Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Indigo Illusion

Publicerad 2008-08-08 15:33:42 i Naglar - duokromatiska,


Nubar har skapat en hel uppsjö av unika nagelack, många av dem är duchroma eller polychroma, alltså skiftar i flera olika färger. Det här är ett av de lacken. Indigo Illusion.


Återigen ett inlägg med tusen bilder, men det är inte lätt att återge de färgskiftningar som det här lacket besitter. Det finns gråblå toner, lite lila, mycket persika och guld och en hel del grönt. Det blå är dock ganska försumbart. Indigo är inte det jag tänker på, snarare mossa.

På bilderna är det två lager av lacket. Det är nästan helt opakt då, men inte helt. Jag accepterar det dock utan ett tredje lager. Lättmålat och snabbtorkande är andra kvaliteter. Färgen är speciell, kanske lite väl gyttjig för min smak. Jag tror den hade tjänat på att välja bort det blå och istället satsa mer på det gröna. Den är i alla fall väldigt lik Okey Dokey Artichokey från CND, och det är också ett lack med lite gyttjig ton. Sen åkar jag gilla dem ändå just för att de är lite fulsnygga på något vis. Färgerna är lite mystiska och det grumliga gör dem ju även spännande. Som en göl i ett fantasylandskap där vad som helst plötsligt kan dyka upp och bryta ytan.

Indigo Illusion kan man få tag på från Nailshop i Sverige eller Nail de Royal i USA.

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-08 16:16:25

Förvånande nog så var inte det här lacket något som lockade mig ändå. Jag hade hoppats på mer blått, och mer djup! Färgen i sig är inte ful, men jag tycker att den är alldeles för mesig och fisig för att jag skulle kunna vilja ha den på mina naglar.

Nu sparade jag åtminstone 99kr + frakt. ;)

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-08-08 16:27:40

Ett helt obeskrivbart lack, färg? ingen aning...alla möjliga ;) men coolt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-08 16:42:50

Chaosophia! Jag vet vad du menar. Antingen mer blått och mörkare eller mindre blått och mer grönt. Som det är nu är det lite för gyttjuigt för att kännas som en riktig fullpoängare.



ItM! Obeskrivbart är en bra beskrivning!

Postat av: Stephanie
Publicerad 2008-08-08 17:09:12

I LOVE these Nubar duochromes, I need to get my hands on them.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-08 17:50:44

Stephanie! Yes, I love them too! I got three new ones recently, this one, Purple Beach and Golden Feathers. Still, Peacock Feathers remains the ultimate favourite!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-08-08 18:18:29

Ett av de snyggaste på länge

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-08 22:42:10

Åh, jag vill också ha nubarlack! De är ju så fina och du och Sminkjante frestar mig verkligen:( Men jag kan verkligen inte köpa fler lack nu på att tag, betsällde ju 12 igår... hur kom det sig förresten att du valde nailshop framför nail de royale? Måste väl ha blivit dyrare, har du gått och blivit patriotisk?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela