Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Midnight in Moscow

Publicerad 2008-08-02 21:49:31 i Naglar i brunt,greige,beige,


OPI Midnight in Moscow i full sol. Espressobrunt lack, nästan svart, med vinröda glitterkorn. en får faktiskt glittret att komma fram, vilket är bra. På vintern blir lacket väl murrigt och mörkt och dess inre glöd lite dold för betraktaren. På sommaren får detta höstlack liv. Skumt, egentligen ska man nog ha den här typen av färger på sommaren i alla fall, just för att få se skimret.


Strunta i den kladdiga appliceringen, jag slarvade väldigt men jag hade bråttom. Ville också hinna visa lacket och skull till Stockholm för flyttbestyr, så jag visste att det knappast skulle hålla speciellt länge. Det gjorde det inte heller.
I skugga ser lacket ut så här:

Färgen blir spegelblank, i alla fall med överlack på som här! Ni kan ana mitt hus och himlen i det! Två lager täcker pefekt. Färgen är snygg, men jag tror nästan att Royal Rajah Ruby är snäppet vassare. Eller? Hm... Måste undersökas vid tillfäle. Just nu ligger nagellacken nedpackade och väntar på att få en ny plats i min nyrenoverade lägenhet.

Midnight in Moscow ingick i OPI Russian Collection och jag har visat det förut!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-02 21:59:17

Åh, så himla härligt med mörka vampiga naglar! Jag vill också ha mörka vampiga naglar!!! Tyvärr så kan jag inte ha några såna nu, då jag äldrevårdar i sommar... Ska jag fuska med nagellack får jag göra dte diskret... Men när jag har slutat sommarjobba, då kör jag stenhårt:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-02 22:06:47

Emma! Jag vet hur det är! Jobbade som vårdbiträde i många år medan jag pluggade. Och det var på lösnageltiden till och med... ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-02 23:25:53

Oj oj, då var det hårda tider... jag är verkligen så himla sugen på att måla naglarna mörka nu... men jag får vänta några veckor... Får väl måla tånaglarna mörka i brist på bättre ...

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-08-03 00:16:00

Det är verkligen jättesnyggt, köpte det till mammsen i USA ;)

Postat av: Ida
Publicerad 2008-08-03 04:23:55

åhh, vad fint med mörka naglar. Har seriösa cravings för mörka lack just nu

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-03 08:48:35

Emma! Jag har alltid en förkärlek till det mörka. Ja, och blått och grönt då... Det är svårt att avstå. Men tånaglarna får väl bli substitut för fingernaglarna för dig. Bra med sommarjobb ändå. Du får tänka på alla sköna slantar som rullar in för nya nagellacksinköp!



ItM! Ja, det är fint! Mamma gillar det hoppas jag?



Ida! Visst är det fint! Och snart är det höst!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-03 10:14:57

Ja, det får jag göra:) Det är superbra med sommarjobb, men trist att inte få måla naglarna... Men men, snart börjar skolan och då kan jag måla naglarna igen:)Och då är det mörka lack som gäller, iaf i början...

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-08-03 10:20:44

En stor kram och ett jättetack för dina bra shoppingtips på nätet:) Du är bäst!!

Postat av: tess
Publicerad 2008-08-03 13:42:20

det är bara såå snyggt! jag har denna o även om jag inte har långa naglar så blir d superbra...älskar din blogg e så kul med mkt uppdateringar och kort! ha en bra dag!

Postat av: Elin
Publicerad 2008-08-03 14:01:48

Så snygg färg.. :)

Älskar nagellack i olika färger.

Är så glad själv, för att jag inte har bitit på mina naglar, sen början på Juli. Dock har dom inte vuxit så mycket,nå mm men det ser geanst bättre ut än totalt nerbitna..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-03 16:42:47

Emma! Precis! Något att längta efter!



Monica! Varsågod! alltid kul om man kan vara till hjälp!



Tess! Vad kul att höra! Tack! Och MiM är ett fantastiskt lack!



Elin! Bra jobbat! Det är svårt att sluta bita på naglarna men om du hållit dig en månad är du på god väg! att måla naglarna kanske kan hjälpa lite? IsaDora har ett jättesnyggt som påminner lite om det här, Mulberry Wine, om du vill ha något i samma stil men inte vill beställa från internet. Ja, man kan ju köpa OPI i affären också, men alldeles för dyrt...

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-03 17:02:08

Jag tycker att det är ett fint lack men RRR är något vassare. Däremot är namnet "midnight in moscow" så mysigt på något sätt

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-03 21:34:14

Sanna! Ja, RRR är ännu vackrare. Men jag håller med om namnet MiM vinner där!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela