Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Jelly Pong Pong Hump Balm Suckle

Publicerad 2008-08-08 19:45:17 i Läppar,

image5120image5121
Jelly Pong Pong stiftet Suckle är verkligen den perfekta "mina läppar-bara bättre"-färgen på mig.
Det är tack vare sötaste Bjooti som jag fått chansen att prova den här lilla raringen. När jag först tittade på den tyckte jag att den hette "Sucker" och undrade lite i mitt stilla sinne vem som kommit på ett så dumt namn. Sen flinade jag lite och tyckte dt var roligt. Sen såg jag vad det faktiskt stod. Färgen heter Suckle, inget annat. Och färgen ser brunröd ut när man tittar på stiftet, men den är rosa på mig.
image5122
Så här står det om den på Accessoras hemsida, där den även går att beställa:

Sexiga färger ger dig den där läckra nykyssta färgen på läpparna. Doft av afrodisiatisk choklad och uppmjukande med jojoba, avocado, aloe vera, kamomill, vitamin a+e.

BONUS: Innehåller SPF 15 så att du lugnt kan slappna av i en solig park i vår - Jelly Pong Pong tänker på allt!
image5123
Japp, mina läppar ser nykyssta ut!
Konsistensen är lite trög att måla på men sitter å andra sidan bra och känns vårdnade utan att vara halkig. Lite spf skadar inte heller. Jag måste säga att jag är positivt överraskad av det här glosset. Inte illa alls! Här fick Sminkan en ny favorit!

Kommentarer

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-08-08 20:09:30

Det ser otroligt fint ut!

Postat av: Bjooti
Publicerad 2008-08-08 20:16:41

Ja visst är hump balmsen fina. Tillhör mina favorit också kan jag lova.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-08 22:22:25

Fåfängan! Ja, det är otroligt fint!



Bjooti! Tusen tack för den här lilla juvelen! Det är ett underbart gloss!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-08 22:27:06

Ser riktigt fint ut! Kul med nya läppgrejer! idag har jag testat mitt nya slimshine, swelter, som jag köpte i gtbg. jag gillar! Ja och så har jag testat en grå skugga från MAC också, Knight Divine... Har typ inte använt grått på hundra år, men körde den med en annan grå skugga, eyeliner och mitt röda slimshine, och det kändes riktigt bra faktiskt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-08 22:33:22

Emma! Grå skuggor och rött läppstift är ju en klassiker!

Jag fick en massa nytt idag, från e.l.f. Hade tänkt visa imorgon, men tror inte det blir någon eotd då jag blivit snorförkyld idag. Är det inte det ena så är det det andra...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-08 22:35:00

Åh fy! inget kul med sommarförkylning... synd att det inte kan bli nån FOTD, men bilder på sminket mottages tacksamt:)



Ja visst är dte! jag tänkte att jags skulle köpa lite grått så att jag "kan" ha lite mer färg på läpparna ibland...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-08 22:44:28

Emma! Det är såååå trist att bli förkyld och på sista semesterdagen dessutom... Men förhoppningsvis går det över fort.

Jag är inte så sugen att kasta mig över sminket än. Känns för tidigt på något vis. Men jag kommer väl igång. ;D



Grått är den perfekta basfärgen för smink! Älskar grått! Min grå Tigi-skugga är min stora kärlek. Perfekt färg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-08 22:47:59

ja du, din stackare! så allvaret börjar på måndag? Känns det bra då?



ja, grått är en riktigt bra basfärg. dammade av en gammal elisabeth arden skugga också, en lite ljusgrå, med lite rosa ton i, det blev riktigt fint ihop faktsikt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-08 22:50:42

Elizabeth Ardens ögonskuggor minns jag! Mina två första sminkköp var en lila/mörklila och en guld/brun ögonskuggeduo från Elizabeth Arden! Underbara! Då var jag knappt tio år och åkte finlandsbåt för att hälsa på släkten.



Ja, det känns okej att börja jobba, men jag kan nog tänka mig en vecka ledigt till om någon skulle erbjuda mig lite estra semester. ;D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-08 22:51:07

E-x-tra naturligtvis.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-08 22:54:10

haha, jag fattde att det skulle vara extra:) Tror nog inte att mina inlägg skulle hålla för någon närmare granskning heller precis... men det är klart, du ska ju snart börja jobba, så du borde väl öva:)



Jag har två EA paletter, med fem skuggor plus ett rouge vardera och de är inte alls så toliga faktiskt:) Det är kul när man tänker att mna behöver köpa nåt men sen upptäcker att man redan har det! fast det är kul att köpa också:D

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-08-08 23:06:13

Smickrande gunk! passar säkert många och i synnerhet till vardags:) Nätt är det!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-08 23:43:23

Emma! Det är sant, återupptäckandet har en särskild glädje!



Badis! Jag trivs i det!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-09 10:15:18

Hahaha... Sucker!! Det var supertjusigt. JPP lockar inte mig så mycket ändå... But why-y?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-09 10:38:29

RQ! Jag har inte heller varit lockad så hade jag inte fått det av Bjooti hade jag aldrig upptäckt dem!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela