Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Okey Dokey Artichokie

Publicerad 2008-08-22 19:20:23 i Naglar - duokromatiska,

I brist på Zoya-lack, nej, det blev ingen avi i dag heller, så kommer här ännu en notd i två delar. Ja, den skulle ha publicerats i april men bättre sent än aldrig, eller hur? Observera att texten till de båda delarna är skrivna samtidigt med att bilderna togs, så jag kan ha motsägelser eller så i dem. Ibland upplever man ju lack som väldigt olika från gång till gång. Helt utanför ämnet kan jag berätta att min katt just nu dicker kaffet i in kopp. Jag får med andra ord gå och hämta en ny kopp till mig...
Vi börjar med den senaste notd:n med ODA.

Augusti 2008

Duochromatiskt och fantastiskt är Okey Dokey Artichokie. Olivgrönt med skiftningar i rosa, pesika och guld. Tre lager lack på bilderna. Det är aningens skirt annars. Det stora bekymret med lacket är den evighetslånga torktiden... Som alltid lyckas jag kladda med det innan det härdat. Synd, för lacket är så vackert annars...

Det är ett lack som behöver ljus för att vara vacket. Ni ser om ni jämför med bilderna nedan. I dåligt ljus blir det lite lerfärgat.  En färg som passar den tidiga hösten väl!

Ni ser att det kladdat totalt på lillfingret? Ja, vad ska man göra? Inget överlack verkar hjälpa vad gäller torktid. Har testat CND Speedy, Seche Vite, Poshe, China Glaze Fast Forward, NailTek Quicken och Revlon Top Speed... Inget rår på segheten...


Och så den gamla, från april 2008:
image4724image4725
Från CND kommer det här olivgröna-kakitonade-guldskimrande lacket. En väldigt speciell färg som dessvärre inte klädde mig nämnvärt. Det är dock så speciellt att jag struntar i att mina fingrar blir illskära. Vem har sagt att rosa händer inte är fint? Lacket är lättmålat, två lager är ganska täckande, och det har en lite borstad metallisk glans. Desvärre tar det tusen år innan det torkar, men man kan ju alltid köra snabbtorkande överlack på! (yeah, right...)

Om jag någonsin skulle få för mig att klä mig safariinspirerat är det här det nagellack jag skulle använda! Jag kan inte bestämma mig för om detta är ett av mina absolut fulaste nagellack eller om det kankse ändå är ett av de finaste. Just den borstade glansen ger den en liten extra dimension. Mjaa... Vad säger du? Är det bärbart?

Kommentarer

Postat av: derwent
Publicerad 2008-08-22 19:34:18

Jag jobbar med Creatives produkter bla. deras acryl, har även en hel del av deras lack och tycker att det finns flera väldigt snygga samt att det är bra kvalite.

Tyvär upplever jag nog att de tappat gentemot andra märken på senare år.

Dricker katten kaffe??fast jag har haft en som gillade rödvin..ja dom är roliga djuren:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-22 20:02:13

Derwent! Jag håller med om att de har mycket snyggt, men hur får man dem att torka? Hur gör du? Jag tycker jag provat allt och ändå får jag märken i lacket efter en eller flera timar då det inte genomhärdat. Hjälp!

Ja, hon gillar kaffe. Visst är det konstigt. Men efter alla djur man haft med udda vanor så förvånas man inte längre. Ingen har dock druckit alkohol hittills. :D

Postat av: derwent
Publicerad 2008-08-22 20:42:33

Jag brukar lägga första lagret jätte jätte tunt,låt det bli flammigt, och andra varvet rikligare med lack.

Det bruka täcka bra med två varav även om första är så tunt att man tror att det inte ska vara till någon nytta alls men det funkar nästan alltid.

Sedan på med snabbtorkande lack.

Prova och tala sedan om hur det gick.

Postat av: Ina
Publicerad 2008-08-22 21:04:06

Roligt med en kaffedrickande katt:)

Jag hade en katt som gillade både choklad och ostbågar. Brukade komma på den flera gånger med att trycka ner hela huvudet i mitt vattenglas för att komma åt mitt sista vattnet - eftersom den egna skålen inte dög. Appropå nagellack alltså;)

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-08-22 21:13:50

Jag blev nästan lite glad att det inte var mig det var helt fel på, med torktiden på lacket;) men det är verkligen en ursnygg färg...

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-08-22 23:27:51

Vilket härligt namn på lacket! Jag har nominerat dig på min blogg lilla honugsbiet.

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-08-22 23:35:54

Angående vår tidigare korrespondens om Nagellacket Viva la Diva: Jag läste faktiskt att du rekommenderade tre lager för att få det jämnt, men på bilderna såg det så himla jämnt och fint ut, och du skrev du bara hade ett lager... Jag ska verkligen prova ditt tips med FF under nästa gång... Låter spännande.

På tal om djurens konstiga mat-och dryckesvanor: Min kanin åt pommes, kanelbullar och pepparkakor. det var det bästa hon visste. Samt coca cola. på slutet av sina dryga nio år blev hon nog en smula dement, hon började nämligen rata maskrosblad, men försökte stjäla mina korvmackor!!!!

Tack för din aldrig sinande kreativitet vad gäller make up!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-23 09:37:11

Derwent! Ska testa efter din modell nästa gång. ODA behöver ju dessvärre flera lager för att bli täckande, men man kanske kan varva snbbtorkande överlack och lack? Hyde in the Dark borde jag dock få ordning på enligt din metod!



Ina! Det låter som min katt. Hon dricker minsann inte vatten ur en skål. Glas ska det vara! Choklad och kakor vill hon också ha, men tack och lov har vi nästan aldrig det för det kan ju aldrig vara bra för henne. men finns det så försöker hon sno lite. Man får passa henne...



ItM! Nä, ibland är det fel på lacken! ;D



Badbomben! Åh, sötnos! Vad rar du är!



C-! Ja, jag hade bara ett lager, ganska flödigt lagt. Två lager Nail Tek II under. Kan vara det som är skillnaden? Men helt jämnt var de inte. Det ser nog bara bra ut på bilden! ;D

Djur ä lustiga. Vår grå katt, som tyvärr inte finns bland oss längre, hon åt påläggskorv. Det var det bästa hon visste. Min pappa blev tokg för han fick aldrig äta frukost i fred. Hon bara kastade sig upp oc skulle sno hans mackor. Eller korven då, i alla fall. Sen en dag så bara tröttnade hon och slutade med korv. Jättekonstigt.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-23 14:04:57

Jag gillar namnet, men jag vet inte vad jag tycker om lacket i sig. Inget som jag känner för att köpa direkt:/

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-08-24 09:16:38

Verkligen udda färg, liknar lite grann det gulgröna Rimmel-lack jag köpte på ÖB för något år sen och som jag inte alls kunde bestämma mig för om det är fult eller snyggt =) En speciell färg helt klart!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-08-24 13:33:23

Nail Tek II - vad är det?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-24 14:39:38

Sanna! hahaha! Nej, färgen är väldigt udda! ;D



Veronica! Ja, så är det. Jag gillar det när det duochroma kommer fram, men annars... Nje. Men jag är glad att ha det!



Creme-idiot! Det är ungefär samma sak som OPI Natural Nail Strengthener men ett annat märke. Jag tänkte testa om det funkar lika bra, men föredrar nog min NNS i alla fall.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-08 19:39:38

Jag har noll minne av detta lack... Blir ständigt lika förvånad när jag hittar inlägg som jag inte har kommenterat, jag trodde ju att jag var duktig på att kommentera?!



jag tycker i alla fall att det var ett fint lack. Mne håller med om att Creative har hemska torktider. Jag äger bara ett, men det var något av det värsta jag har varit med om... Hehe, kul kisse förresetn:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela