Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dimmig

Publicerad 2008-08-20 05:47:28 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,


God morgon på er! Idag är det onsdag och dags för allvaret. Planeringen inför dagen är väl inte så där knivskarp från min sida, men jag hoppas få fart på hjärnan före klockan åtta... Just nu känner jag mig faktiskt lite dimmig av trötthet. Åh, vad jag skulle vilja sova ett par timmar till. Hela sommaren har jag vaknat vid samma tid som jag normalt sett är på jobbet. Lite skillnad jämfört med nu. Trötta dagar är inte så kreativa. En enkel makeup alltså.

Dignity från Face som grund för hela makeupen. Jag måste köpa en ny snart, för min sjunger på sista versen. Ovanpå den lade jag pigmentet Silver Fog från MAC från frans till bryn. En eyeliner längs övre fransraden målad med Black Cherry som jag köpt från MAD Minerals. Produkten heter Indelible Gel Eyeliner och finns även på andra ställen. Längs nedre fransarna och på vattenlinjen har jag lite svart kajal från MUS. Mascara. Klar.

Läpparna målades rosa med IsaDoratiftet Pink Rose.

Kommentarer

Postat av: Therese
Publicerad 2008-08-20 06:45:45

Godmorgon.. Härligt o se att någon annan är uppe före tuppen!

Riktigt snygg o stilfull makeup! Gillar hur du format eyelinern runt ögat!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-08-20 07:01:52

Jag tycker du är jättefin i enkla & stilrena maker, du har så fin form på ögonen. ;)

Postat av: Therése
Publicerad 2008-08-20 07:08:39

Supersnyggt!! Och din ögonfärg verkligen lyftes fram av den där färgen!! :D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-20 07:25:22

Jag förstår precis vad du menar. Dimmigt ute och dimmigt i sinnet. Jag har varit på arbetet sedan 6 och är så trött, inget smink idag.



Gillar det här enkla, fint!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-08-20 08:59:59

Jag gillar din enkla make up...otroligt fint!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-20 10:37:56

Så vackert! Du har så vackra ansiktsdrag! och jag älskar både ögonskimret och det vackra plutet.

Postat av: BeautyRoxx
Publicerad 2008-08-20 10:43:59

Jättefint. Jag älskar ljus skugga kombinerad med svart eyeliner.

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-20 12:22:24

Enkelt och så vackert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-20 14:02:02

Du är fin! Och fantastiskt ambitiös med tanke på vad klockan är. Det är vackert med ljust och skimrande också...

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-20 15:40:27

Att så enkelt kan vara så fint!

Man ska aldrig underskatta det lilla. Även om man ibland gör det ändå, så är det viktigt att inte glömma det.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-20 17:41:10

Terese! Japp! Tidigare än tidigt stiger jag upp. Usch, jag som inte är en morgonmänniska...



ItM! ja, ibland känns det lite vilsamt med en enkel mejk...



Therése! Ja, de blir mörkgrå. Det gillar jag.



Sminkjante! Det är rätt frestande att strunta i sminket när man är så här trött. Känner inte för någon färg alls...



Fåfängan! Vad bra! Jag tycker den är skön som omväxling.



RQ! Tack! Vad gullig du är!!



Beauty Roxx! Ja, de är en klassiker!



Linda! Det är ju det. Faktiskt!



Emma! Japp! Det tycker jag med! örstå at jag ens orkar öppna ögonen så dags! Men jag var tvungen at tåka extra tidigt till jobbet också eftersom jag inte hunnit förbereda dagen riktigt sedan tidigare. Du vet, sjuk och så. Sen jag böjade jobba igen har det bara varit föreläsningar och ingen planeringstid...



Sanna! Jag håller med. Det är vackert med det enkla. Sen är det roligt som kontrast att ha det överdådiga!






Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela