Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Max Factor LE Silk Gloss Be Rebellious

Publicerad 2008-08-22 18:08:19 i Läppar,


Svagt lilarosa med små glitterkorn är Max Facors LE-gloss Be Rebellious. Den ger mycket mindre färg än man har anledning att tro när man tittar på tuben. Glittret är nte heller speciellt framträdande. Jag var tvungen att fota mina läppar ur grodperspektiv för att få fram lite av glittret i alla fall. Ni kan ana det på överläppen, eller hur?

Glosset doftar vanilj och smakar kaksmet! Jag gillar det! Mmm! Det känns lätt och mjukt på läpparna, mer som ett balsam än ett gloss. Ingen klistrighet, ingen seg känsla, bara mjukt och lent. Jag gillar inte klistriga gloss så för mig är det ytterligare ett plus på kontot. Ja, jag kommer nog använda slut på det här, trots den mesiga färgen. På bilderna ser ni den i lite olika ljus, men som sagt, rebelliskt ser det aldrig ut. Snarare lite romantiskt och väldigt feminint.

Kaksmetssmaken och den icke-klistriga känslan ger alltså plus, hållbarheten är okej, inget man blir förvånad över i någon riktning. Det syns inte heller när det försvunnit, alltså det lämnar inga glitter kvar på torra läppar eller ränder i konturlinjerna. Det sköter sig alltså bra! tuben är helt okej för att klegga på med, en plasttip med ett hål som man trycker ut produkten ur och så kan man smeta med själva tippen. Inte helt okladdigt, men jag kan leva med det. Men man ska nog torka av tippen regelbundet så inte hela korken blir full med äckligt kladd. Det finns inget äckligare än ett kletigt gloss som klibbar redan mot fingrarna när man skruvar av korken. Usch!
Tuben kostade 90 kronor på Åhléns. Ett ganska högt pris för en sådan här produkt, tycker jag, men den kanske finns med i någon kampanj framöver och då kan ni kaksmetsälskare kanske slå till? Dessvärre försvinner smaken på en eller ett par minuter och sen både smakar det cerat och känns som cerat på.

Kommentarer

Postat av: Ann
Publicerad 2008-08-22 18:26:31

Det tråkiga med gloss är att så mycket av färgen försvinner när man försöker ta kort på den, men det ser ut att vara en riktigt mustig färg.

Postat av: derwent
Publicerad 2008-08-22 19:02:43

Postat av: derwent
Publicerad 2008-08-22 19:07:27

Det där glosset ser ut att vara något för mej, riktigt fint.Jag fick hjälp av några katter att skriva så det råkade bli en tom post.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-22 19:15:35

Ann! Nix nej, det ser ut precis som på bilderna. Jag skulle inte publicerat annars. Det är en ljusrosa med lila underton.



Derwent! Haha! Jag vet hur det är. Min ena älskar att vara med och trycka på tangenterna. ;D fast nu är hon sur ör hon vill ha fler sorters mat än de tre jag bjuder på. Bortskämd... :D

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-22 23:01:30

Kaksmet och vanilj låter ju mumma, kan nästan köpa ett gloss enbart för det :P hihi

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-23 09:38:08

Linda! Japp! Det är det som är bäst med det här glosset!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela