Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

ACO Vanilla Fling

Publicerad 2008-08-30 19:45:48 i Hud och hand,


Och nu till någonting helt annat! En body lotion som jag tror var en julhelg-grej från ACO. Alltså en LE produkt! Lite kul! Jag köpte flera, men tröttnade omedelbart på doften. Så klart. Den doftar vanilj, men mer salvigt än jag skulle önska. En söt, salvig doft. Nä, inte min grej riktigt. Men, den är bra. Inte jättebra men bra. Den ger mig len hud och går snabbt in i huden. Den doftar ganska länge, något jag inte är helt glad över eftersom doften inte helt kommer överens med mig, men om man gillar doften är det ju ett plus. Lite smörkola finns i doften, och det gilar jag. Den kvalmiga och syntetiska vaniljen kan jag avstå ifrån. Men de hör ju ihop på något vis. Ja, jag är ingen Jackie_Daniels när det kommer till att beskriva dofter...

Verksamma ingredienser är jojobaolja och bomullsfröolja står det, men huvudingrediens är glycerin. Och glycerin ÄR fuktighetsbevarande. Det är alltså en ganska bra produkt för torrisar trots att den inte är så fet som en body butter. Jag ger den ett klart godkänt. Om den dyker upp nästa jul kanske jag köper en igen, trots doften. Det känns lite som att jag borde ha skrivit om den här för länge sen, men den dök liksom upp igen, som gubben i lådan, när jag öppnade badrumsskåpet och insåg att det blir den här eller den hemska chokladdoften från Bubble Shack. Inget svårt val...

Visst är det häligt med lite julstämning! Kanske ska vi ta ett julrött lack härnäst!

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-30 21:28:23

Jaa, jul! Och julrött lack! Jag älskar ju I've Red the Script, det är mitt jullack!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-08-30 22:00:31

Har tydligen missat en del här de sista dagarna. Vad har hänt? Såg bara att ngn frågat om du gick ut sådär sminkad, men sedan bad om ursäkt. Har det varit mer som jag missat? Vill upprepa vad jag sagt tidigare och på flera andra bloggar: Vi är besökare på era bloggar och ska banne mig visa hyfs! Har jag inget bra att säga håller jag käft! Om du inte uttryckligen ber om våra åsikter. Jag går inte hem till ngn gång på gång för att klaga på att jag inte trivs hemma hos dem. Punkt slut!!!

Visst inte bara "får man" vara känslig vissa dagar. MAN ÄR DET!!!! Dessutom är man som man vill på SIN EGEN BLOGG!!! Känslig eller inte, vi behöver inte besöka dig/läsa, elelr hur??!!



Jag läser dig nästan var dag, åtminstone varje dag jag kommer till. Älskar alll inspiration du ger mig, som jag sagt flera gånger tidigare. Tål tydligen att sägas igen!!!! Om jag får lov att be om något: Snälla, sluta inte dela med dig! VI VILL SE! De som inte vill kan skita i det! Du har till och med bidragit till att jag själv börjat sminka mig mer och roligare. Mår så mycket bättre av det!



Stoooooooor kram till världens bästa sminkan!!!!!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-30 22:11:54

Flaskan ser så charmig ut!

Varför inte ta julrött imorgon sista dagen i Augusti! Jag röstar för;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-30 22:20:44

RQ! Julrött blir det!



Creme-idiot! Det var inget mer än det. Jag blev bara trött på att känna mig ifrågasatt och hade en dålig dag. Tina menade inte att såra men jag missuppfattade och hon bad om ursäkt. Jag bad om ursäkt. Allt är lite pinsamt men får stå kvar som ett monument över, ja, vad? Min mänsklighet kanske?



Jag tänker inte sluta just nu, men det kommer alltid perioder då jag allvarligt överväger det. Så är det ju. Allt kan kännas gjort och trist och ibland kan det vara motigt att lägga tid och energi på något så onyttigt som bloggen. Men oftast känner jag att det är kul och det är alltid roligt att ha kontakt med er läsare!

Kram tillbaka!



Sanna! Ja, den är lite charmig hela krämen! Okej! Rött blir det! Bums!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-08-30 22:27:55

Klart man måste ifrågasätta sig själv och det man gör med jämna mellanrum. På så sätt blir det ju aldrig slentrian, utan det man gör gör man med glöd och entusiasm!



Monument över din mänsklighet, fint tycker jag. Du är synnerligen mänsklig, även om dina make-up´er ibland är övermänskligt vackra!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-30 22:34:18

C-I! Tack för de orden! Raring!

Postat av: skosoet
Publicerad 2008-09-01 20:23:04

Den där lotionen har jag också och doften är väl sådär ja... Den luktar gott i början men sen vill man bara att den ska sluta lukta.. Synd för jag gillar konsistensen på den och hur den känns på huden..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-01 20:47:56

Skosoet! Ja, lite mindre doft vore bra!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela