Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blått hjul igen! Nytt alltså!

Publicerad 2008-08-10 20:36:17 i Nagellack - jämförelser,

Okej, ni klarar väl ett hjul till idag? Jadå! Det gör ni! Ett blått hjul blir det som omväxling, men kasta gärna ett öga på de duochroma som fick vara med i guld-silver-brons-hjulet. Zoya Ki och Nubar Purple Beach, och jämför med Nubar Indigo Illusion och Crystal A11. Det kan vara lite spännande! Här kan ni förresten passa på att njuta av duochroma Misa Decadent Drifter också. Jag har kommit på ett sätt att använda den också, så det kommer snart en ny notd på den!

Ni vet hur det är, vissa färger har man fler av än andra. De två senaste blå inköpen tippade mig över kanten så jag kände att det var dags för ett till blått hjul. Två blå och två gröna, alltså. Favoritfärgerna!
Här är listan för detta hjulet:
1. Crystal Baby Ice
2. Misa Decadent Drifter
3. OPI Sea ya later, Sailor
4. Viva la Diva 38
5. Viva la Diva 92
6. Nubar Cotton Candy
7. NYX Jungle
8. Viva la Diva 76
9. Viva la Diva 70
10 Crystal Reddy
11. Rimmel Green with Envy
12 Rimmel Mania
13. Eget frankenlack
14. Eget frankenlack
15. Nubar Indigo Illusion
16. Crystal A11, USA
17. HM Elecric
18. Depend 126

Gamla och nya blå hjulet bredvid varandra.
Och så till detaljerna:


Ser ni hur lika Crystal A11 och Nubar Indigo Illusion är? Crystal A11 är min favorit. Lättare att lacka med och kanske aningens vackrare ändå... men Nubars är mer duochrome.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-10 20:42:37

Så många fina lack! Crystallacken ser riktigt fina ut, vad kommer de ifrån? förutom en tjej på pret-ty alltså. går de att få tag på?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-10 20:44:23

Emma! Crystal-lacken är grymma! Jag vet inte om man kan köpa dem, men deras hemsida hittar du här:

http://www.nails2000.com/crystalint/homepage.html



Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-10 20:50:23

tack så mycket! Verkar inte som om man kan köpa därifråm, emn om jag blir lite mer stadd i kassan kan jag ju maila och fråga... 8ty8 har skickat mina OPIlack nu. jag väntar med spänning!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-10 20:52:49

Emma! Varsågod! Synd att det inte går att få tag på. Kanske finns på ebay? Jag ä så glad att jag fått dem! :D

Mina ChG är skickade från H2T så jag tror jag har dem någon gång i nästa vecka. Jag misstänker tull nämligen eftersom jag dammade på med så många...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-10 20:57:17

Jag är också lite rädd för att åka på tull:( Peppar peppar... Har aldrig betsällt sex stycken OPI, har du? Och isf, kom du undan tullen? Fast 8ty8 brukar skriva gift, och sist har jag för mig att de skrev ett lägre värde på paketet dessutom så jag håller tummarna!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-10 21:06:10

E! Jag har nog haft paket med 6 lack och klarat mig, men man kan inte ha tur jämnt. Hade fått mail från Tom idag ang. min order från 8ty8. Min frakt hade rasat i höjden. Måste plocka ut lite... :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-10 21:13:16

Aj då, hur många lack och vad kosatde det? Jag har beställt 6 CG flera gånger, men de är ju billigare...

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-08-11 00:47:29

Åh, vilka fina färger! Måste fråga dig; när du använder fast forward (eller seche vite, antar att de är liknande produkter?) , har du då överlack innan det, eller är dessa som överlack? Är fortfarande lite osäker på nagellackstekniken, men det börjar lossna...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-11 05:26:29

Emma! Det var inte lack utan en refillflaska överlack som tippade vikten över fraktprisgränsen. Får nog ta refillen i en egen liten order, men då blir det inte nu...



Du har rätt, det kn vara billigare lack än OPI som jag haft fler av. Men Annica B brukar köra med en jätteladdning lack per gång istället för att fjutta med fyra åt gången och jag tror inte hon betalalr tull varje gång? Annars är det ju något man får räkna med.



C-I! Det är det jag använder som överlack, alltså inget annat överlack behövs. Ibland kan jag ha ett lager Chg FF med Poshe eller SV över för att få mer glans och snabbare torktid än ChG FF har själv. Men oftast har jag ett av dem.

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-08-11 09:28:53

Åhhh Nubar Indigo Illusion är faktiskt är riktig hit ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-11 10:28:57

Oj då. ja idén med att köpa en refill är ju att det ska bli billigt, så då är dte kanske inte så bra... Det är bara att hålla tummarna:)



Herregud, jag har fått ett nytt mail från 8ty8 om shippinguppgifter, och där står det att paketet ska till Finland! Inte bra... har mailat dem och hoppas att det inte redan har skickats...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-11 12:54:15

ItM! JA, den är fin! Inte dum alls!



Emma! Jag får nog köpa refiller vid ett eget tillfälle. Det blir ju ändå billigare än att slänga med ett överlack i månaden, typ.

Finland lät otäckt. Hoppas du får rätsida på det. Det är därför jag föredrar h2t, 8ty8 har strulat till det för mig någon gång, men aldrig h2t. fast 8ty8 har ju vissa saker som jag inte hittar på H2T.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-11 17:45:19

Jag mailade till 8ty8 direkt när jag såg det och nu när jag kom hem hade jag fått mail från Tom att de skulle rätta till dte, så det verkar lösa sig... Blev väldigt nervös! att de skulle skicka till fel postnummer kunde ju funka ändå, men skickar de till fel land är dte ju ganska kört...



Nä, H2T känns nog lite stabilare. den egentliga orsaken till att jag föredrar 8ty8 är att då får jag nagellacken direkt i brevlådan, det älskar jag verkligen, så det uppväger lite strul!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-11 17:48:34

Emma! Vad skönt! Jag hade också mail från Tom och jag får en liten överlacksflaska och vanliga frakten! De har skickat min order idag. :D

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-08-11 21:31:35

Crystal reddy, mmm...:) Alla nog men den fastnade jag för vid denna hjulehjul:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-11 22:20:16

Badis! Den är väldigt lik den bredvid från Viva la Diva. faktiskt så lik att det kan gå på ett ut. Om du vill ha turkost glitter rekomenderar jag Viva la Divas som substitut!

Postat av: badis
Publicerad 2008-08-12 09:34:31

Faktiskt! Tack för tipset!:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-12 09:38:36

Badis! Så lite så! ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela