Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Crystal Int. Young Fever

Publicerad 2008-08-19 19:26:21 i Naglar i grönt,

Nu är det väl dags för lite gröna naglar igen, eller vad säger ni? Sommaren är inte slut riktigt än så den här härliga färgen passar väl utmärkt! Ännu en av de 20 som jag inte riktigt hann med före höstkollektionen damp ner i brevlådan, men det är ju utmärkt nu då jag faktiskt inte har någon notd för idag att bjuda på. Det är för mörkt att fota den, nämligen...

Det här är ett underbart gräsgröns krämlack med lite Jelly-känsla. Det krävs tre lager för att få det täckande och det kan vara lönt att ha en ridgefiller som underlack då lacket kan bli aningens ojämnt. Inte så att det syns tydligt och det jämnar ut sig för varje lager, men är man petig så kan det som sagt vara lönt.



Lacket torkar matt men med överlack får man en underbar glossig, lite glasaktig känsla. Man får en uppfattning om att man kan se igenom lacket men utan att det egentligen är transparent. 


Jag är verkligen förtjust i färgen som dessutom är unik i min samling av grönt. Närmast kommer ärtgröna NY Summer Amaranth, men den är betydligt kallare i tonen och dessutom mörkare.  Young Fever är verkligen läckert och en färg jag skulle vilja se mer av bland nagellacken. Den ber inte om ursäkt för att den är grön, om vi säger så! Ett attraktivt lack med attityd!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-19 20:06:34

Oj! Det här var verkligen utstickande. Läckert! Verkligen tjusig gräsgrön färg...



Har förresten mailat dig nu, men än så länge bara lite frågor:)

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-08-19 20:16:30

St. Patrick's Day-grönt! Närmare en "korrekt" grön färg kan man ju inte komma.



Vette tusan om det skulle passa på mig eller ej dock.. Men om jag ska fira St. Patrick's Day någon gång, kanske man ska ta en omfunderare :D

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-08-19 20:42:22

Vad snygg bloggen var! Såg det nu! Himla fint!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-08-19 20:55:19

Det blir nästan som leksaksfingrar. Jättehäftigt! Får du inte beröm av dina elever? Nu har jag precis lackat om från Jacques till OPI DS Amethyst, älskar det holografiska! :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-19 21:20:02

Emma! jag såg det nu!



Kajsa! Det är mycket mer smickrande än man kanske kan tro!



Santa C! Visst är den fin!! Rouaa som står för designen!



Ninni! Åh, Amethyst är underbar! Jag kör på Eiffel for this Color, fortfarande... Ska ha den en dag til i alla fall. Rekord! ;D

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-19 21:25:27

Wow så snygg bloggen är då!!

Och lacket är enastående vackert, ljuvlig färg!!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-08-19 21:25:53

Snyggt nagellack och snygg design på bloggen! Läckert! :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-19 22:09:26

Vilken härlig grön! Ser ut att passa dig perfekt!

Postat av: Lina-Elvira
Publicerad 2008-08-19 22:59:18

Wow!! Häftigt! Vart fick du tag i det nagellacket?? Jag har en gräsgrön från Nails Inc, Grosvenor Gardens. Har du provat den? Men wow, den här är jättetrevlig :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-20 05:51:00

Linda! Visst är det läckert, både bloggdesign och nagellack!



Ika! Ja! Tänk att båda är resultatet av människors godhet! Rouaa gjorde designen och Derwen gav mig nagellacket!



Sanna! Helt perfekt!



Lina-Elvira! Jag fick det av en kvinna på Pret-ty som heter Derwent. Hon har en bytestråd på www.pret-ty.se där man kan få byta till sig lack från Crystal. De finns inte att köpa i Sverige eller via nätet. Tyvärr.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-20 07:27:33

Underbar färg. Det här gillar jag jättemycket. OMG!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-20 08:51:30

Vansinnigt coolt! Det är ju det här jag har!

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-08-20 09:17:23

Snyggt!

Postat av: Mathilda
Publicerad 2008-08-20 13:28:58

Inget jag själv skulle bära men häftig utstickande färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-20 17:42:54

Sminkjante! Japp! Jag med!



RQ! JA, och det är en vinnare!



Johanna! Visst är det!



Mathilda! Nej, man kan ju inte alltid vilja ha allt på sig själv även om man kan uppskatta det på andra!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela