Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Crystal The Rebel

Publicerad 2008-08-11 13:06:40 i Naglar i svart, grått, silver,

Okej, vi kör vidare med notd med Crystal lacken. Nu finns möjligheten att byta till sig ett lack av Derwent på PRET-ys bytesforum! Skynda att fynda för det här är verkligen läckra lack! Snart kommer det swatcher på Rodeo Diva. jag har fått en avi från H2T så det borde vara de lacken men det är uthämtning först klockan 14. Så frustrerande! Jag är nämligen hemskickad från jobbet. Kollegorna tyckte jag var alltför snuvig och smittsam för att få vara med och leka idag. Men, efter 14 kommer det förhoppningsvis bilder på Rodeo Diva. Håll ut!
Nu till Crystal och ett fantastiskt silverlack!

Hur rebellisk hon är låter jag vara osagt, men det här är ett vackert silvermetalliclack som bara behöver ett enda lager för att täcka. Jag fick lite penseldragsmärken, lite bubblor, men det kan ha berott på att jag satt i drag när jag målade. Annars känns konsistensen förvånandesvärt fin på lacket. Det är inte för tjockt, inte för tunt, det flyter ut bra på nageln. Kanske torkar det aningens för snabbt, men det är väl ett lyxproblem om något?


Det här är ett silverlack som inte har en alldeles kall ton. Aningens av gult kan skönjas. Det är dessutom en väldigt ljus färg. Mithrilsk, skulle jag kalla den. ;D

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-08-11 13:23:52

YAY! Jag längtar verkligen efter swatches, kan inte få nog av dem än. Är så häär nära på att klicka iväg en beställning hos H2T, men det får nog bli vid löning. Tänka sig, jag har inte beställt några nagellack sen i början av maj :O

Postat av: Jean
Publicerad 2008-08-11 13:41:46

Himmel SÅ snygg färg!

Den där skulle jag allt vilja ha. Finns den i vanlig butik Sminkan?



Ha det gott!

Jean

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-11 13:44:50

Åååh, jag har också fått från H2T idag! Yum! Och du, det där var supersnyggt! Mithrilsk är ett klockrent namn. Är det inte någon Fyrinnae-skugga som heter så? Mithril...

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-08-11 14:47:07

Så bra att de skickade hem dig så att du uppdatera bloggen, hihi! Men såklart skickar jag en krya-på-dig-hälsning här! :-)

Postat av: derwent
Publicerad 2008-08-11 15:21:36

Jag väntar också på Rodeo Diva från H2H men fick inget idag, får hoppas det kommer imorgon och du det är ett nöje att titta på dina notds :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-11 15:32:43

Emelie! Abstinensen måste vara svår nu! ;D

Att motstå Rodeo Diva är en bedrift. Underbara lack!



Jean! Nej, inte vad jag vet. Kolla med Derwent om hon har kvar av den här färgen. Den är grym!



RQ! Vilka har du beställt? Åh, så spännande! Ska kolla om du lagt ut bilder!

Och ja, Mithril är en skugga från Fyrinnae. Den jag tappade i golvet...



Ninni! Ja, så kan man ju se det. ;D

Nej, jag är rätt sliten och slut, men att sitta vid datorn och blogga är ju inte direkt ansträngande. Det vr värre på jobbet. Att tänka och kunna motivera olika saker... nope, gick inte. Och så smittosaspekten då.



Derwent! Hoppas verkligen du får dina imorgon! Det är så vackra lack! Kan inte bestämma mig för vilket som är mest lockande just nu, vill ha alla på olika fingrar!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-11 16:23:11

Det ser helt underbart ut. Och lyxproblem som att det torkar för fort får man allt ta och leva med. :P



Jag vågar inte ens kolla på Rodeo Drive-inlägget.. Jag har minsann inte fått varken avi eller paket i brevlådan. :((((

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-11 17:27:35

Chaosophia! Nackdelen när de torkar för fort är att man knappt hinner få det att flyta ut jämnt över nageln innan de stelnar. Men jag gillar det här! Det är fantatiskt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-11 17:48:15

Så du blev hemskickad från skolan första skoldagen;) Stackare, jobbigt när du hade lyckats pallra dig upp. Men nu fick du ju tid över till att lacka istället. och testa färgerna på rodeo divalacken, dte är vi väldigt tacksamma för ...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-11 17:55:04

E! Det lutar åt en dag till i hemmets hägn. jag är ruggigt tjock i halsen och har svårt att svälja. Fördelen är att jag inte känner att det luktar lack och remover, och det lär det göra efter mitt maraton med ChG RD!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-11 18:15:50

Ja dte måste det verkligen göra... Fattar inte att du orkade lacka om och ta bort så många gånger... Vad menar du förresten med att färgen är mithrilsk?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela