Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Cien handkräm med doft av apelsin

Publicerad 2008-08-04 08:57:33 i Hud och hand,


Efter att ha testat Ciens fantastiska remover så var jag ju tvungen att prova även handkrämen. Den är faktiskt helt okej för sin prisklass, runt 10 kronor, men inte lika enastående som removern.

Handkämen har en härli doft som påminner om apelsinsmaken på en fruktkola. Mmm! Den innehåller mer stearinsyra än paraffin vilket gör den lite vaxartad. Den känns lite grand som en tunn hinna över händerna och jag tror i och för sig det kan fungera som ett skydd för händerna men det är inte så himla praktiskt. Jag använder den alltså mest på kvällar när jag sitter och ser på en film eller läser eller när jag ska gå och lägga mig. Det är inget fel på den här handkrämen. Den är dryg och säkert väldigt bra på många sätt. Den blir dock inte en favorit för mig. Dels för den vaxiga känslan dels för den galet fula tuben. Okej, snobbism, men jag vill inte ha en knallorange tub liggandes framme och handkrämer måste ligga framme annars används de inte. Så enkelt är det. Den här får bo bland pocketdeckarna i bokhyllan närmast min säng på landet. Jag har använt den flera gånger i veckan men kommer nog inte köpa den igen när den är slut. Men den är ofattbart dryg så frågan är hur länge det dröjer till dess jag avverkat hela tuben...

Kommentarer

Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-08-04 09:38:34

Har också den, men har svårt för doften. Artificiell apelsin, yuk. Har dock inget emot tuben. ;D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-04 10:03:57

Mimmi! Haha! Ja, doften är artificiell, men så mysigt ACO fruktkola....

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-08-04 13:41:20

Lidl är ungefär som Ullared; mycket skit och mycket bra. Jag har iofs bara hunnit fastna för deras tops, bomullspads, iste och glass, men de är inte så bara det :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-04 14:51:10

Kajsa! Så sant! Jag har fasnat för deras remover och toapapper! ;D

Postat av: Ina
Publicerad 2008-08-04 17:32:53

Jag tycker den här handkrämen är helt toppen, mina händer håller sig mjuka hela dagen. Oliv är lite bättre än Orange - känner inte så mycket av någon hinna. Men testa den här på nagelbanden - tycker den fungerar bättre än nagelbandsolja. Jag håller med dig om removen, den bästa jag provat.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-04 18:11:52

Ina! Jag tror också en här funkar bättre än nagelbandsolja. Jag tycker också den är helt okej, missförståmig inte. Den är dock inte bäst enligt mig. :-)

Postat av: Ina
Publicerad 2008-08-04 18:57:31

nä bäst är den inte:) testade en från Kanebo för över 400 kronor i affären och den var riktigt härlig...men det är lättare att ge ut 10 kronor;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-04 19:35:23

Ina! Nej, för en tia är det här en superbra kräm! :D

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-05 19:28:32

Den andra med oliver är bättre =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-05 23:09:28

Linda! Nu är det fler som säger det så då måste jag ju prova! :D

Postat av: Mica
Publicerad 2008-09-01 00:51:28

Jag fick en tub av min svägerska men har tyckt att den doftar så fränt. Trodde det var eftersom den är ett lågprismärke, men nu förstår jag - det doftar oliv. Har inte tittat så noga på tuben förut. Skulle föredra doft av fruktkola. :-)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela