Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Crystal Colors Five Aces

Publicerad 2008-08-09 19:59:21 i Naglar i brunt,greige,beige,


En härlig bronsig nyans med kall bas! Läcker och lättmålad! Konsistensen är något tjock och man kan ana penseldragen som i så många andra metalliclack, men konsistensen är lätthanterlig oavsett och det räcker med ett lager för att få god täckning vilket också ger kort torktid.

Jag gillar den lite mullvadsbruna tonen i lacket. Den känns sober och elegant. En trevlig mellanfärg när man inte vill vara vare sig vampy eller färgglad. Det här är en färg som passar mig väl. Både ton och intryck trivs jag med. Men det är inget lack för den varma hudtonen. Då tror jag den blir havregrynsgrötgrå istället. Sedan är det här ett mood-lack så det ska ändra färg med kroppstemperatur. Jag ser ingen skillnad ens efter en het dusch så som vanligt blir det ingen direkt förändring på mig. Det gör inget för lacket är toksnyggt som det är!

Missa inte det åskmolnsblå Crystallacket jag visade tidigare idag. Ni vet ju att jag ligger efter något vansinnigt med mina notd...

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-08-09 21:55:55

Hmmm, väldigt speciellt och jag tror jag gillar det! Var fick man tag i detta märket?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-09 22:38:54

Ninni! Jag vet inte var man kan få tag på dem. Jag fick mina av Derwent. Helt underbar present! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-09 22:45:18

snygg snygg! fast jag gillar recycle mer! haha, jag fattar inte hur du kan ligga efter med NOTD, de forsar ju fram här som ur en kulspruta:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-09 22:48:18

Emma! Jag hade ca 30 opublicerade innan sommarlovet. Nu har jag kanske 20 till. Det är helt galet. Men jag vill ju ine översvämma bloggen med tio inlägg per dag. Fast jag gör visst nästan det...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-09 22:57:55

Mhmm.. Jag gillar det! Får mig att tänka på ett lack från Essie som jag har, fast det är mer silvrigt än grått. Det ska jag gräva fram snart!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-09 23:09:42

Chaosophia! Åh, vilket är det? Vill se! Jag är kär i den här färgen så jag måste naturligtis "bredda mig" om det finns liknande. Hm, vi har visst motsatta filosofier du och jag! ;D

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-08-10 09:27:48

WOW! Liknande färg har jag faktiskt inte sett, jag gillar verkligen detta! Men så trist med alla dessa mood-lack som inte funkar... Funkar de på någon? Annars borde de ju sluta marknadsföra dem på det viset kan man ju tycka =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-10 10:19:42

Veronica! Det kanske funkar om man har långa naglar. Då bir det ju temperaturskillnad i de olika delarna av nageln, liksom...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela