Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

ChinaGlaze Visit me in Prism

Publicerad 2008-08-26 20:29:45 i Naglar - holografiska lack,

Jag envisas med att publicera sommarens olika notd med en månad eller tvås förskjutning... Hu som helst, naglar är kul! Jag väntar fortfarande på ett paket med Zoyalack som är på avvägar och till dess kan vi ju köra på sommarens gamla favoriter. Kaleidoscope-kollektionen är ju aldrig fel!
Innan ni läser om naglarna kan jag berätta att jag är glad som en lärka! Jag slutade en timme tidigare än jag hade trott och jag fick skjuts hem så jag tjänade in en och en halv timme som jag kan ägna åt katterna och Christian. Det kan dock vara så illa att jag inte hinner med er som jag brukar besöka, men jag hoppas hinna ett snabbvarv innan jag somnar!

 Det blev två lager Visit me in Prism från China Glaze över mitt tidigare lack eftersom jag kände för variation men inte ville börja om från början. På det viset är det här lacket en pärla! Det är så pass täckande att alla spår av lacket under försvinner med två strykningar.


Visit me in Prism kommer från Kaleidoscope-kollektionen. Det är ett lite svagt lilatonat glitterlack med holoeffekt. Inte så mycket holopå bilderna, som ändå är tagna i solljuset, som ni ser, mer i vissa vinklar blir det väldigt holografiskt. Det är dock, var man än befinner sig, ett väldigt blingigt lack. Det gnistrar och glimmar och ser lite 3D ut. Roligt! Den lilla tonen av syrén ger en mjukare silverfärg, tycker jag, och den är rätt attraktiv till sommarens lite brunare hud. Eller mer hudfärgade hud, som Glamqueen säger! ;-)

Lacket är väldigt täckande. Det går att måla över ett mörkt lack med ett lager! Här är det dock två lager för att få maximalt djup i det. Jag vet inte om det hade behövts, men så blev det nu i alla fall. Ytan blir slät men lite sträv, vilket fixas med överlack. Jag kör, självklart, China Glaze Fast Forward över och får du en nästan keramisk känsla. Eller som plast? Vet inte hur jag ska beskriva bäst. Fantastiskt slät yta och mycket glans blir det i alla fall! Och visst ä det fint! Det glittrar så lekfullt och glatt i solen! Ett härligt sommarlack!

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-26 20:52:28

SÅ tjusigt! love it!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-26 21:40:56

RQ! Visst är det fint!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-27 06:30:10

Det är så härligt att se sommarbilder. Det känns genast varmare i rummet. Jag har faktiskt inget av lacket i denna kollektion. Det här var snyggt. Kanske till nästa sommar.

Postat av: badis
Publicerad 2008-08-27 06:43:36

Lööv. Lööv. Lööv! Underbara bilder som du tagit också! Kommenterar samtidigt här din fina sotning som är så fin:) Jag skulle aldrig kunna sminka mig så fint utan morgonslurken koffy. Hälsningar "sitter här med en halv liters tunna med kaffe"

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-08-27 10:16:40

vafan! Inte fått zoya paket än?? OPI på väg! :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-27 11:50:07

eh, jag älskar sommarbilder! Man ska ju inte vara låst till årstiderna som jag vet vi båda tycker. Och det är ju faktiskt bara augusti:)

I really wanna visit you in prism! Skitsnyggt!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-08-27 14:10:48

Åh, älskar holografiska lack. Har toppat det ceriserosa Koala Bear-y med DS Amethyst nu och det blev jättefint! Men får nog ändå bli Parlez vous OPI ikväll... du är såklart min inspiration!

Postat av: Leonie
Publicerad 2008-08-27 16:39:53

Fantastiskt snyggt, och det lacket passar oavsett årstid tycker jag.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-27 17:38:44

Sminkjante! den här är grym! Funkar även på vintern, vet du!



Badis! Åh, kaffe! Kanske dags för en kvällskopp nu!



Rouaa! Idag fick jag det! Ihihihihihi!



Sanna! Visst är det vackert! Jag äslkar kaleidoscope-kollektionen! Nu har jag fyra och et femte på väg, men kan tänka mig allihop!



Ninni! Du nämner tre klockrena favoriter från OPI! Mmmm! Härliga lack!



Leonie! Håller med! Lacket är tokfint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-27 18:36:47

Ursnyggt! Hololack funkar väl nästan alltid, men på sommaren kommer de ju fram bäst..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-27 20:13:47

Emma! Ja, eller i elektriskt ljus! ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-27 21:59:17

Det är sant. fast riktigt starkt solljus tycker jag är allra bäst... jag hade L8R G8R i våras, en dag när det var gnistrande solsken, och det var extremt effektfullt...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-28 06:08:19

Emma! Ja, det är sant. Men man måste ju trösta sig lite nu när mörkret faller. ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela