Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Tree Hugger

Publicerad 2008-04-07 06:20:41 i Naglar i grönt,

Först ut denna gröna nagellackstemavecka är China Glaze senaste lack i grönt. Ljusgröna Tree Hugger är verkligen en vårig färg att bära på naglarna.
image4306image4308
Färgen är friskt äppelgrön med gul bas. Den får naturligtvis mina stackars fingrar att bli grisskära men jag förlåter det för det är så sött! Något jag inte förlåter det är den fruktansvärda konsistensen! Det droppar och skvätter om penseln. Lacket bubblar eftersom det blir så tjockt då så mycket kommer på penseln trots att man stryker av den. Det trillar stora pärlor av lack längs skaftet på penseln. Nej, jag gillar inte att kladda på det här viset. Innan jag är klar har både datorn, skrivbordet och några papper fått gröna fläckar. Att det är ett så kladdigt lack gör att det blir svårmålat.
Nyansen är helt underbart bladsprickningsgrönt och det blir inte platt eftersom det i färgen finns skimmerpartiklar. En rolig färg för våren!
image4307

Kommentarer

Postat av: Jenny
Publicerad 2008-04-07 08:15:33

Läcker färg.... Beställer du nagellacken från internet eller finns de i affärerna?

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-04-07 08:43:49

Tyckte också tree hugger var lite svårt att måla med. Men det är ju tydligen andra ingredienser i e-collection lacken.

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-07 08:46:01

Synd att det var smårmålat i och med att färgen är så fin. Håller också på att glida in i en grön period nu då våren nalkas:)

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-04-07 11:27:52

Mjau! vilken fin färg, men jag har jättesvårt för limegrönt, gult & oranga naglar...inte på andra, bara på mig själv, vet inte varför eftersom jag tycker det är jättesnyggt!

Postat av: sabina
Publicerad 2008-04-07 14:13:14

snubblade över din blogg. vilket kunnande. är helt imponerad. så skönt att du inte är 19 också. jag känner mig stärkt och inspirerad. nu till frågan. du som har koll, jag letar efter ett mintgrönt nagellack. hade ett en gång som tog slut utan att jag någonsin lyckats hitta liknande igen. vill ha ett för att snofsa till tånaglarna så de matchar tatueringen:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-04-07 15:41:03

Riktigt snygg grön färg..

Postat av: Ika
Publicerad 2008-04-07 15:57:15

Jättesnygg grön nyans! Blir nog att lacka mina naglar ljusgröna ikväll :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-07 21:34:51

Färgen är verkligen jättefin! Jag fattar inte varför jag inte har köpte den själv, hmm, måste ha haft en svacka:) synd att den är svårmålad. problemet med att penseln droppar tycker jag att jag har haft med alla mina CG faktsikt, det är inget som du har upplevt med de andra? Tror att jag ska måla naglarna med solar power eller recycle sen, det är ju iaf samma kollektion, även om det inte är grönt;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-07 22:40:06

Emma! Jag har nog haft tur med mina andra, kan inte minnas att de droppat så här mycket. men de är ju tjockare än andra lack. Köpte det bruna också, ut kollektionen, men sen får det vara bra... De var All Lacquered Ups fel. Snygg swatch...

Postat av: sabina
Publicerad 2008-04-07 23:33:09

whoaa. tack för gensvar. ska genast kolla upp nagellackstipsen.(förutom alla andra tips jag fått av att gå in på denna blogg, mad minerals och perfekta små mac tester. har redan beställt. passar mig som hand i handske med så små tester.) keep up the good work.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-08 07:59:28

Sabina! Hoppas verkligen du hittar det du söker! Och kul att du hittat lite tips hos mig! Vad glad jag blir!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela