag sover nästan aldrig mer än fem timmar och ofta mindre. I längden sliter det på mig. Jag känner det själv...



Linda! Hösten är ju härlig! Jag älskar att årstiderna växlar. Bara jag slipper snömodd och det förhatliga vintervädret runt nollgradigt. Usch...

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-08-26 08:59:54

Jätteläcker röd:) Har nominerat din blogg hos mig idag..



http://metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.4096358

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-27 18:59:21

vackert! Kul att du också har insett att CG är ett underbart vackert lack!:) Jag älskar verkligen detta, men ack vad det är skirt... jag hade faktsikt haft detta lack två gånger i sommar, det du...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-27 20:19:28

Monica! Raring! Vad glad jag blir!! Kram på dig!



Emma! Ja, det är vackert. Men fan vad jobbigt det är att lacka och lacka och lacka. Och så få det att torka...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela