Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Up All Night

Publicerad 2008-04-29 07:00:42 i Naglar i blått,

image4562image4563
China Glaze Up All Night är en mörkblå färg med en svag anstrykning av lila. Det är en glansig, högblnak och mycket välpigmenterad färg. Ett lager lack räcker, det är det jag har på bilderna.
Färgen är djupblå som bläck. Den har den typiska ChG-konsistensen och flyter ut perfekt över nageln så et drag med penseln räcker. Okej, lite bar blir jag på sidan av nageln, men det stör mig inte. Det jag gillar är att inga penseldrag syns utan nageln ser perfekt och jämnt färgad ut.

Jag måste säga att färgen är överraskande snygg. Den ser lite trist ut i flaskan, men väl på nageln är det nog en av mina favoriter bland de mörka blå. Den är inte fullt så svartblå som t.ex min gamla kärlek Russian Navy utan mer midnattsblå. I like! Det lila är heller inte påtagligt, vilket jag gillar. En till blurple-färg kan jag leva utan. Nej, det här är en riktigt trevlig marinblå som jag varmt rekomenderar.
Jag måste ju nästan peta in en bild på Russian Navy som jämförelse:
           
OPI Russian Navy        ChG Up All Night         OPI Yoga-ta Get tis Blue

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-29 07:42:25

Vacker blå! Alla de blåa är fina men russian navy är nog något så snyggt att det svider i synorganen.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-29 09:14:47

Badbomben! Mjaa, jag har nog andra som faoriter, tror jag. Yoga-ta och den här t.ex. Men nu är det ju sommar. Fråga mig i vinter och svaret är ett annat! :D

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-29 09:48:02

Det stämmer nog, jag skulle hellre norpa yo-gata just nu till solskensdagarna men ändå suktar jag efter navy:D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-29 11:20:27

Ser ut att vara ett riktigt snyggt nagellack och bra täckning dessutom... verkar vara ganska likt yoga-ta av bilderna att döma. är det skimmer i det här?

Postat av: Sara
Publicerad 2008-04-29 11:35:49

Ljusblå glitter låter bra.. skicka mig din adress så slängbyter vi...

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-29 15:52:14

Jag har verkligen tänkt när jag sett bilder innan att det där skulle passa dej!
Jag hade rätt :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-29 17:51:45

Badbomben! Jag gillar också RN, tro inget annat! :-)

Emma P! De är väldigt lika. Det som skiljer är att YGGTB har turkosblått skimmer. Up All Night skimrar i kungsblått kanske, men inte så man ser glitterkorn som i YGGTB.

Sara! Okej!

Sanna! Ja, det passar mig perfekt! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-30 00:37:07

Okej, då är jag med... snygg hur som helst... Skimmer är bra. jag är faktsikt inte så jätteglad för krämlack just nu... recycle är iofs snygg (båda), mne green with envy trivdes jag inte i...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-30 06:17:14

Emma! Krämlack är jättesnyggt om det är rätt färg och formula, tycker jag, men blir de kritiga och tråkiga håller jag med. Nagellack och gonskuggor har en sak gemensamt, skimmer är mer förlåtande. Matta produkter måste ha hög kvalitet för att vara snygga. ett blekt krämlack utan glans skulle inte jag heller vilja bära.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela