Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Persian Carpet

Publicerad 2008-08-23 11:48:04 i Naglar i lila,

Okej, tre sinsemellan väldigt olika notd får hålla er från Sminkan-abstinens den här lördagen. Nu sticker jag och kommer tillbaka på söndag eftermiddag. Vi får se om jag lyckas fota något smink i helgen. det vet jag inte än, men håll ut! Snart är det måndag igen! ;D

Misa Persian Carpet är en sådan där färg jag suktat efter när jag sett fantastiska notd med den på andras bloggar, kanske främst MakeUpMyLack. Färgen är en rosalila med guldskimmer och rödlila dagrar. Mycket vackert men kanske aningens blekt på mina egna naglar.


Alla bilderna är tagna i dagsljus i fönstret men i lite olika vinklar. Ni ser att färgen antingen ser varmt rödlila ut eller gammalrosa med lila skiftning. När jag tittar på naglarna tycker jag att de oftast ser ut som på översta bilden, alltså rödlila med mycket guldglans. Ingen av bilderna gör lacket full rättvisa. För att få en mer fullständig bild kan man, föutom Sannas notd som jag länkat till ovan, även titta på One Inch Nails och hennes fantastiska naglar!

Det är tre lager lack på min notd. Tunna lager. Det är vansinnigt lättmålat. En dröm faktiskt! Lacket glider på nageln utan problem, bubblor eller ränder. Lacket är av en konsistens som får naglarna att kännas glaserade. En känsla man brukar få med gamla China Glaze-lack. Jag älskar det! På alla sätt är det här ett fantastiskt lack utom ett och det är just färgdjupet. Det är lite för mycket av en mellanfärg. Det ger inte så mycket kontrast mot min hud som jag skulle önska. Men vill man ha lite diskretare vardagsnaglar är det underbart. Det är ingen som kan störa sig på färgen och den borde passa i de flesta sammanhang och alla årstider. Den har lite samma egenskaper som OPI Catherine the Grape.

Och lite bilder från lördagen kommer här:

Dessa bilder är tagna utomhus i kvällssol.

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-08-23 13:36:49

Den var ursnygg! Har haft den på min önskelista ett bra tag men det har aldrig blivit av att jag beställt den. Men nästa gång måste jag nog göra det i alla fall :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-23 14:08:09

Jag tycker att detta lack är så härligt på något sätt. Jag kan inte sätta fingret på vad det är, jag får liksom lite viktorianska vibbar, med vit spets och pastellfärgade rosor.

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-23 15:08:17

Ljuvligt!!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-23 18:27:17

Måste dessutom fråga en sak.

Du har ju beställt från transdesign eller hur!?

Hur lyckades du få en acceptabel fraktkostnad?

Jag testade att lägga 4 lack i shoppingkorgen bara för att se vad frakten skulle landa på och *gulp* över 30 dollar som billigast- vilket är helt vansinningt.

Jag har för mig att du fick samma ca 19 dollar i frakt som på cherryculture. Jag undrar om H2T kommer få in de nya Misa neons som kom liksom från ingenstans.

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-08-23 20:07:50

Underbart! :)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-23 21:07:38

Tjusigt! Jag vet inte om jag skulle tycka om färgen på mig men på dig är det fullkomligt underbart. Det har en rosa ton som går ihop lite med din hy!

Postat av: Therése
Publicerad 2008-08-23 21:28:24

Supersnygga naglar! Du har även blivigt nominerad i min blogg! Du kanske vet vad det handlar om? :)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-08-24 09:14:01

Ett riktigt läckert lack måste jag säga!

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-08-24 09:45:44

Den var snygg!

Postat av: Karin
Publicerad 2008-08-24 12:42:05

Jag nominerade dig till i love your blogg, du kom etta. Tack för en bra blogg!! kram!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-24 14:34:03

Emelie! Den skulle nog vara väldigt fin på dig!



Sanna! Det är härligt! Men jag är inte helt övertygad om att det är "jag".

TransDesign har jag lagt ner helt nu. Jag har mailat dem och allt, och de kan inte sänka fraktkostnaden. Det gick ju då när jag beställde första gången, men inte nu längre. Vet inte varför de är så besvärliga vad gäller det. De missar ju en massa kunder. Och han höll ändå med om att det var oriligt att köpa några lack fö 1-2 dollar styck och betala en frakt på 38 dollar... Sjukt.



Linda! Johanna! Ja, det är väldigt sött och fint!



RQ! Ändå är nte jag helt övertygad om att färgen är bra på mig. Jag tycke den är lite, lite blek...



Therése! Jag har ngen aning om vad det är för nominering, men är den av dig är det säkert något bra!



Veronica! Mycket mjukt och feminint i alla fall!



Monica! Man kan inte kalla den komunalgrå i alla fall! :D



Karin! Tack själv! Och din blogg är ju också fantastisk!







Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-24 15:01:20

Men vad trist:/

Jag håller med! De verkar inte inse hur mycket kunder de går miste om! Jag vill ju ha det nya turkos/gröna från MISA neon kollektionen som liksom dök upp från ingenstans. Jag hoppas verkligen att H2T kommer att få in dem även dem. Har iaf mailat dem och frågat! *hoppas, hoppas*

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-24 15:12:12

Sanna! Jag vet vilket du menar! jag vill också ha det! Om inte h2t får in så finns ju alltid ebay. Eller så får man köpa en biljett till USA. ;D

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-08-24 21:13:23

Riktigt snyggt på dig! Hade ett liknande från CG men bytte bort det för det passade inte mig alls:(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-24 22:52:24

C-N! Det är en lite knepig färg. Jag gillar det ena stunden och tycker det är för tamt i nästa...

Postat av: Lina
Publicerad 2008-08-25 19:02:30

um vad kostar Opi nagelack i affär?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-27 19:01:39

Verkligen snyggt! Misas lack tilltalar mig nmer och mer faktikst... att titta på dvs, för jag äger ännu inte ett enda, men det är nog bara en tidsfråga...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-27 20:22:30

Lina! Jag vet inte, jag har inte köpt OPI i affär. 150 kronor, cirka, tror jag.



Emma! Mmmmmm...Misa!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-27 22:25:50

Lina: De brukar kosta 140 kronor i affär...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela